SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze zmiennymi
Autor Wiadomość
Radjon 
Doradca


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 66
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 16 Mar, 2006 12:52   Problem ze zmiennymi

Czy możliwe jest używać w swish max zmienną
tak by była ona modyfikowana przez nasze działania i zależnie od jej wartości program różnie by reagował
a zmienna ta występowała by w wielu sprite ... ?

Już wyjaśniam na przykładzie

Na początku definiuję
"x1"=0
"x2"=1

Nacisnąłem button1
zmienna "x1" przyjęła wartość 1

dzięki czemu jeśli nacisnę button2 to program sprawdzając wartość "x1" ... if (x1 ==1) wie, że button1 był już naciśnięty ?

Naprawdę nie potrafię już tego dokładniej wyjaśniać ...

Jest coś takiego w ogóle możliwe ?
 
     
roland 
Site Admin
Roland Zimek



Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy
Wiek: 58
Dołączył: 21 Sty 2005
Posty: 424
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 16 Mar, 2006 13:14   

Zmienne w :swishmax są globalne, to znaczy widoczne dla wszystkich obiektów. Jednat to o co Tobie chodzi, to odniesienie się do zniennej, znajdującej się w głównej animacji.

Duszki traktuj jako "podanimację" głównej animacji. Wyjaśnię to na przykładzie: animacja główna to tak jakby główny folder na dysku, a duszek to podfolder. Innymi słowy, chcąc się odwołać z duszka do zmiennej głównej animacji, postępujesz, tak jak gdybyś z podfolderu chciał się odwołać do folderu głównego.

A teraz jak to zrealizować. Jeżeli w głównej animacji zdefiniowałeś zmienną o nazwie x, to z duszka odwołasz się do niej w następujący sposób:
Kod:
_root.x += 1

Powyższy przykład oczywiście zwiększa wartość zmiennej o 1.

_root to tak jakby oznaczenie animacji głównej
 
     
Radjon 
Doradca


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 66
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 16 Mar, 2006 14:07   

Dzięki za błyskawiczną odpowiedz !
Na pewno bardzo przyda się ... ale dopiero następnym razem
bo teraz wybrnąłem w inny sposób:

utworzyłem sprite "licznik", w którym w każdej klatce dałem stop'a
Cytat:
onFrame (...) {stop();}


dzięki czemu mogłem
1.
modyfikować ten sprite z poziomu innych sprite'ów
Cytat:
_root.Licznik.gotoAndPlay(11);


2.
sprawdzić co się już wydarzyło
Cytat:
x = _root.licznik._currentframe;
if (x == 12) {i tu cała akcja}


do moich potrzeb to było wystarczające, ale rozwiązanie ze zmienną jest o niebo lepsze !
Jeszcze raz bardzo dziękuję
Ostatnio zmieniony przez Radjon Czw 16 Mar, 2006 14:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
^buber 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 50
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 116
Skąd: LOL
Wysłany: Czw 16 Mar, 2006 14:07   

Radjon masz tu swoj przyklad w praktyce moze tobie pomoze
http://web.hostdmk.net/a/przyklad.html
http://web.hostdmk.net/a/przyklad.swi // zrodlo

ps. zmienne listwy czasowej nie sa globalne, bo chyba jakby byla globalna to bym nie musial np. uzywac sciezek, ale rozumiem chodzilo o uproszczenie zagadnienia

edit: aaa sorry za post radjon ale w tym samym czasie zapodalismy ;] wiec ten jest niepotrzebny :]
 
     
Radjon 
Doradca


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 66
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 16 Mar, 2006 14:18   

Dlaczego niepotrzebny ?
toż to doskonała prezentacja praktyczna :)
Dzięki


PS
No i wykrakałem !
Musiałem przerobić cały projekt ponieważ przeglądarki internetowe nie rozumiały o co mi chodzi. W sumie nie pierwszy raz tak się stało … dziwi mnie tylko, że w swish’u wszystko działało poprawnie :roll:
 
     
potworka 
Początkujący


Wiek: 47
Dołączyła: 31 Mar 2006
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 31 Mar, 2006 08:25   

Witam. Wykonałam prezentację w Swish'u. Po wykonaniu eksportu do pliku exe wszystko chodzi jak należy oprócz funkcji mailto.
Po eksporcie do swf'a odpala sie program pocztowy. Niestety w pliku exe, przycisk z tą funkcją kompletnie nie działa. Czy ktoś wie może jak to rozwiązać. Czy może to normalne i muszę się z tym pogodzić????
Dzieki za podpowiedzi.
_________________
Potworka
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 9