Wieża Hanoi w swishu |
Autor |
Wiadomość |
olo21
Praktyk

Dołączył: 30 Kwi 2005 Posty: 30
|
Wysłany: Sro 31 Maj, 2006 07:35 Wieża Hanoi w swishu
|
|
|
Witam,
wie ktoś może jak wykonać wieże hanoi, coś na wzór TEGO ?
Jak przenosić elementy (klocki) za pomocą myszki i jak sprawdzać czy klocek jest większy czy mniejszy? |
|
|
|
 |
stefcio
Ekspert


Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 530 Skąd: wawa
|
Wysłany: Sro 31 Maj, 2006 11:59 odp
|
|
|
to jest połączenie flesha i php
Zmienne wczytują sie do pliku swf z plików txt które są obrabiane plikami php |
_________________ Stefan
Kliknij na przycisk Pomógł--jak ci pomogłem:)) |
|
|
|
 |
olo21
Praktyk

Dołączył: 30 Kwi 2005 Posty: 30
|
Wysłany: Sro 31 Maj, 2006 12:24
|
|
|
Dzięki za zainteresowanie.
Zrobiłem na razie drag and drop. Wygląda tak: Hanoi . Plik swi drag2.swi
Teraz nie wiem jak ograniczyć aby nie można było 1 klocka wyciągnąc spod drugiego(kolejka) i aby większego nie można było położyć na mniejszym? |
|
|
|
 |
Radjon
Doradca

Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 66 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro 31 Maj, 2006 13:09
|
|
|
zmiennymi !
każdej zmiennej przypisujesz wartość a potem tylko sprawdzasz "odpowiednie" warunki
jeśli zmienna ma wartość x to można a jeśli y to nie można itp.
spróbuję o tym pomyśleć ... jak mi czasu starczy |
|
|
|
 |
stefcio
Ekspert


Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 530 Skąd: wawa
|
Wysłany: Sro 31 Maj, 2006 13:27 odp
|
|
|
a wartości zmiennych to są odpowiednie położenia na osiach X i Y
W przypadku tej wieży to pędzie oś Y |
_________________ Stefan
Kliknij na przycisk Pomógł--jak ci pomogłem:)) |
|
|
|
 |
Radjon
Doradca

Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 66 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro 31 Maj, 2006 13:57
|
|
|
stefcio upraszczasz
Tak na szybko:
będzie sporo zmiennych
każdy prostokąt będzie miał położenie w zmiennych
a dodatkowo każdy słupek będzie miał zmienną, która nam powie co na nim leży i w jakiej kolejności.
będzie to sprawdzane on (press) i on (release) i dzięki temu pozycjonowane będą potem prostokąty ...
sorry ... brak czasu na więcej
jutro spróbuję to napisać |
|
|
|
 |
olo21
Praktyk

Dołączył: 30 Kwi 2005 Posty: 30
|
Wysłany: Czw 01 Cze, 2006 18:18
|
|
|
Próbował ktoś coś zrobić dalej? |
|
|
|
 |
erbe


Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 27 Sty 2005 Posty: 527 Skąd: Poznań / Londyn
|
Wysłany: Czw 01 Cze, 2006 18:36 Re: odp
|
|
|
stefcio napisał/a: | to jest połączenie flesha i php
Zmienne wczytują sie do pliku swf z plików txt które są obrabiane plikami php | jakiego flasha?? jakiego php?? :O toż to zwykły javascript. |
_________________ erbe
http://www.d-t-h.prv.pl |
|
|
|
 |
stefcio
Ekspert


Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 530 Skąd: wawa
|
Wysłany: Czw 01 Cze, 2006 18:49 odp
|
|
|
mi to wygląda na flash+php ale nie zaprzecze ze to może być java |
_________________ Stefan
Kliknij na przycisk Pomógł--jak ci pomogłem:)) |
|
|
|
 |
erbe


Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 27 Sty 2005 Posty: 527 Skąd: Poznań / Londyn
|
|
|
|
 |
stefcio
Ekspert


Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 530 Skąd: wawa
|
Wysłany: Czw 01 Cze, 2006 21:31 odp
|
|
|
tak mówie bo takich cudów w javie to nie widzialem:)) chociaż teraz jak to przeanalizowałem ( mojim łebkiem) to stwierdziłem , że moge się myslic:)) |
_________________ Stefan
Kliknij na przycisk Pomógł--jak ci pomogłem:)) |
|
|
|
 |
erbe


Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 27 Sty 2005 Posty: 527 Skąd: Poznań / Londyn
|
|
|
|
 |
Radjon
Doradca

Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 66 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 02 Cze, 2006 06:47
|
|
|
olo21 napisał/a: | Próbował ktoś coś zrobić dalej? |
Ja to robię i idzie mi to jak na razie nieźle ... ale bardzo powoli ponieważ mam teraz qpe innej roboty
dodatkowo utknąłem na pewnym "małym" problemie po prostu przyjąłem złe założenia
i zaczyna mi to rosnąć do absurdalnych rozmiarów
chyba napiszę to od początku |
|
|
|
 |
olo21
Praktyk

Dołączył: 30 Kwi 2005 Posty: 30
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2006 20:14
|
|
|
Radjon napisał/a: | olo21 napisał/a: | Próbował ktoś coś zrobić dalej? |
Ja to robię i idzie mi to jak na razie nieźle ... ale bardzo powoli ponieważ mam teraz qpe innej roboty
dodatkowo utknąłem na pewnym "małym" problemie po prostu przyjąłem złe założenia
i zaczyna mi to rosnąć do absurdalnych rozmiarów
chyba napiszę to od początku |
i jak? |
|
|
|
 |
Radjon
Doradca

Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 66 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2006 08:59
|
|
|
Cieniutko
naprawdę nie mam czasu by skończyć ...
zawsze tak wygląda u mnie początek miesiąca (przynajmniej do 10 każdego)
dlatego tu daję ci źródło z dość dokładnymi opisami
PS
zaobserwowane błędy:
1. jeżeli na "słupku" stoją tylko dwa klocki to jak kliknę na dolny podnosi go na samą górę (nie wiem dlaczego - jeszcze nad tym nie myślałem)
dodatkowo:
2. program nie sprawdza czy kładę większy klocek na mniejszy (nie napisałem)
3. bark informacji, że ci się udało, instrukcji, restartu, licznika itp. (nie napisałem)
_______________________________________________
Ad.1 - usunąłem błąd
Ad.2 - b.z. ale myślę już nad tym
Ad.3 - b.z. |
|
|
|
 |
olo21
Praktyk

Dołączył: 30 Kwi 2005 Posty: 30
|
Wysłany: Czw 08 Cze, 2006 09:38
|
|
|
dzięki Radjon za pomoc. Trochę skomplikowane to jest jak dla mnie ale analizuję twój kod. |
|
|
|
 |
Radjon
Doradca

Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 66 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 08 Cze, 2006 11:56
|
|
|
wiem ... pisałem na kolanie i w dodatku z przerwami
W nagrodę za wytrwałość masz pełną wersję ... znaczy prawie ...
nie ma licznika, help oraz restart ale ...
to już pozostawiam tobie
[ Dodano: Wto 27 Cze, 2006 08:15 ]
Jak wam się to podoba ?
Wieża Hanoi |
|
|
|
 |
|