SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy da się zrobić grę wieloosobową przy pomocy Swisha?
Autor Wiadomość
Soulast 
Praktyk


Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 24
Skąd: UK
Wysłany: Nie 02 Sty, 2011 13:56   Czy da się zrobić grę wieloosobową przy pomocy Swisha?

Już od paru dni poszukuje tutorialu czy przykładowego gotowca jak wykonać grę dajmy na przykładzie:

-mamy prostą grę ping pong jeden użytkownik zakłada gre która się ukazuje na liście hostujacych i on czeka na przeciwnika
-jakiś tam użytkownik wchodzi w tego hosta wybierając jego z listy i mecz się zaczyna

I tutaj mam problem....Nigdzie nie mogę znaleźć jak wykonać działanie, gdzie przykładowo gracz porusza się wraz z przeciwnikiem w tym samym czasie.
Czyli jak wykonać aby host pobierał dane przeciwnika(jego ruch) w czasie rzeczywistym?

Znalazłem doskonały przykład :
http://www.casualcollective.com/#games/Minions

Za wszelką pomocą jak i wskazówkę będę niesamowicie wdzięczny:)
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Pon 03 Sty, 2011 09:56   

Da się - przykładu nie mam. Wystarczy wykorzystać technologię java - jak w przypadku DTD. A poważniej, to raczej będzie to trudne. Powstał projekt databank jakiś czas temu - może to podpowie Ci że rozwiązań jak na razie niewiele: http://blog.swishzone.com/?p=3335
oraz http://www.ultrashock.com.../multiuser.html

W każdym razie wieloosobowa gra online wymaga dosyć silnego łącza. Grałem w DTD na 8mbit i kilka razy zobaczyłem komunikat o małej przepustowości (czy jakoś tak - bo nie pamiętam).

Jeżeli chciałbyś zrobić grę typu szachy, warcaby - nazwijmy to grą "kolejkową" to można zapisywać dane do pliku i odczytywać te dane na innym komputerze - jak np w przypadku CHATu: http://forums.swishzone.c...92&#entry218892

Chętnie zobaczę efekt Twoich doświadczeń z tworzeniem wieloosobowych gier jak już uda Ci się osiągnąć zamierzony efekt..
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
Soulast 
Praktyk


Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 24
Skąd: UK
Wysłany: Pon 03 Sty, 2011 15:07   

Dzięki Januszu mniej więcej ultrashock opisuje mi jak to wykonać, w tym tygodniu przestudiuje to dokładniej oraz napewno się podziel rezultatem:)

Ogólnie jestem programistą html, php, sql, css i od już bardzo dawna nie miałem do czynienia z swishem (od 4lat) ale, bardzo miło wspominam doświadczenie, prace na nim.W każdym bądź razie planuje połączyć flasha z php używając czytanie danych z bazy sql, używając funkcji itd...Pomysł z turami odpada jak dla mnie, ze względu na to co chcę stworzyć musi być wykonane w czasie rzeczywistym.Chyba że się nie da to będę musiał co innego wymyślać;)

Co do ograniczeniu łącza myślę że to również może być wina servera a raczej jego limitu przepustowości a także jak to się mawia czy mniej informacji idzie tym prędzej wszystko leci.

Dziękuje jeszcze raz za pomoc. :wink:

[ Dodano: Wto 04 Sty, 2011 12:30 ]
Po przestudiowaniu całości niestety wydaje mi się to być out of my skills.
Ale wpadłem na drobny pomysł, a mianowicie czy da radę np przy wykonaniu ruch przedmiotu w prawo wysłać dane do pliku xml i tak z kolei cały czas co 1sekundę robić ich update?Danymi było by tylko obecne pozycje na osi x, y.
Mógłbym to bezproblemowo połączyć z bazą danych sql ale nie chcę zbytnio przeciążać bazy jeśli zostanie wysłane 10000 zapytań do niej.Więc myślę że update pliku byłby najlepszym rozwiązaniem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 10