SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekcja 23. Pętla do...while
Autor Wiadomość
roland 
Site Admin
Roland Zimek



Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy
Wiek: 58
Dołączył: 21 Sty 2005
Posty: 424
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006 10:51   Lekcja 23. Pętla do...while

Niejednokrotnie zachodzi potrzeba wielokrotnego powtórzenia określonych instrukcji. Przydatne okażą się wtedy tak zwaną pętle, czyli instrukcje pozwalające wykonać określony skrypt daną ilość razy.
Jedną z takich instrukcji, jest pętla do…white, wykonująca zadany kod tak długo, aż stanie się prawdziwy określony warunek.
Posiada ona następującą składnię:
do {
instrukcja;
} while (warunek);

gdzie:
    • instrukcja – jest instrukcją lub instrukcjami rozdzielonymi średnikami, które mają zostać wykonane określoną ilość razy,
    • warunek – jest warunkiem, który pętla sprawdza po wykonaniu wszystkich instrukcji. Pętla zostanie zakończona, dopiero gdy warunek okaże się prawdziwy
Zwróć uwagę na dwa ważne aspekty:
    • pętla do…while musi wykonać instrukcje przynajmniej jeden raz,
    • musisz tak określić działanie pętli do…while, by warunek kiedyś został spełniony, gdyż może się zdarzyć, że pętla nigdy się nie zakończy.
Spróbujmy utworzyć bardzo prosty przykład pętli do…while:
Kod:
onLoad () {
    x = 1;
    do {
        x += 1;
        trace(x);
    } while (x < 10);
}

Oczywiście fragment kodu onLoad () oznacza, że pętla zostanie wykonana za każdym razem, gdy animacja zostanie uruchomiona.
Kolejny wiersz, x = 1; powoduje przypisanie zmiennej x, wartości 1.
Instrukcje wykonywane wewnątrz pętli w pierwszej kolejności powodują zwiększenie wartości zmiennej x o 1 (x += 1), a następnie wypisanie w oknie Debug jej wartości.
Warunek, określony jako x < 10, spowoduje, że pętla zakończy swe działanie gdy x będzie posiadał wartość 10.
W oknie Debag zostaną więc wyświetlone następujące wartości:
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Wartość 1 nie będzie wyświetlona, gdyż instrukcja trace(x) występuje już po zwiększeniu wartości zmiennej x.
Gdyby w powyższym przykładzie instrukcja x += 1 została zamieniona instrukcją np. x -= 1, to pętla do…while nigdy nie została by zakończona.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

SWiSH - Create Flash animaton the easy way

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.21 sekundy. Zapytań do SQL: 12