Problem ze zmiennymi |
Autor |
Wiadomość |
Radjon
Doradca

Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 66 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 16 Mar, 2006 12:52 Problem ze zmiennymi
|
|
|
Czy możliwe jest używać w swish max zmienną
tak by była ona modyfikowana przez nasze działania i zależnie od jej wartości program różnie by reagował
a zmienna ta występowała by w wielu sprite ... ?
Już wyjaśniam na przykładzie
Na początku definiuję
"x1"=0
"x2"=1
Nacisnąłem button1
zmienna "x1" przyjęła wartość 1
dzięki czemu jeśli nacisnę button2 to program sprawdzając wartość "x1" ... if (x1 ==1) wie, że button1 był już naciśnięty ?
Naprawdę nie potrafię już tego dokładniej wyjaśniać ...
Jest coś takiego w ogóle możliwe ? |
|
|
|
 |
roland
Site Admin Roland Zimek


Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy Wiek: 58 Dołączył: 21 Sty 2005 Posty: 424 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 16 Mar, 2006 13:14
|
|
|
Zmienne w są globalne, to znaczy widoczne dla wszystkich obiektów. Jednat to o co Tobie chodzi, to odniesienie się do zniennej, znajdującej się w głównej animacji.
Duszki traktuj jako "podanimację" głównej animacji. Wyjaśnię to na przykładzie: animacja główna to tak jakby główny folder na dysku, a duszek to podfolder. Innymi słowy, chcąc się odwołać z duszka do zmiennej głównej animacji, postępujesz, tak jak gdybyś z podfolderu chciał się odwołać do folderu głównego.
A teraz jak to zrealizować. Jeżeli w głównej animacji zdefiniowałeś zmienną o nazwie x, to z duszka odwołasz się do niej w następujący sposób:
Powyższy przykład oczywiście zwiększa wartość zmiennej o 1.
_root to tak jakby oznaczenie animacji głównej |
|
|
|
 |
Radjon
Doradca

Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 66 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 16 Mar, 2006 14:07
|
|
|
Dzięki za błyskawiczną odpowiedz !
Na pewno bardzo przyda się ... ale dopiero następnym razem
bo teraz wybrnąłem w inny sposób:
utworzyłem sprite "licznik", w którym w każdej klatce dałem stop'a
Cytat: | onFrame (...) {stop();} |
dzięki czemu mogłem
1.
modyfikować ten sprite z poziomu innych sprite'ów
Cytat: | _root.Licznik.gotoAndPlay(11); |
2.
sprawdzić co się już wydarzyło
Cytat: | x = _root.licznik._currentframe;
if (x == 12) {i tu cała akcja} |
do moich potrzeb to było wystarczające, ale rozwiązanie ze zmienną jest o niebo lepsze !
Jeszcze raz bardzo dziękuję |
Ostatnio zmieniony przez Radjon Czw 16 Mar, 2006 14:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
^buber

Pomógł: 18 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Sty 2006 Posty: 116 Skąd: LOL
|
Wysłany: Czw 16 Mar, 2006 14:07
|
|
|
Radjon masz tu swoj przyklad w praktyce moze tobie pomoze
http://web.hostdmk.net/a/przyklad.html
http://web.hostdmk.net/a/przyklad.swi // zrodlo
ps. zmienne listwy czasowej nie sa globalne, bo chyba jakby byla globalna to bym nie musial np. uzywac sciezek, ale rozumiem chodzilo o uproszczenie zagadnienia
edit: aaa sorry za post radjon ale w tym samym czasie zapodalismy ;] wiec ten jest niepotrzebny :] |
|
|
|
 |
Radjon
Doradca

Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 66 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 16 Mar, 2006 14:18
|
|
|
Dlaczego niepotrzebny ?
toż to doskonała prezentacja praktyczna
Dzięki
PS
No i wykrakałem !
Musiałem przerobić cały projekt ponieważ przeglądarki internetowe nie rozumiały o co mi chodzi. W sumie nie pierwszy raz tak się stało … dziwi mnie tylko, że w swish’u wszystko działało poprawnie |
|
|
|
 |
potworka
Początkujący

Wiek: 47 Dołączyła: 31 Mar 2006 Posty: 2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 31 Mar, 2006 08:25
|
|
|
Witam. Wykonałam prezentację w Swish'u. Po wykonaniu eksportu do pliku exe wszystko chodzi jak należy oprócz funkcji mailto.
Po eksporcie do swf'a odpala sie program pocztowy. Niestety w pliku exe, przycisk z tą funkcją kompletnie nie działa. Czy ktoś wie może jak to rozwiązać. Czy może to normalne i muszę się z tym pogodzić????
Dzieki za podpowiedzi. |
_________________ Potworka |
|
|
|
 |
|