Gdzie tu jest błąd |
Autor |
Wiadomość |
impimp
Bywalec

Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro 10 Cze, 2009 19:33 Gdzie tu jest błąd
|
|
|
mam tu taki kod. Ma on blokować ruch postaci (aby nie wyszła poza obszar animacji) .Według mnie jest dobry.
Kod: |
if (_root.ty._y == 0) {
_root.ty._y = 0;
}
|
z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
mielu

Pomógł: 131 razy Wiek: 48 Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 1177 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro 10 Cze, 2009 21:20
|
|
|
a co będzie jeśli Ci wyjdzie czyli _root.ty._y przymnie np -1 jak ma wrócić na 0 |
|
|
|
 |
impimp
Bywalec

Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11 Cze, 2009 17:11
|
|
|
Użytkownik nie zauważy szybkiej zmiany z " -1 " na 0 |
|
|
|
 |
eden
Ekspert

Pomógł: 35 razy Dołączył: 04 Sty 2008 Posty: 265 Skąd: warsaw
|
Wysłany: Czw 11 Cze, 2009 17:53
|
|
|
Myślę ze mielu chciał ci przekazać czemu Twoja detekcja kolizji krawędzi ekranu jest słaba. Tak jak masz teraz to zadziałało by jeśli przesuwał byś obiekt tylko o 1 pixel. Jesli zas przesuwasz go 'szybciej' narażasz się na to co mielu napisał, _x może ominąć wartość 0 i warunek nigdy sie nie wykona. Możesz więc zmienić warunek na <=0 ale wtedy otrzymasz efekt 'migania' (tak przestawienie o jeden pixel tez jest widoczne ; ) |
|
|
|
 |
mielu

Pomógł: 131 razy Wiek: 48 Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 1177 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 11 Cze, 2009 20:36
|
|
|
dokładnie to miałem na myśli |
|
|
|
 |
|