SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Fizyka, ragdoll, grawitacja, odbijanie, bezwładność i spółka
Autor Wiadomość
maru 
Przyjaciel


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 45
Skąd: 3M
Wysłany: Pon 01 Gru, 2008 13:38   Fizyka, ragdoll, grawitacja, odbijanie, bezwładność i spółka

Dawno tu nie zaglądałem;) witam starych i nowych bywalców:)

Panowie szukam pomocy w stworzeniu czegoś co nazywa się ragdoll. Czyli zeby nogi rece i inne przeszczepy postaci w gierce oddzielnie reagowaly na otoczenie. Oczywiscie i tak bedziemy dążyć do rozczłonkowania drania. Nie mam problemu z napisaniem kodu dla poszczególnych kawałków kolesia fruwających w powietrzu i odbijających się od platform ale nie mam pomyslu/planu na zrobienie bezwłasności kończyn puki jeszcze trzymają się gościa. Mam tez problem z tym zeby upadający prostokąt po upadnieciu na jeden z rogów przechylil sie potem i upadl na plasko a nie został na tym jednym rogu nienaturalnie.


na tej stronce jest filmik który pokazuje genialny engin grawitacji i kolizji. Bawilem sie tym programem i nawet bierze pod uwage tarcie toczących sie przedmiotów. Kto ma telefon czy palma z Windows Mobile: pozycja obowiązkowa!!! :)

1. Chcialbym napisać cos prostrzego: Tłów, rączki, nóżki i glaca (przypadkiem tak jak w filmiku). Po jednym elemencie na każda kończynę. Chodzi o to by wprawienie w ruch tlowia powodowalo ze reszta elementów za nim podążą (to latwe) ale i obraca się w odpowiedni sposób sprawiając wrazenie bezwładności (tu potrzebuje pomocy).

2. Dla innych obiektów chciałbym napisać cos co pozwalalo by się okragłym rzeczom "toczyć" (obracac z odpowiednia predkością podczas toczenia bo sam ruch to pikuś)

3. Marzy mi się naturalnie upadający prostokąt który zgrabnie upada na dłuższy bok. Jeśli upadając trafi na przeszkode to ją popchnie a sam obruci się odpowiednio (środek ciężkości).


Dużo tego;) wiem. Pewnie jak bym się uparł to dał bym radę ale jestem słaby z matmy i rozkminianie wzorów zajmuje mi przerażająco dużo czasu więc prosze o pomoc, wskazówki, moze linki do podobnych postów - ja nic nie znalazlem (sory jeśli się powtarzam).

Znajdzie się jakiś twardziel gotowy do współpracy? Myśle, że wynik dał by podstawę wielu dobrym grafikom (słabym z programowania) do tworzenia klimatycznych gierek:)
 
     
^sl01k 



Pomógł: 42 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 355
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Wto 02 Gru, 2008 08:46   
   Moje WWW: cześć prac w stopce :)


ambitny temat :)
moze to ci troche pomoze:
http://www.swishzone.com/...l-Off-Table.swi
http://www.swishzone.com/max_swi/balls.swi
http://www.swishzone.com/max_swi/demolisher.swi
_________________
mam 12 lat i dopiero się uczę

http://sl01k.cal.pl/portfolio/
http://fachowo.co
 
     
maru 
Przyjaciel


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 45
Skąd: 3M
Wysłany: Wto 02 Gru, 2008 14:16   

OOO :) mniam :mrgreen: same smakołyki :)
(ballsy juz miałem - maj dużą wadę: obliczenia zalezne od czasu a nie od klatek na sekunde. Efekt: i bardziej obciazony komp tym jakby mniejsza grawitacja. Polecam przypisac do zmiennej delta stałą wartość - ilość klatek na sekunde. Pozornie bez zmian ale jak na ekranie zrobi się tłoczno(procek przytnie) to wszystko nadal spada naturalnie.

Rozkminianie cudzego kodu to juz nie takie trudne zadanie:) podziele się wynikami jak skończe.

Ale dalsza pomoc mile widziana:) Jeszcze jakies pomysły?
 
     
^sl01k 



Pomógł: 42 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 355
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sro 03 Gru, 2008 07:41   
   Moje WWW: cześć prac w stopce :)


wartym uwagi wydaje sie byc silverlight 2 niezla alternatywa ktora mniej obciaza kompa :) no ale to nie swish :)
_________________
mam 12 lat i dopiero się uczę

http://sl01k.cal.pl/portfolio/
http://fachowo.co
 
     
maru 
Przyjaciel


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 45
Skąd: 3M
Wysłany: Czw 04 Gru, 2008 14:33   

fakt ze flash szybko sie zapycha:P ale zakladam ze jednocześnie podczas gry więcej niż 3ech fruwających korpusików nie będzie.

Jakoś tak... nie przekonało mnie to co necie znalazlem na temat silvera

Wczułem się już w plan napisania tego w swishu, pewnie jeszcze pare dzionków bede kombinował:P

[ Dodano: Pią 12 Gru, 2008 12:29 ]
To pierwsza porcja wyników mojej pracy. Wiele dowiedziałem się z for na temat flasha. Kod jest tylko troszkę inny niz u nas.

W załączniku jest to co najważniejsze do zrobienia lalki. Następny wyśle jak juz bede miał jakąś sensowna część. Nie ma grawitacji - dopisze potem.

Starałem się w kodzie //wytlumaczyć co jak działa i łatwiej było mi zrobić oddzielny łańcuszek zamiast lalki. Mysle że zainteresowani łatwo przepiszą kod na lalkę.

W następnych postach postaram sie przesłać coś ciekawszego ale w mojej gierce lalka będzie miała tylko kadłubek, sztywne w kolanach nozki, główkę i sztywne w łokciach rączki. Niestety musi być strawna dla procesora bo tam się sporo dzieje.

[ Dodano: Wto 16 Gru, 2008 15:01 ]
No to kolejny etap:)

Sporo się naczytałem na różnych forach i wyniki są:) Mam nadzieję ktoś poza mną jeszcze kiedyś ktoś z tego skorzysta bo widze małe zainteresowanie wątkiem:P

Dodaje plik z już całkiem niezłym ludzikiem (ragdolem) i cegłą;) wszystko jeszcze dość nie doskonałe ale jestem dobrej drodze:)

PS.: Ludzik nie reaguje na cegłe;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 14