SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
pomocy
Autor Wiadomość
^romekrtk 



Pomógł: 28 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2005
Posty: 338
Skąd: Gryfice
Wysłany: Sro 09 Lis, 2005 16:33   pomocy

hm LOading w swishu polega na ciaglym powtarzaniu sie sceny i tylko przy wskazywaniu procent wgrania .. a da sie zrobic tak zeby np: w 25% pojawilo sie cos nowego jakis objekt potem przy 50% jeszcze nowszy i tak do 100%. da rade? tak myslalem o tym czy dalo by sie jakos zabajerzyc to ze np jak wskaznik procentowy nazwijmi go A wskazuje )% na poczatku a na koncu 100% i czy uztawic jakąs zaleznosc ze jesli A osiagnie 50% to cos tam bla bla.. hm w sumie enieznam sie wiec tego nierozkminie:) ale jakis spec napewno rozkmini:D
_________________

 
 
     
roland 
Site Admin
Roland Zimek



Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy
Wiek: 58
Dołączył: 21 Sty 2005
Posty: 424
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 10 Lis, 2005 06:59   

Oczywiście, że można. Wystarczy sprawdzać, czy wartość procentowa osiągnęła określoną wartość i wtedy wywołąć określoną akcję (np. włączyć widoczność animowanego duszka). Wykorzystasz w tym celu instrukcję warunkową if() :
http://swish.wodip.opole....topic.php?t=613

Nie polecałbym jednak przeładowywania preloadera efektami, gdyż jego zadaniem jest pokazywanie jaki procent animacji został wczytany, a nie dodatkowe zwiększanie jej rozmiaru.
 
     
^romekrtk 



Pomógł: 28 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2005
Posty: 338
Skąd: Gryfice
Wysłany: Czw 10 Lis, 2005 14:17   

dokładnie o if myslalem:) a ten link w sumie niby opisane dobrze ale dla mnie to z deczka i tak skaplikowane mozna prosic o gotowt tutrual z ta funlcją w loadingu np zeby w 50% sie pojawil jakis duszek
_________________

 
 
     
roland 
Site Admin
Roland Zimek



Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy
Wiek: 58
Dołączył: 21 Sty 2005
Posty: 424
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 10 Lis, 2005 15:48   

Postaram się, ale niestety najwcześniej w poniedziałek, bo teraz korzystam z komputera w "przelotach"
 
     
^romekrtk 



Pomógł: 28 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2005
Posty: 338
Skąd: Gryfice
Wysłany: Czw 10 Lis, 2005 17:56   

ok w sumie sie niepali z tym :) ale by sie przydalo:)
_________________

 
 
     
MBabelek 
Profesjonalista



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 175
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 10 Lis, 2005 21:50   

a moze prościej ?

onFrame (1) {
if (frameLoaded(_currentframe+(10))) {
}

na 10 w timeline pojawi sie obraz
 
     
^romekrtk 



Pomógł: 28 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2005
Posty: 338
Skąd: Gryfice
Wysłany: Czw 10 Lis, 2005 22:35   

MBabelek, ale ta scena sie powtarza w kolko..hm w sumie nie wiem ... zarzuc przykladem:)
_________________

 
 
     
MBabelek 
Profesjonalista



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 175
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 12 Lis, 2005 15:04   

Przykladem moze być preloader na mojej skromnej stronie domowej.
Jezeli bedziesz chcial dodam .swi
 
     
^romekrtk 



Pomógł: 28 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2005
Posty: 338
Skąd: Gryfice
Wysłany: Sob 12 Lis, 2005 16:32   

no w sumie dobre to:) moze pan dac ten swi ale i tak na ten z if bede czekac;)
_________________

 
 
     
nugatt 



Pomógł: 75 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1389
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 12 Lis, 2005 17:33   

w załączniku jest preloader
kod jest taki:
Kod:
onFrame (2,afterPlacedObjectEvents) {
    b = _root.getPercentLoaded();
    preloader.loadbar._xscale = 100 - b;
    if (b >= 100) {
        gotoSceneAndPlay("precaching",4);
    }
}
onFrame (3,afterPlacedObjectEvents) {
    prevFrameAndPlay();
}
onFrame (25) {
    nextSceneAndPlay();
}

wystarczy go zmienić na coś takiego:
Kod:
onFrame (1,afterPlacedObjectEvents) {
    _25._visible = false;
}
onFrame (2,afterPlacedObjectEvents) {
    b = _root.getPercentLoaded();
    preloader.loadbar._xscale = 100 - b;
    if (b >= 25) {
        _25._visible = true;
    }
    if (b >= 100) {
        gotoSceneAndPlay("precaching",4);
        _100.gotoAndPlay(2);
    }
}
onFrame (3,afterPlacedObjectEvents) {
    prevFrameAndPlay();
}
onFrame (25) {
    nextSceneAndPlay();
}

'_25' - to nazwa sprite'a, który ma sie pojawić gdy zciągnie się 25% pliku
pamiętaj
roland napisał/a:
Nie polecałbym jednak przeładowywania preloadera efektami, gdyż jego zadaniem jest pokazywanie jaki procent animacji został wczytany, a nie dodatkowe zwiększanie jej rozmiaru.
_________________
tomekf /// swishmaxxx
 
 
     
^romekrtk 



Pomógł: 28 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2005
Posty: 338
Skąd: Gryfice
Wysłany: Sob 12 Lis, 2005 18:15   

wielkie dzieki nugatt,

[ Dodano: Nie Lis 13, 2005 1:43 pm ]
osobno dzialają dobrze poprawnie ale razem jakos ich niemoge sklepac bo w kazdym jest osobny pasek postepu a ja nie wiem jaj je połączyc jak zarobic zeby 2 kod dzialal z paskiem z 1 kodu jak cos to moge dac załaczniki...

glowny
dodatkowy

i poprostu w ten pierwszy wtopic ten 2:) zeby te duszki 25. 50. 75 i 99 dzialaly w glownym[/code]
_________________

 
 
     
nugatt 



Pomógł: 75 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1389
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 13 Lis, 2005 16:26   

skopiuj sprite'y do głównego i...
Kod:
onFrame (1,afterPlacedObjectEvents) {
    _25._visible = false;
    _50._visible = false;
    _75._visible = false;
    _99._visible = false;
}
onFrame (2,afterPlacedObjectEvents) {
    b9 = Math.ceil(_root.getBytesLoaded ()/1024) add "kb";
    b = _root.getPercentLoaded() add "%";
    lopr.preloader.loadbar._xscale = _root.getPercentLoaded();
    if (_root.getPercentLoaded() >= 100) {
        gotoSceneAndPlay("loading",4);
    }
    if (_root.getPercentLoaded() >= 25) {
        _25._visible = true;
    }
    if (_root.getPercentLoaded() >= 50) {
        _50._visible = true;
    }
    if (_root.getPercentLoaded() >= 75) {
        _75._visible = true;
    }
    if (_root.getPercentLoaded() >= 99) {
        _99._visible = true;
    }
}
onFrame (3,afterPlacedObjectEvents) {
    prevFrameAndPlay();
}
onFrame (5) {
    loadVariablesNum("counter.php?ran="+random(777),0);
}
onFrame (7) {
    loadVariablesNum("counter.txt?ran="+random(777),0);
}
onFrame (33) {
    nextSceneAndPlay();
}
_________________
tomekf /// swishmaxxx
 
 
     
^romekrtk 



Pomógł: 28 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2005
Posty: 338
Skąd: Gryfice
Wysłany: Nie 13 Lis, 2005 21:59   

panie nugatt, jest pan mistrzem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:) bardzo dziekuje
_________________

 
 
     
nugatt 



Pomógł: 75 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1389
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 14 Lis, 2005 00:35   

<<<--------------------------------------------------------- wiem wiem --------------------------------------------------------->>>
:-)
_________________
tomekf /// swishmaxxx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.28 sekundy. Zapytań do SQL: 15