Dodawanie feketów z poziomu skryptu w SWiSH Max 4 |
Autor |
Wiadomość |
enix
Początkujący
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012 12:18 Dodawanie feketów z poziomu skryptu w SWiSH Max 4
|
|
|
Witam serdecznie Forumowiczów.
Jestem nowy na forum i mam nadzieję, że moje pytanie nie jest zbyt lamerskie
Wiem już jak tworzyć obiekty, np. pole tekstowe z poziomu skryptu, natomiast nie mogę dojść, jak do takiego stworzonego obiektu dodać w skrypcie efekt, np. Move i zdefiniować jego parametry czasowe. Chciałbym także potem móc dodawać inne efekty z poziomu skryptu, Fade, itd.
pozdrawiam, Enix |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012 14:19
|
|
|
Fekety z poziomu skryptu:
- move:
Kod: | onSelfEvent (enterFrame) {
szybkosc = 1;
OBIEKT._x += szybkosc;
} |
- fade:
Kod: | onSelfEvent (load) {
OBIEKT._alpha=0
}
onSelfEvent (enterFrame) {
szybkosc = 1;
OBIEKT._alpha += szybkosc;
} |
gdzie OBIEKT to jakiś np rysunek, który nazywa się OBIEKT i jest oznaczony jako TARGET. |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
enix
Początkujący
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012 14:46
|
|
|
Wielkie dzięki. Chyba niezbyt trafnie wybrałem efekty jako przykład, oczywiście Twój kod działa, ale np. jak dodać ze skryptu efekt "Vortex" ? albo "3D Spin in and grow" ? |
|
|
|
|
espe1
Profesjonalista
Pomógł: 16 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 175 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012 14:57
|
|
|
Rozumiem, że potrzebujesz skrypty do wszystkich 250 efektów swisha
Nawet twórcy programu mieli by z tym problem |
|
|
|
|
enix
Początkujący
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012 15:09
|
|
|
espe1 napisał/a: | Rozumiem, że potrzebujesz skrypty do wszystkich 250 efektów swisha
Nawet twórcy programu mieli by z tym problem |
Nie chodzi mi o źródła tych skryptów, a jedynie o ich wywołanie z poziomu skryptu, aby efekt był tak jak to robię wstawiając efekt z menu w trakcie pracy z projektem - nie da się tego zrobić ? |
|
|
|
|
krzywy105
Doradca
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 68 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012 15:48
|
|
|
raczej nie ma skryptów do jako takiego wywołania efektów swisha. Efekty złożone są z odpowiedniego manipulowania właściwościami obiektów (rozmiar,kąt,położenie,przeźroczystość itd) i nakładaniu filtrów. Więc jeśli chcesz uzyskać efekty jak te gotowce w swishu musisz po prostu napisać skrypt manipulujący tymi wszystkimi właściwościami i raczej nie ma tu drogi na skróty (oprócz wyboru efektu z listy). |
|
|
|
|
enix
Początkujący
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012 16:09
|
|
|
krzywy105 napisał/a: | raczej nie ma skryptów do jako takiego wywołania efektów swisha. Efekty złożone są z odpowiedniego manipulowania właściwościami obiektów (rozmiar,kąt,położenie,przeźroczystość itd) i nakładaniu filtrów. Więc jeśli chcesz uzyskać efekty jak te gotowce w swishu musisz po prostu napisać skrypt manipulujący tymi wszystkimi właściwościami i raczej nie ma tu drogi na skróty (oprócz wyboru efektu z listy). |
Aha rozumiem, a w takim razie czy źródła skryptów efektów swisha są jakoś dostępne jawnie ? Czy można je obejrzeć w kodzie skryptu projektu ? |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012 17:42
|
|
|
... robię człowiekowi co chce a ten mi na to, że nie o to mu chodzi...
Biały? |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
enix
Początkujący
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012 18:22
|
|
|
Januszr, akurat te efekty jak Move czy Fade "oprogramowałeś" za pomocą skryptu, chodziło mi o ogólną zasadę dostępu do gotowych efektów Swish, bo niektóre są bardziej złożone.
Programuję w Delphi, który też jest językiem obiektowym i przywykłem do tego, że wszystko co dało się zrobić pracując w projekcie i biorąc komponenty myszką z palety (design-time), można także stworzyć dynamicznie w trakcie działania aplikacji (run-time). Sadziłem pewnie błędnie że podobnie jest w Swishu, tzn. że mogę nie dotykając paneli z komponentami napisać wszystko w skrypcie. |
|
|
|
|
krzywy105
Doradca
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 68 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012 19:08
|
|
|
Możesz ale nie na zasadzie np. obiekt.Vortex(parametry). Po prostu to bardziej skomplikowane. Nie widziałem żeby był gdzieś kod efektów dostępny. Te efekty to po prostu bonus od twórców swisha i zapewne zostały napisane za pomocą as2.
Jako że swish obsługuje as2 a w as2 nie ma możliwości bezpośrednio wywołać takich efektów to sadzę że i w swishu jest to niemożliwe. Po prostu trzeba programować na niższym poziomie i dostępnych możliwości dopiero składać większe efekty. |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012 19:13
|
|
|
enix, jaja sobie robię!
A poważniej, to chyba gdzieś już o tym czytałem, jednak z pewnością były to czasy, gdy stare forum swish działało. Teraz jest nowe i wolf Gross ma co robić Proponuję zapytać u źródła: http://forums.swishzone.com/
Zdrówko! |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
mielu
Pomógł: 131 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 1177 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012 19:18
|
|
|
zobacz w menu modify, potem Object Attributes i odznacz pola, a zobaczysz skrypty |
|
|
|
|
|