SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekcja 15. Sterowanie przebiegiem animacji
Autor Wiadomość
roland 
Site Admin
Roland Zimek



Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy
Wiek: 58
Dołączył: 21 Sty 2005
Posty: 424
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 25 Sie, 2005 12:26   Lekcja 15. Sterowanie przebiegiem animacji

Do tej pory zmienialiśmy właściwości wybranych obiektów, obracaliśmy je, przesuwaliśmy, zmienialiśmy przezroczystość itp. Istnieje jednak grupa poleceń które mogą sterować przebiegiem animacji. Dzięki nim zatrzymamy ją, uruchomimy ponownie, czy też przeskoczymy do wybranej klatki.

Na początek omówimy sobie dwie z nich:
    • stop() – pozwala zatrzymać animację w bieżącej klatce,
    • play() – umożliwia uruchomienie animacji po jej zatrzymaniu.


Aby dokładniej poznać ich działanie, utwórz dowolny obiekt i zastosuj dla niego dowolny efekt (może to być zwykły ruch, czy też jeden z bardziej złożonych efektów). Obiekt ten będzie nam potrzebny jedynie po to, abyśmy widzieli, że animacja działa lub też się zatrzymuje.

Dodatkowo utwórz kolejny obiekt, który nazwiemy Zatrzymaj. To właśnie temu obiektowi przypiszemy akcję zatrzymującą animację:
Kod:
on (press) {
    stop();
}

Po kliknięciu na nim animacja zostanie zatrzymana. Niestety na nic zdadzą się wszelkie próby uruchomienia animacji. Jedyną szansą są przyciski na pasku właściwości.

Dlatego też utworzymy kolejny obiekt, niech się nazywa Uruchom, który rozpocznie odtwarzanie animacji. Przypiszemy mu następujący skrypt:
Kod:
on (press) {
    play();
}

Po kliknięciu na nim animacja zostanie wznowiona od klatki w której została zatrzymana. Zwróć uwagę, że po uruchomieniu animacji, możesz ponownie ją zatrzymać i uruchomić. Przykładowa animacja jest do pobrania na końcu tej lekcji, jako plik o nazwie script_stop_play1.zip.

Usuńmy jednak przyciski Zatrzymaj i Uruchom. Nie będą już potrzebne. Zamiast nich utwórz nowy, o nazwie Pauza, a następnie przypisz mu kod:
Kod:
on (rollOver) {
    stop();
}
on (rollOut) {
    play();
}

Czy wiesz co się będzie działo? Wystarczy ustawić kursor myszy nad tym obiektem, aby animacja się zatrzymał. Przesunięcie kursora myszy poza, ponownie ją uruchomi. Przykład ten możesz pobrać jako plik o nazwie script_stop_play2.zip.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13