roland
Site Admin Roland Zimek
Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy Wiek: 58 Dołączył: 21 Sty 2005 Posty: 424 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 18 Sie, 2005 11:48 Wstęp
|
|
|
Jak zauważyłem, czytając już od dłuższego czasu posty na Forum, wielu użytkowników nie zna programowania, a szkoda. Programowanie jest obecnie wprowadzone już do gimnazjum (przynajmniej w postaci algorytmiki), jednak jak wiem z własnego doświadczenia, w wielu przypadkach, nawet o tym się nie wspomina.
Programowanie nie powinno się kojarzyć jedynie z takimi językami programowania jak Pascal, Basic, C, C++, czy też Java (lub nawet innymi). Programowanie występuje nawet w edytorze tekstów MS Word. W nim także można pisać przy pomocy uproszczonego języka programowania zwanego skryptami. Pozwala on na zaprogramowanie, a tym samym uproszczenie często wykonywanych czynności. Skrypty takie można nawet "nagrywać" i tworzyć tak zwane makra. O językach skryptowych w takich programach jak MS Excel, MS Access, CorelDRAW, czy też Adobe Photoshop już nawet nie wspomnę.
Oczywiście także SWiSHmax posiada swój własny język skryptowy. Został on w głównej mierze oparty na chyba najbardziej popularnym obecnie języku C++. Tak więc osoby go znające nie powinny mieć żadnych kłopotów. Jeżeli jednak programujesz w innym języku, to jak zauważysz są one do siebie bardzo podobne.
Zachęcam więc do zapoznania się przynajmniej z podstawami języka skryptowego, pozwoli to w znacznej mierze usprawnić Wasze animacje, a także wzbogacić je o elementy niemożliwe do zrealizowania bez jego znajomości.
Przyznam się Wam, że ja swoją przygodę z programowaniem zacząłem od Basica na znanym chyba wszystkim komputerze AtariXE. Później poznałem na nim także języki Turbo Basic, Pascal, oraz Action!. Kiedy zacząłem korzystać z komputerów klasy PC programowałem głównie w języku Pascal, choć też odrobinę poznałem język C++ (lecz nie przypadł mi do gustu).
Ponieważ jestem "Pascalowcem", może się zdarzyć, że w niektórych przypadkach opiszę niektóre z poleceń w taki właśnie sposób, proszę więc o pisanie postów ze sprostowaniami i rozszerzeniami danego tematy, szczególnie przez osoby dobrze znające C++.
Chciałbym także wyjaśnić, że moim zamiaraem nie jest "kompletne" opisanie języka skryptowego, ale przybliżenie go osobom chcącym w pełniejszym zakresie wykorzystać możliwości SWiSHmax.
Z czasem będę dodawał kolejne tematy, ale nie obiecuję żadnej regularności. |
|