dynamiczny wybór sceny |
Autor |
Wiadomość |
cyniu88
Początkujący
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 7 Skąd: krakow
|
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013 21:37 dynamiczny wybór sceny
|
|
|
witam !
animacja ma się tak: jest scena_1 odtwarza się do 15 klatki po czym się zatrzymuje
mam przycisk, który oznaczony jest tak Kod: | onSelfEvent (press) {
var scena:String = "Scena_3";
_root.nextFrameAndPlay();
} | po wciśnięciu uruchamia odtwarzanie sceny. W ostatniej klatce sceny mam Kod: | onFrame (30) {_root.gotoSceneAndPlay( albumName , 2);
} | i oczywiście nie działa tak jak sobie to wymyśliłem z c++
i teraz pytanie czy da się zrobić kilka takich przycisków które po kliknięciu dokańczają odtwarzanie sceny i przy okazji wybierają którą scenę odtwarzać następną? |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Sro 17 Kwi, 2013 06:29
|
|
|
ActionScript to nie c Swish robi film a skrypt kieruje do odpowiednich klatek, animacji itp.
przeanalizuj to:
http://swish.wodip.opole....ght=prezentacja
a potem już pójdzie łatwo. |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
cyniu88
Początkujący
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 7 Skąd: krakow
|
Wysłany: Sro 17 Kwi, 2013 13:26
|
|
|
ok to znam ale to ciągle nie jest to co potrzebuję w ten sposób znam pytanie natomiast jest o to: w przykładzie robisz Kod: | on (release,keyPress("<Home>")) {
gotoSceneAndPlay("<first scene>", 1);
} | a czy parametr do funkcji da się przekazać przez zmienna a nie przez i ps jeśli można do dla czego w takim zapisie Kod: | var scena:Number = 2;
var wynik:Number ;
if (scena > 2)
wynik=3;
else if (scena < 2)
wynik=1;
else
wynik=2; | w dynamicznym polu tekstowym da się wyświetlić zmienną (poprawnie wyświetla się wartość 2), natomiast przy zmiennej nie wyświetla się nic |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Sro 17 Kwi, 2013 18:57
|
|
|
Dotarło
Najłatwiej wykorzystać gotowy skrypt do sterowania poprzez zmienne - w tym przypadku losowe:
Kod: | onFrame (1) {
value = (Math.randomInt(5) plus 1);
}
onFrame (2) {
if (value==norepeat) {
gotoAndPlay(1)
}
}
onFrame (3) {
norepeat=value;
// Follow this pattern to add more scenes.
if (value==1) {
gotoSceneAndPlay("scene_2",1);
}
if (value==2) {
gotoSceneAndPlay("scene_3",1);
}
if (value==3) {
gotoSceneAndPlay("scene_4",1);
}
if (value==4) {
gotoSceneAndPlay("scene_5",1);
}
if (value==5) {
gotoSceneAndPlay("scene_6",1);
}
} |
To jest dla 5 scen.
Kiedyś zrobiłem gotoSceneAndPlay w zależności od hasła (hasło do poziomów w gierce) ale na tej samej zasadzie: jeżeli hasło=XXX gotoSceneAndPlay numer
Nie spotkałem się z możliwościami wykorzystania zamiast numeru zmiennej. Aczkolwiek w sieci można znaleźć, że tego typu skrypt powinien wyglądać tak:
Kod: | var s;
s = "4";
gotoAndPlay("scene"+s, 1); |
dla scen nazywanych scene1, scene2 itp.
O tym co można zrobić z gotoAndPlay w SWISH jest tutaj: http://www.swishzone.com/...3/gotoframe.htm
Mało to pomocne ale może wskaże właściwy kierunek?
Może jeszcze taka uwaga: AS wykonuje się na odnośnych klatkach i nie ma znaczenia kolejność w wierszach. Czyli najpierw trzeba ustalić VAR a na kolejnych klatkach z niego korzystać. |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
cyniu88
Początkujący
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 7 Skąd: krakow
|
Wysłany: Sro 17 Kwi, 2013 19:48
|
|
|
kurcze tak świetnie podałeś te informacje sorry że dalej głowę zawracam ale zobacz na plik zrobiłem niby tak jak mówisz a nie chce działać ;/ |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Sro 17 Kwi, 2013 20:26
|
|
|
ESPE1 by to rozwiązał, ale gdzieś zaginął. |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
|