SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przewijanie fotki
Autor Wiadomość
dukat
Początkujący


Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 4
Wysłany: Sob 25 Mar, 2006 20:06   Przewijanie fotki

Jak wprowadzić ograniczenie w przesuwaniu obiektu strzałkami (klawisze). Korzystam z prostego skryptu:

Cytat:
on (keyPress("<Right>")){
foto._x+=2;
}
on (keyPress("<Left>")){
foto._x-=2;
}
on (keyPress("<down>")){
foto._y+=2;
}
on (keyPress("<up>")){
foto._y-=2;
}


Zależy mi żeby obiekt nie wyjeżdzał mi poza pewien obszar. W gre wchodzą takze suwaki do przewijania duzego zdjęcia w pionie i poziomie. Sęk w tym że dopiero raczkuje w jezyku skryptowym swisha. Prosze o pomoc :?: :-
 
     
erbe 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 527
Skąd: Poznań / Londyn
Wysłany: Sob 25 Mar, 2006 20:36   

Kod:
on (keyPress("<Right>")){
foto._x+=2;
}
on (keyPress("<Left>")){
foto._x-=2;
}
on (keyPress("<down>")){
foto._y+=2;
}
on (keyPress("<up>")){
foto._y-=2;
}

onEnterFrame() {
    if (isNearTarget(_root.blok_l._target,4)) {
        this._x = 8;
    }
    if (isNearTarget(_root.blok_p._target,4)) {
        this._x = 792;
    }
    if (isNearTarget(_root.blok_g._target,4)) {
        this._y = 8;
    }
    if (isNearTarget(_root.blok_d._target,4)) {
        this._y = 592;
    }
}

Powstawiaj linie wokół pola i pogrupuj w Sprity o nazwach blok_l, blok_p, blok_g, blok_d.
_________________
erbe
http://www.d-t-h.prv.pl
 
     
dukat
Początkujący


Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 4
Wysłany: Nie 26 Mar, 2006 10:45   

nie wiem co robie nie tak bo opisany przez Ciebie sposób nie działa jak należy :|
utworzyłem te sprity z liniami do okoła obiektu i zadałem im nazwy; cały skrypt dodalem do poruszanej fotki i niestety nadal wyjeżdza po za linie :?

co oznaczają te współrzedne:
this._x = 8;
this._x = 792; etc.
 
     
erbe 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 527
Skąd: Poznań / Londyn
Wysłany: Nie 26 Mar, 2006 12:55   

dukat napisał/a:
co oznaczają te współrzedne:
this._x = 8;
this._x = 792; etc.

To pozycja zdjecia. Nie wiem jak duże masz to zdjęcie i jak wielki jest obszar poruszania się, więc dałem tylko przykład. Współrzędne musisz dobrać samemu nie zapominając zeby anchor point zdjęcia dać na center.
_________________
erbe
http://www.d-t-h.prv.pl
 
     
stefcio 
Ekspert



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 530
Skąd: wawa
Wysłany: Nie 26 Mar, 2006 14:41   pytanie

Kod:
onEnterFrame() {
    if (isNearTarget(_root.blok_l._target,4)) {
        this._x = 8;
    }
    if (isNearTarget(_root.blok_p._target,4)) {
        this._x = 792;
    }
    if (isNearTarget(_root.blok_g._target,4)) {
        this._y = 8;
    }
    if (isNearTarget(_root.blok_d._target,4)) {
        this._y = 592;
    }

do czego w tym kodzie słóży root?? i czy te boki muszą być "sprajtami"??
_________________
Stefan
Kliknij na przycisk Pomógł--jak ci pomogłem:))
 
 
     
dukat
Początkujący


Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 4
Wysłany: Nie 26 Mar, 2006 16:16   

nie wiem już :( nie działa mi to. :x Gdzie w tym skrypcie jest zawarta instrukcja że obiekt ma sie zatrzymać :?: :?: i kilka pytań
1) Gdzie ma być wpisany skrypt? na klatce; na foto; na sprajtach?
2) czy jest różnica czy będą to linie w spritach czy osobno z przydzieloną nazwa?
3) Możesz pokazać działajacą wersje tego skryptu? Najlepiej plik źródłowy .swi

[ Dodano: Nie 26 Mar, 2006 19:35 ]
nikt nie wie jak to zrobić :?: :?: :shock:
 
     
erbe 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 527
Skąd: Poznań / Londyn
Wysłany: Nie 26 Mar, 2006 20:59   

Oto przykład.


PS. Co wy mi za pier... pod nickiem wypisujecie? :P
_________________
erbe
http://www.d-t-h.prv.pl
 
     
dukat
Początkujący


Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 4
Wysłany: Pon 27 Mar, 2006 06:34   

WIELKIE DZIĘKI. w tym moim były dwie różnice: foto nie była spritem i były wpisanie inne wartości w miejscu od dystansu
 
     
WiruSSS
Początkujący


Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 7
Wysłany: Pią 31 Mar, 2006 09:43   

...a nie byloby prościej i wydajniej gdyby przy kazdym: on (keyp....
wstawić warunek sprawdzający pozycję obiektu foto??????
 
     
damian1424 
Bywalec


Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 13
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw 01 Cze, 2006 10:59   

a gdzie sie okresla pod ktorymi klawiszami obiekt ma sie poruszyc??
_________________
*** My Life Is Modeling ***
*** My Life Is Texturing ***
*** My World Is Cinema 4D ****
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
 

ABC CorelDRAW X6 PL

ABC CorelDRAW X6 PL
Roland Zimek

Cena: 39.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

CorelDRAW X6 PL. �wiczenia praktyczne

CorelDRAW X6 PL. �wiczenia praktyczne
Roland Zimek

Cena: 24.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

Corel PaintShop Pro X4. Obr�bka zdj�� cyfrowych. �wiczenia praktyczne

Corel PaintShop Pro X4. Obr�bka zdj�� cyfrowych. �wiczenia praktyczne
Roland Zimek

Cena: 34.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

PowerPoint 2010 PL. �wiczenia

PowerPoint 2010 PL. �wiczenia
Roland Zimek

Cena: 21.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

Automatyzacja nudnych zadań z Pythonem. Nauka programowania. Wydanie II

Automatyzacja nudnych zadań z Pythonem. Nauka programowania. Wydanie II
Al Sweigart

Cena: 54.50 zł
zobacz opis

Strona wygenerowana w 0.23 sekundy. Zapytań do SQL: 14