SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[pytanie] szkielet galerii/slideshow
Autor Wiadomość
jjc
Początkujący


Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 4
Skąd: z zaskoczenia
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011 03:20   [pytanie] szkielet galerii/slideshow

Witam Szanownych Forumowiczów.

Jako że najlepiej uczy mi się na przykładach szukam źródełek (tudzież tutorialu plus źródełka) w których miałbym szkielet galerii/slideshow z elementami nawigacji (naprzód, do tyłu, ew. stop i play), przykładowy efekt, np. fade także mile widziane.

Wiem że google nie gryzie jednak mam problemy ze znalezieniem takiego najprostszego przykładu przewijającego zdjęcia po prostu.

Gdyby ktoś miał coś na dysku i mógł się podzielić to także chętnie spojrzę.

Z góry dzięki
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011 11:04   

Google gryzie!!!
Opcja szukaj na tym forum jednak nie kąsa.
Powodzenia.
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
jjc
Początkujący


Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 4
Skąd: z zaskoczenia
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011 00:49   

przeszukałem 5 stron wyników (wsio co mi zwróciło) jednak praktycznie wszystkie interesujące linki już wygasły, nie mam co marzyć o pliku swi ;)

a zależy mi na naprawdę najprostszej możliwej galerii: przejście między scenami po kliku na button
z udziwnień: przejście automatycznie, z efektem lub bez, z powrotem na początek i koniec ale także niekoniecznie

na takiej bazie mógłbym już sobie spokojnie eksperymentować

z góry dzięki za wszelką pomoc, źródła niezwykle mile widziane

EDIT:

w załączniku to co mi udało się wymęczyć,
nie wiem jednak czemu po eksporcie do swf przycina kawał obrazka

prosiłbym także o instrukcję (lub wykonanie ^:-) ) nawigacji pozwalającej na skoki między obrazkami oraz na początek filmiku
(jeśli to nie problem to także start i stop całego filmiku, on ogólnie nie ma być zapętlony)
mam z tym spore problemy
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011 07:53   

New Component: Simple Slide Show
Flawless DOG galerie
MultiGaleria

Wybierz sobie. Zapewne znajdziesz co potrzebujesz...
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
jjc
Początkujący


Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 4
Skąd: z zaskoczenia
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011 15:13   

a czy mógłbym prosić o pomoc z tym co już udało mi się zrobić? naprawdę brakuje tam już tylko tej nawigacji
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011 19:09   

Nie :)
Musisz pamiętać, że w Swish tworzy film. Film, czyli akcja po akcji. Przyciski to odsyłacze do poszczególnych klatek w filmie, który tworzysz. Jeżeli zrobiłeś tak, że akcje nakładają się - do której klatki chciałbyś się odnieść w jeden linii czasu?
W przykładzie, jaki załączyłeś, najłatwiej jest (po za przerysowaniem do wektorów w swish) każdy png skonwertować do Movie clipa i nazwać go jakoś - dla przykładu "jeden", "dwa", "trzy".
Na pierwszej klatce movie clipa jeden i daw i trzy, w linii czasu umieść akcję stop. Na pierwszej klatce movie clipa jeden i dwa i trzy, nadaj png'owi akcję remove a zaraz za nią nadaj efekt.
Jak już masz takie trzy movie clipy to teraz na linii czasu filmu (czyli sceny) umieszczaj odnośniki typu:
Kod:
onFrame (1) {
    jeden.gotoAndPlay(2);
}
onFrame (50) {
    dwa.gotoAndPlay(2);
}
onFrame (100) {
    trzy.gotoAndPlay(2);
}

Czyli na klatce 1 uruchomisz animację movie clipa jeden (bo zaczyna się od klatki 2, gdyż na pierwszej jest STOP i REMOVE dla obiektu). Analogicznie wygląda to dla dwa i trzy.

Przyciski:
do początku:
Kod:
on (release) {
    gotoSceneAndPlay("Scene_1", 1);
}

Scene_1 to nazwa sceny, w której są powyżej opisane movie clipy.

Do wyświetlenie animacji trzy i zatrzymania animacji jeden i dwa:
Kod:
on (release) {
    trzy.gotoAndPlay(2);
    jeden.gotoAndPlay(1);
    dwa.gotoAndPlay(1);
}

Czyli każesz rozpocząć wyświetlanie movie clipa trzy od klatki 2 - czyli od efektu nadanego obiektowi; movie clip jeden oraz dwa zaczną odtwarzanie od klatki 1 - czyli nie zaczną, bo na klatce 1 w tych movie clipach jest STOP.

Tyle, mam nadzieję, że zrozumiale napisałem ? :)
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
jjc
Początkujący


Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 4
Skąd: z zaskoczenia
Wysłany: Sob 18 Cze, 2011 02:45   

ehh próbowałem paru różnych kombinacji jednak nic z tego, tzn te początkowe, przerobione obrazki w ogóle przestały się pokazywać, nie mówiąc już o tym że buttonów w ogóle nie widać pomimo tego że w kolejności są dobrze ustawione chyba
efekt "prac" w załączniku, czy mogę prosić o rzucenie okiem? albo poprawienie chociaż początkowych 2 obrazków, tak żebym mógł robić wedle tego?

EDIT:
forumowe wrzucanie plików coś mi nie działa, więc mirror:
http://www.sendspace.pl/f...e2476e4d99a4bb9
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

SWiSH - Create Flash animaton the easy way

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
 

ABC CorelDRAW X6 PL

ABC CorelDRAW X6 PL
Roland Zimek

Cena: 39.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

CorelDRAW X6 PL. �wiczenia praktyczne

CorelDRAW X6 PL. �wiczenia praktyczne
Roland Zimek

Cena: 24.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

Corel PaintShop Pro X4. Obr�bka zdj�� cyfrowych. �wiczenia praktyczne

Corel PaintShop Pro X4. Obr�bka zdj�� cyfrowych. �wiczenia praktyczne
Roland Zimek

Cena: 34.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

PowerPoint 2010 PL. �wiczenia

PowerPoint 2010 PL. �wiczenia
Roland Zimek

Cena: 21.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej. Tworzenie i renderowanie wirtualnych środowisk 3D oraz praca z nimi

Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej. Tworzenie i renderowanie wirtualnych środowisk 3D oraz praca z nimi
Penny de Byl

Cena: 44.50 zł
zobacz opis

Strona wygenerowana w 0.29 sekundy. Zapytań do SQL: 15