Jak to zrobic? |
Autor |
Wiadomość |
dzikul
Bywalec

Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 05 Gru 2005 Posty: 19 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 07 Gru, 2005 22:35 Jak to zrobic?
|
|
|
Elo:) Probowalem i meczylem sie z menu.. chcialem zrobic je tak zeby sie zachowywalo podobnie do tego spod adresu http://www.templatemonste...lates/7436.html
Konkretnie chodzi mi o np to, ze klikam na 001 i wyjezdza text.. a jak klikam na 002 to 001 sie chowa i dopiero 002 wchodzi... ma ktos pomysla jak to zrobic?:| Pozdrawiam=) |
|
|
|
 |
^romekrtk


Pomógł: 28 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2005 Posty: 338 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: Sro 07 Gru, 2005 23:51
|
|
|
masta nugatt ma to na stronie:D a jak to rpzerobisz to juz od ciebie zalezy
//skasowałem plik bo był tam stary engine = zły
// sori
//masta |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez nugatt Pią 08 Gru, 2006 12:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
dzikul
Bywalec

Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 05 Gru 2005 Posty: 19 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 08 Gru, 2005 18:36
|
|
|
Hmmm.. sciagnalem... porozkminialem.. chcialem zrobic u siebie.. i zonk.. otoz.. nazwalem wszystko jak w przykladzie.. powklejalem skrypty.. i nie dziala.. tzn nie pokazuja sie paski menu.. mam je zrobione jako buttony w spricie.. i nie wiem co jest zle...?:| jestem poczatkujacy wiec nie bic =P |
|
|
|
 |
^romekrtk


Pomógł: 28 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2005 Posty: 338 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: Czw 08 Gru, 2005 18:45
|
|
|
w sumie sam nieczaje tego przykladu tzn czaje ale nieumiem zrobic zeby bylo wiecej niz 3 przyciski i okienka i zeby dzialalo dobrze.. a wstawienie przyciskow do tego nie powinno byc az takie trudne
pokmin dobze |
_________________
 |
|
|
|
 |
nugatt


Pomógł: 75 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1389 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Gru, 2005 21:27
|
|
|
kiedyś jak powstał almost_template pisałem, że ma 'buga'.
teraz jest wersja beta 2. z guzikami. trochę cięższa (trudniejsza). prościej nie umiałem. chociaz skrypt z _currentframe się uprościł:
Kod: | onFrame (1) {
stop();
}
onFrame (2) {
ppp = _parent.loader._currentframe;
if (ppp == 1) {
_parent.s1.gotoAndPlay("go");
gotoAndStop(1);
_parent.buttons.gotoAndStop(2);
}
if ((ppp == 2) or (ppp ==4) or (ppp == 6)) {
_parent.loader.nextFrameAndStop();
}
}
onFrame (3) {
gotoAndPlay(2);
} |
bo tak było wcześniej:
Kod: | onSelfEvent (press) {
gotoAndPlay(2);
}
onFrame (1) {
stop();
}
onFrame (2) {
zzz = _parent.s1._currentframe;
if (zzz == 26) {
gotoAndStop(1);
}
}
onFrame (3) {
ppp = _parent.s2._currentframe;
if (ppp == 26) {
_parent.s2.gotoAndPlay(27);
}
sss = _parent.s3._currentframe;
if (sss == 26) {
_parent.s3.gotoAndPlay(27);
}
if ((ppp == 1) and (sss == 1)) {
_parent.s1.gotoAndPlay("go");
gotoAndStop(1);
}
}
onFrame (4) {
gotoAndPlay(3);
} |
dodałem 2 sprite'y o niefortunnych nazwach 'loader' i 'cache' (w sumie to powinny nazywać się odwrotnie).
może być więcej niż 3 guziki i 3 'działy' tylko trzeba przerobić.
zastosowałem ukrywanie guzików, żeby wyeliminować wyżej wspomniany błąd.
niedługo powinna powstać wersja alpha -> ndat site engine one
skasowałem stary plik - idź na koniec topiku |
_________________ tomekf /// swishmaxxx |
Ostatnio zmieniony przez nugatt Pią 08 Gru, 2006 12:02, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
dzikul
Bywalec

Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 05 Gru 2005 Posty: 19 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 09 Gru, 2005 23:21
|
|
|
dzieki bardzo=) menu zrobione=) jeszcze tylko jedno male pytanie.. jak zlikwidowac to... ze jezeli klikam na przycisk 1.. wyjezdza text.. i jezeli jeszcze raz na przycisk 1 nacisne.. znowu text wyjezdza.. tzn chodzi mi o to zeby po kliknieciu powtornie na button1 nic sie juz nie dzialo... hmm.. chyba nie umiem tlumaczyc =P
pozdr=) |
|
|
|
 |
^romekrtk


Pomógł: 28 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2005 Posty: 338 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: Sob 10 Gru, 2005 15:06
|
|
|
prosze:D
//skasowałem plik bo był tam stary engine = zły
// sori
//masta |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez nugatt Pią 08 Gru, 2006 12:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
dzikul
Bywalec

Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 05 Gru 2005 Posty: 19 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 11 Gru, 2005 12:18
|
|
|
dzieki bardzo za pomoc=) menu zrobione, a ja zadowolony=P hehe pozdrawiam=) |
|
|
|
 |
nugatt


Pomógł: 75 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1389 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11 Lut, 2006 15:21
|
|
|
nie wiem czy kogoś to jeszcze interesuje, ale powstał:
almost template v3™ codenamed: ndat site engine one™
(ale wiocha)
jakby były jakieś pytania jak to działa to walić śmiało jak w ogień.
trzeba skasować sprite 'delete_me', bo jest niepotrzebny, jest w nim pętla (może przycinać animację). przydaje się żeby zrozumieć jak to działa.
aby szybko dołożyć 'podstrony' trzeba:
- dodać więcej guzików z odpowiednik skryptem
- w 'state1' i 'state2' trzeba dołożyć parę 'stopów'
- dodać sprite'y w 'container' z odpowiednią nazwą i skryptem i efektami.
skasowałem stary plik - idź na koniec topiku |
_________________ tomekf /// swishmaxxx |
Ostatnio zmieniony przez nugatt Pią 08 Gru, 2006 12:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
maciey75
Mistrz


Pomógł: 15 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Lip 2005 Posty: 151 Skąd: pyra w wawie
|
Wysłany: Pią 17 Lut, 2006 11:41
|
|
|
Dla mnie bobmastic
mam jedno pytanko przypuscmy ze wszytkie podstrony maja taki sam kolor. jak zrobic aby button od aktywnej mial inny kolor? no i coby zmienialy sie dynamicznie z zaleznosci od aktywnej podstrony. |
|
|
|
 |
nugatt


Pomógł: 75 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1389 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 17 Lut, 2006 12:52
|
|
|
można zrobić maskę taką jak w przykładzie, która będzie zakrywała to co trzeba |
_________________ tomekf /// swishmaxxx |
|
|
|
 |
tom
Początkujący

Dołączył: 24 Mar 2006 Posty: 5
|
Wysłany: Pią 24 Mar, 2006 06:28
|
|
|
Witam . A czy jest mozliwość zrobić jakos tak żeby po zaladowaniu się sceny zaraz uruchamiało sie to co jest pod bierwszym buttonem ? próbowalem jakoś sam ale nie idzie . Ewentualnie może jakoś z intra buttona zrobić tylko nie mam pojęcia jak |
|
|
|
 |
nugatt


Pomógł: 75 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1389 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 25 Mar, 2006 15:52
|
|
|
w wersji 3 almost template (jedyna która naprawdę działa) trzeba dodać w 2 klatce sceny Kod: | onFrame (2) {
engine.state1.gotoAndStop(2);
engine.validate.gotoAndPlay(1);
stop();
} |
w 1 klatce nie działa |
_________________ tomekf /// swishmaxxx |
|
|
|
 |
tom
Początkujący

Dołączył: 24 Mar 2006 Posty: 5
|
Wysłany: Sob 25 Mar, 2006 20:29
|
|
|
Dziala wielkie dzieki jesteś wielki |
|
|
|
 |
nugatt


Pomógł: 75 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1389 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 26 Mar, 2006 18:13
|
|
|
wiem wiem
metr dziewięćdziesiat
sto kilo |
_________________ tomekf /// swishmaxxx |
|
|
|
 |
Crusher
Początkujący

Dołączył: 18 Lip 2006 Posty: 2
|
Wysłany: Wto 18 Lip, 2006 07:39
|
|
|
templaczek super - ale potrzebuję pomocy bo nie umiem sobie poradzić by po wejściu na stronę zrobioną na podstawie v3 automatycznie ładowała się zawartość container-c1 - - Panowie pomocy |
|
|
|
 |
nugatt


Pomógł: 75 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1389 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18 Lip, 2006 18:49
|
|
|
Cytat: | w wersji 3 almost template (jedyna która naprawdę działa) trzeba dodać w 2 klatce sceny Kod: | onFrame (2) {
engine.state1.gotoAndStop(2);
engine.validate.gotoAndPlay(1);
stop();
} |
w 1 klatce nie działa | w 2 klatce sceny daj ten script i będzie git |
_________________ tomekf /// swishmaxxx |
|
|
|
 |
Crusher
Początkujący

Dołączył: 18 Lip 2006 Posty: 2
|
Wysłany: Sro 19 Lip, 2006 09:39
|
|
|
wielki dzięki i wielki szacuneczek - działa jak ta lala |
|
|
|
 |
nugatt


Pomógł: 75 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1389 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 08 Gru, 2006 12:07
|
|
|
almost template version 4 full final
"changes in this release"
łatwiejsze dodawanie: guzik z odpowiednim skryptem i dołożenie "contentu" w spricie container
nastąpiła optymalizacja i odchudzenie skryptu.
uwaga użyłem przekazywania zmiennych ze sprite'a do sprite'a - to sie moze komuś przydać gdzie indziej |
_________________ tomekf /// swishmaxxx |
|
|
|
 |
klusmen
Praktyk

Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 37
|
Wysłany: Nie 17 Gru, 2006 19:02
|
|
|
nugatt,
Ty tu jesteś bosem mógłbyś wiecej tutoriali wystawiac :D:D jezeli Swish ma sie rozwijac w polsce (i na swiecie) to tylko Dzięki Tobie
Dzieki tobie życie jest latwiejsze twoje rozwiazania pomogly mi niejednokrotnie
wystawiasz sporo moglbys wystawic najnowsze rozwiazania mam na mysli rozwiazania z Twojej strony
www.czujny.prv.pl
YO
a tak wogole Dzieki za wszystko co zrobiles do tej pory ))) duzo sie nauczylem dzieki twoim pracom i opisom.. a takze gotowych plikach Browar for YOU oczywiscie na koszt firmy SWISH
[ Dodano: Nie 17 Gru, 2006 19:03 ]
chodzi o zdjecia i ich powiuekszanie |
|
|
|
 |
stefcio
Ekspert


Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 530 Skąd: wawa
|
Wysłany: Nie 17 Gru, 2006 19:06
|
|
|
Życie niejest takie piękne bo Nugatt przechodzi na flasha , ja zresztą też |
_________________ Stefan
Kliknij na przycisk Pomógł--jak ci pomogłem:)) |
|
|
|
 |
nugatt


Pomógł: 75 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1389 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 17 Gru, 2006 19:32
|
|
|
thx
klusmen napisał/a: | chodzi o zdjecia i ich powiekszanie | najpierw preloader do miniatur
a potem jak ktoś naciśnie zoom to preloader do dużych zdjęć + rozmycie tła. |
_________________ tomekf /// swishmaxxx |
|
|
|
 |
semir444
Przyjaciel

Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 46
|
Wysłany: Pon 25 Gru, 2006 20:22
|
|
|
mam pytanie.
jak w almost_template_v4_final zrobic aby np dane sceny (tła danej podstrony zamieniłem na zdjecia) i tutaj pytanie jak zrobic aby np w jednej scenie tła czyli zdjecia zmienialy sie co jakies nie wiem np 5 sekund ?
I tak w każdej z 4 podstron tam....
Bo jak widze w efektach to tam jest remove wiec nie wiem jak by tam wpakowac kolejne zdjecie |
|
|
|
 |
nugatt


Pomógł: 75 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1389 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 26 Gru, 2006 21:37
|
|
|
almost_template_v4_final jest efekt fade_in i fade_out dla shape'a (ty wsadziłeś tam obrazki), dla prawidłowego działania zamiast tych przykładowych shape'ów powinny być sprite'y z fade'ami a w nich zawartości "podstron". |
_________________ tomekf /// swishmaxxx |
|
|
|
 |
naraaya
Początkujący

Dołączył: 02 Lut 2007 Posty: 3
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2007 14:03
|
|
|
Witam. Próbowałem ale nie idzie w wersji 4 ten skrypt żeby zaraz ladowalo sie C1 nie działa |
|
|
|
 |
|