SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Temat 4. Operacje matematyczne
Autor Wiadomość
roland 
Site Admin
Roland Zimek



Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy
Wiek: 58
Dołączył: 21 Sty 2005
Posty: 424
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 18 Sie, 2005 12:01   Temat 4. Operacje matematyczne

Najbardziej podstawowym działaniem matematycznym jest dodawanie. Chcąc wyświetlić sumę dwóch wartości, należy wpisać następujący skrypt:
Kod:
onLoad () {
    trace(2+2);
}

Możesz oczywiście wyświetlić znacznie bardziej skomplikowane działanie:
Kod:
onLoad () {
    trace(10+78+54.4+69.8+15.7);
}

Jak łatwo się przekonać, wynik to 227.9. Zwróć uwagę, że znakiem rozdzielającym część całkowitą od ułamkowej jest znak kropki (.).

Zmodyfikujmy teraz nasz skrypt, wpisując dodatkowe polecenie:
Kod:
onLoad () {
    trace("Suma wynosi ");
    trace(10+78+54.4+69.8+15.7);
}

Spowoduje on wyświetlenie tekstu „Suma wynosi”, a poniżej obliczonej sumy.

Zwróć uwagę, na średniki oddzielające poszczególne polecenia w powyższym przykładzie. Średniki jak już wspomniałem służą do oddzielania od siebie poleceń, a przecież za poleceniem trace(10+78+54.4+69.8+15.7) nie ma już kolejnego, a jedynie zamykający nawias klamrowy. Możesz więc usunąć go, tak aby ostatecznie kod był następujący:
Kod:
onLoad () {
    trace("Suma wynosi ");
    trace(10+78+54.4+69.8+15.7)
}

Taki skrypt także jest poprawny. Jeżeli jednak pogubisz się w tym, kiedy należy używać średnika, a kiedy nie jest on konieczny, możesz zawsze dla pewności go wstawić.

Podstawowe działania matematyczne, które można wykonać przy pomocy języka skryptowego, to:
    • dodawanie – oznaczane znakiem +,
    • odejmowanie – oznaczane znakiem –,
    • mnożenie – oznaczane znakiem * (gwiazdka),
    • dzielenie – oznaczane znakiem /.


Poprawny jest więc skrypt:
Kod:
onLoad () {
    trace(2+2*2);
}

który wyświetli wynik 6. Oznacza to, że SWiSHmax rozpoznaje priorytety operatorów, wykonując najpierw mnożenie, a dopiero później dodawanie. Chcąc zmienić kolejność wykonywania poleceń, można użyć nawiasów:
Kod:
onLoad () {
    trace((2+2)*2);
}

uzyskując tym razem wynik 8.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

SWiSH - Create Flash animaton the easy way

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 12