 |
SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH
|
Czy da się zrobić grę wieloosobową przy pomocy Swisha? |
Autor |
Wiadomość |
Soulast
Praktyk

Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 24 Skąd: UK
|
Wysłany: Nie 02 Sty, 2011 13:56 Czy da się zrobić grę wieloosobową przy pomocy Swisha?
|
|
|
Już od paru dni poszukuje tutorialu czy przykładowego gotowca jak wykonać grę dajmy na przykładzie:
-mamy prostą grę ping pong jeden użytkownik zakłada gre która się ukazuje na liście hostujacych i on czeka na przeciwnika
-jakiś tam użytkownik wchodzi w tego hosta wybierając jego z listy i mecz się zaczyna
I tutaj mam problem....Nigdzie nie mogę znaleźć jak wykonać działanie, gdzie przykładowo gracz porusza się wraz z przeciwnikiem w tym samym czasie.
Czyli jak wykonać aby host pobierał dane przeciwnika(jego ruch) w czasie rzeczywistym?
Znalazłem doskonały przykład :
http://www.casualcollective.com/#games/Minions
Za wszelką pomocą jak i wskazówkę będę niesamowicie wdzięczny:) |
|
|
|
 |
^Januszr


Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Pon 03 Sty, 2011 09:56
|
|
|
Da się - przykładu nie mam. Wystarczy wykorzystać technologię java - jak w przypadku DTD. A poważniej, to raczej będzie to trudne. Powstał projekt databank jakiś czas temu - może to podpowie Ci że rozwiązań jak na razie niewiele: http://blog.swishzone.com/?p=3335
oraz http://www.ultrashock.com.../multiuser.html
W każdym razie wieloosobowa gra online wymaga dosyć silnego łącza. Grałem w DTD na 8mbit i kilka razy zobaczyłem komunikat o małej przepustowości (czy jakoś tak - bo nie pamiętam).
Jeżeli chciałbyś zrobić grę typu szachy, warcaby - nazwijmy to grą "kolejkową" to można zapisywać dane do pliku i odczytywać te dane na innym komputerze - jak np w przypadku CHATu: http://forums.swishzone.c...92entry218892
Chętnie zobaczę efekt Twoich doświadczeń z tworzeniem wieloosobowych gier jak już uda Ci się osiągnąć zamierzony efekt.. |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 |
|
|
|
 |
Soulast
Praktyk

Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 24 Skąd: UK
|
Wysłany: Pon 03 Sty, 2011 15:07
|
|
|
Dzięki Januszu mniej więcej ultrashock opisuje mi jak to wykonać, w tym tygodniu przestudiuje to dokładniej oraz napewno się podziel rezultatem:)
Ogólnie jestem programistą html, php, sql, css i od już bardzo dawna nie miałem do czynienia z swishem (od 4lat) ale, bardzo miło wspominam doświadczenie, prace na nim.W każdym bądź razie planuje połączyć flasha z php używając czytanie danych z bazy sql, używając funkcji itd...Pomysł z turami odpada jak dla mnie, ze względu na to co chcę stworzyć musi być wykonane w czasie rzeczywistym.Chyba że się nie da to będę musiał co innego wymyślać;)
Co do ograniczeniu łącza myślę że to również może być wina servera a raczej jego limitu przepustowości a także jak to się mawia czy mniej informacji idzie tym prędzej wszystko leci.
Dziękuje jeszcze raz za pomoc.
[ Dodano: Wto 04 Sty, 2011 12:30 ]
Po przestudiowaniu całości niestety wydaje mi się to być out of my skills.
Ale wpadłem na drobny pomysł, a mianowicie czy da radę np przy wykonaniu ruch przedmiotu w prawo wysłać dane do pliku xml i tak z kolei cały czas co 1sekundę robić ich update?Danymi było by tylko obecne pozycje na osi x, y.
Mógłbym to bezproblemowo połączyć z bazą danych sql ale nie chcę zbytnio przeciążać bazy jeśli zostanie wysłane 10000 zapytań do niej.Więc myślę że update pliku byłby najlepszym rozwiązaniem. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|
|
|
|
|
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
| Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 9 |
|
|