Przejścia między scenami |
Autor |
Wiadomość |
TranceEternity
Początkujący
|
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011 12:53 Przejścia między scenami
|
|
|
Jestem początkującym i nie wiele się znam do Swishu.
Chcę w nim zrobić jedynie prezentację składającą się z 3 scen i po między każdą sceną chce zrobić przejście do następnej. Wiem gdzie już gdzie sie wstawia efekty do np. tekstu ale nie wiem gdzie to scen :/
Może mi ktoś pomóc ? |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011 15:53
|
|
|
Z górnego menu INSERT SCENE
Wstaw ich tyle ile potrzebujesz. Na końcu każdej (po efektach i innych bzdurach) daj w linii czasu Sceny STOP.
Na pierwszej scenie zrób dwa obiekty (jeden będzie przyciskiem do dalszej części prezentacji, jeden będzie powrotem na stronę główną). Ten co ma powodować powrót do początku powinien mieć skrypt:
Kod: | on (release,keyPress("<Home>")) {
gotoSceneAndStop("<first scene>", 1);
} |
Ten, co ma powodować przejście do dalszej sceny:
Kod: | on (release,keyPress("<Space>")) {
nextSceneAndStop();
}
|
Na kolejnej Scenie dorzuć jeszcze jeden obiekt, który będzie powodował przejście do poprzedniej sceny - skrypt:
Kod: | on (release,keyPress("<Backspace>")) {
prevSceneAndStop();
} |
Następnie najzwyklej kopiuj te buttony do kolejnych scen.
Oczywiście, łatwo można zauważyć, że SPACJA będzie powodować przejście do następnej sceny, HOME powrót do pierwszej a BACKSPACE powrót do poprzedniej.
Jak będą problemy to załącz SWI wykonane według powyższych wskazówek i opisz problem.
Naturalnie skrypt z obiektem, który powoduje przejście do następnej sceny nie powinien znaleźć się na scenie ostatniej (bo nie ma następnej sceny), podobnie jak na pierwszej scenie nie powinno być obiektu ze skryptem powodującym przejście do sceny poprzedniej (bo jej nie ma). |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|