SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przycisk PLAY do programu
Autor Wiadomość
Radmin
Praktyk


Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 21
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 02 Lut, 2012 17:50   Przycisk PLAY do programu

wiem wiem wiem to forum Swisha, ale chyba jesteście jednym z nielicznych for na których ktoś odpisuje, pomaga itd i nie tylko w sprawie Swisha, ale również Flasha bo na innych forach to tragedia.....

mam dużo problem, ponieważ muszę zrobić przycisk Play do programu, robię program we Flashu AS2 z samplami podobny do Ejaya. Wrzucam prostokąty (sample) z dźwiękiem na dane ścieżki i muszę zrobić przycisk play, a mianowicie muszę zrobić taką pionową kreskę na ścieżkach (kanałach) jak tutaj

http://www.google.pl/imgr...:10&tx=96&ty=39

po naciśnięciu play ta kreska ma się przesuwać i odtwarzać napotkane po drodze prostokąty (sample) zasada taka jak w Ejayu.

Jest ktoś w stanie kto wie jak to zrobić lub ma jakiś pomysł i może mi pomóc??
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Czw 02 Lut, 2012 20:22   

onSelfEvent (enterFrame) {
kreska._x = _x ++
}
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
Radmin
Praktyk


Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 21
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 02 Lut, 2012 22:22   

tak to Janusz by się zgadzało, ale jak zrobić żeby ta kreska co się przesuwa odtwarzała dany prostokąt z dźwiękiem napotkany na danej ścieżce ? sample moge przeciągać na ścieżki, ścieżki sa jako prostokąty movie clip, po prostu gdy sampla przeciagam na ten prostokąt obojętnie w ktore jego miejsce to tam zostaje, a jesli nie na prostokat to wraca na miejsce startowe. Moze lepiej bylo by zrobic zeby sampl wskakiwal w konkretne wartości x i y i wtedy jakos zrobic zeby ta kreska ktora leci odtwarzala te sample hmm ?
 
     
krzywy105 
Doradca


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 68
Skąd: Małopolska
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012 08:24   

Według mnie to gdy kreska osiągnie pozycje x danego sampla to po prostu dajesz play dla tego mc. Jeśli sample zostają na pozycji to tak czy siak mają już wartość x odpowiednią.
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012 08:35   

krzywy105, już napisał. To nie kreska odtwarza :)
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
Radmin
Praktyk


Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 21
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012 09:47   

krzywy troche nie bardzo łapie jak to zrobić..... mógłbyś mi to pokazać na tym przykładowym projekcie?

http://www59.zippyshare.com/v/20172464/file.html

jest tu sampl z dźwiękiem, zrobiłem ściezke na ktora można wrzucic tego sampla i tą ruchomą tzw kreskę, i jak ustawić tą wartość x że gdy kreska trafi na sampla na sciezce odtworzyla z niego dzwiek?
 
     
krzywy105 
Doradca


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 68
Skąd: Małopolska
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012 13:16   

Nie mam flasha wiec nie mogę Ci za bardzo pomóc na podstawie pliku (chyba że będziesz miał wersje swishowa).

Ale wydaje mi się że powinno to wyglądać mniej więcej w stylu

if (kreska._x == sampelMC._x) sampleMC.play();

To tylko koncepcja wiec dokladny kod musisz sam napisać. Punkt transformacji sampla powinien być ustawiony na któryś leżący na lewej krawędzi.
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012 18:48   

krzywy105, a może wykorzystać moje (niekoniecznie właściwe) rozwiązanie z gry typu labirynt:
Kod:
onSelfEvent (enterFrame) {
    if (_parent.kreska.hitTest(this)) {
        this.play();       
    }
}

I jak by to dał do MovieClipa to by mu (jendak) KRESKA włączała odtwarzania MC.
Oczywiście zamiast play() można zapisać
Kod:
 this.gotoAndPlay(X)
gdzie X jest klatką 2, bo na 1 jest pewnie STOP :)

Chyba napiszę książkę z jasnowidzenia...
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
Radmin
Praktyk


Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 21
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012 20:30   

nie mam pojęcia jak to robić, kombinuje i kombinuje i nic nie wychodzi :/ zastanawiam się czy ten dźwięk może być tak zapisany na tym prostokącie jak jest i czy on po najechaniu na niego go wykrywa nie mam pojęcia jak tu juz kombinowac

fajnie jak by był jakis skrypt ktory robi z kreski kursor :D :D i wtedy jak kursor nad samplem to play music :D :D
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012 21:25   

Zrób MC z muzyką.
Na 1 klatce daj stop.
Na ostatniej klatce daj goto 2.
Zastosuj to co w poprzednim poście pisałem i już.
A jak masz problem to załącz plik SWI.
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
Radmin
Praktyk


Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 21
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012 22:09   

sorry ale nei czaje, jak to ma zadziałać, jak to co piszesz nei zawiera żadnego skryptu do tego żeby kreska się poruszała, bo drugie onSelf nie działa tylko onClip po trzecie w ogole nic nie dziala juz nie czaje jak to ogarnac:/ jak ktos jest w stanie konkretnie pomoc to prosze pisać na priva i oczywiscie wiadomo ze pomoc nie za darmo
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 10:19   

Ponownie:
Cytat:
A jak masz problem to załącz plik SWI.
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
Radmin
Praktyk


Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 21
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012 10:59   

niestety nie mam Swisha, miałem jakiegos kilku dniowego ale juz nie działa :(

[ Dodano: Pon 13 Lut, 2012 09:32 ]
Panowei jeszcze mam takie pytanko, mam tą kreskę, które po najechaniu na sample je odpala, ale statruje mi ona od razu a chce żeby startowała po nacisnięciu przycisku, wiecie może jak to zrobić? tutaj wrzucam skrypt. rt to ta kreska, a b i d to sample i nazwy dzwieków

rt.onEnterFrame = function() {
rt._x=rt._x+1;
if (rt._x>=b._x){
audio.gotoAndPlay("b");
}

if (rt._x>=d._x){
audio.gotoAndPlay("d");
}

if (rt._x>b._x+b._width){
audio.gotoAndStop(1);
}

if (rt._x>d._x+d._width){
audio.gotoAndStop(1);
delete rt.onEnterFrame;
}
}
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

SWiSH - Create Flash animaton the easy way

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.23 sekundy. Zapytań do SQL: 14