Przycisk PLAY do programu |
Autor |
Wiadomość |
Radmin
Praktyk
Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 21 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 02 Lut, 2012 17:50 Przycisk PLAY do programu
|
|
|
wiem wiem wiem to forum Swisha, ale chyba jesteście jednym z nielicznych for na których ktoś odpisuje, pomaga itd i nie tylko w sprawie Swisha, ale również Flasha bo na innych forach to tragedia.....
mam dużo problem, ponieważ muszę zrobić przycisk Play do programu, robię program we Flashu AS2 z samplami podobny do Ejaya. Wrzucam prostokąty (sample) z dźwiękiem na dane ścieżki i muszę zrobić przycisk play, a mianowicie muszę zrobić taką pionową kreskę na ścieżkach (kanałach) jak tutaj
http://www.google.pl/imgr...:10&tx=96&ty=39
po naciśnięciu play ta kreska ma się przesuwać i odtwarzać napotkane po drodze prostokąty (sample) zasada taka jak w Ejayu.
Jest ktoś w stanie kto wie jak to zrobić lub ma jakiś pomysł i może mi pomóc?? |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Czw 02 Lut, 2012 20:22
|
|
|
onSelfEvent (enterFrame) {
kreska._x = _x ++
} |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
Radmin
Praktyk
Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 21 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 02 Lut, 2012 22:22
|
|
|
tak to Janusz by się zgadzało, ale jak zrobić żeby ta kreska co się przesuwa odtwarzała dany prostokąt z dźwiękiem napotkany na danej ścieżce ? sample moge przeciągać na ścieżki, ścieżki sa jako prostokąty movie clip, po prostu gdy sampla przeciagam na ten prostokąt obojętnie w ktore jego miejsce to tam zostaje, a jesli nie na prostokat to wraca na miejsce startowe. Moze lepiej bylo by zrobic zeby sampl wskakiwal w konkretne wartości x i y i wtedy jakos zrobic zeby ta kreska ktora leci odtwarzala te sample hmm ? |
|
|
|
|
krzywy105
Doradca
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 68 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012 08:24
|
|
|
Według mnie to gdy kreska osiągnie pozycje x danego sampla to po prostu dajesz play dla tego mc. Jeśli sample zostają na pozycji to tak czy siak mają już wartość x odpowiednią. |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012 08:35
|
|
|
krzywy105, już napisał. To nie kreska odtwarza |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
Radmin
Praktyk
Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 21 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012 09:47
|
|
|
krzywy troche nie bardzo łapie jak to zrobić..... mógłbyś mi to pokazać na tym przykładowym projekcie?
http://www59.zippyshare.com/v/20172464/file.html
jest tu sampl z dźwiękiem, zrobiłem ściezke na ktora można wrzucic tego sampla i tą ruchomą tzw kreskę, i jak ustawić tą wartość x że gdy kreska trafi na sampla na sciezce odtworzyla z niego dzwiek? |
|
|
|
|
krzywy105
Doradca
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 68 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012 13:16
|
|
|
Nie mam flasha wiec nie mogę Ci za bardzo pomóc na podstawie pliku (chyba że będziesz miał wersje swishowa).
Ale wydaje mi się że powinno to wyglądać mniej więcej w stylu
if (kreska._x == sampelMC._x) sampleMC.play();
To tylko koncepcja wiec dokladny kod musisz sam napisać. Punkt transformacji sampla powinien być ustawiony na któryś leżący na lewej krawędzi. |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012 18:48
|
|
|
krzywy105, a może wykorzystać moje (niekoniecznie właściwe) rozwiązanie z gry typu labirynt:
Kod: | onSelfEvent (enterFrame) {
if (_parent.kreska.hitTest(this)) {
this.play();
}
} |
I jak by to dał do MovieClipa to by mu (jendak) KRESKA włączała odtwarzania MC.
Oczywiście zamiast play() można zapisać gdzie X jest klatką 2, bo na 1 jest pewnie STOP
Chyba napiszę książkę z jasnowidzenia... |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
Radmin
Praktyk
Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 21 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012 20:30
|
|
|
nie mam pojęcia jak to robić, kombinuje i kombinuje i nic nie wychodzi :/ zastanawiam się czy ten dźwięk może być tak zapisany na tym prostokącie jak jest i czy on po najechaniu na niego go wykrywa nie mam pojęcia jak tu juz kombinowac
fajnie jak by był jakis skrypt ktory robi z kreski kursor :D i wtedy jak kursor nad samplem to play music :D |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012 21:25
|
|
|
Zrób MC z muzyką.
Na 1 klatce daj stop.
Na ostatniej klatce daj goto 2.
Zastosuj to co w poprzednim poście pisałem i już.
A jak masz problem to załącz plik SWI. |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
Radmin
Praktyk
Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 21 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012 22:09
|
|
|
sorry ale nei czaje, jak to ma zadziałać, jak to co piszesz nei zawiera żadnego skryptu do tego żeby kreska się poruszała, bo drugie onSelf nie działa tylko onClip po trzecie w ogole nic nie dziala juz nie czaje jak to ogarnac:/ jak ktos jest w stanie konkretnie pomoc to prosze pisać na priva i oczywiscie wiadomo ze pomoc nie za darmo |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 10:19
|
|
|
Ponownie:
Cytat: | A jak masz problem to załącz plik SWI. |
|
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
Radmin
Praktyk
Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 21 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 10:59
|
|
|
niestety nie mam Swisha, miałem jakiegos kilku dniowego ale juz nie działa
[ Dodano: Pon 13 Lut, 2012 09:32 ]
Panowei jeszcze mam takie pytanko, mam tą kreskę, które po najechaniu na sample je odpala, ale statruje mi ona od razu a chce żeby startowała po nacisnięciu przycisku, wiecie może jak to zrobić? tutaj wrzucam skrypt. rt to ta kreska, a b i d to sample i nazwy dzwieków
rt.onEnterFrame = function() {
rt._x=rt._x+1;
if (rt._x>=b._x){
audio.gotoAndPlay("b");
}
if (rt._x>=d._x){
audio.gotoAndPlay("d");
}
if (rt._x>b._x+b._width){
audio.gotoAndStop(1);
}
if (rt._x>d._x+d._width){
audio.gotoAndStop(1);
delete rt.onEnterFrame;
}
} |
|
|
|
|
|