Warunek w if |
Autor |
Wiadomość |
Marc
Doradca

Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 70 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 13 Mar, 2010 17:28 Warunek w if
|
|
|
Witam. Mam pytanie jak sformułować warunek w pętli if tak żeby:
gdy określony obiekt będzie na pozycji x >= 200 coś się działo.
I jeszcze jedno pytanie:
Da się za pomocą skryptu w klipie usunąć jakiś obiekt poza tym klipem? Coś takiego:
onFrame (1) {
/skrypt mający usunąć jakiś obiekt/
}
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
^Januszr


Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Sob 13 Mar, 2010 19:41
|
|
|
A napisz po ludzku co i po co Ci to? Grę robisz czy co? zależnie od tego różnie można napisać skrypt dotyczący "co by się coś działo".
Cytat: | Da się za pomocą skryptu w klipie usunąć jakiś obiekt poza tym klipem? |
Tak, da się. Pokaż konstrukcję swi i napisz który obiekt chcesz usuwać. |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 |
|
|
|
 |
Marc
Doradca

Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 70 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 09:17
|
|
|
Chcę po prostu, aby prostokąty po wyjściu za maskę zostały usunięte. Dzięki temu po ponownym naciśnięciu 'koła' przesuwać się będą od pozycji początkowej w prawo (teraz po wyjściu za maskę przesuwają się z prawej do lewej, a tego nie chcę).
Nie mam jeszcze pomysłu jak wyeliminować problem z przesuwaniem się prostokątów po kilku krotnym naciśnięciu na jedno koło (chciałbym aby się po prostu nic nie działo). |
|
|
|
 |
^Januszr


Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 09:43
|
|
|
Ja bym to zrobił poprzez hitTest. Zobacz załączony przykład. |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 |
|
|
|
 |
Marc
Doradca

Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 70 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 10:30
|
|
|
Nie bardzo wiem jakbym miał to zastosować :/ |
|
|
|
 |
^Januszr


Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 11:39
|
|
|
Jeżeli pozycja kwadratu =xx to pozycja kwadratu =yy, czyli jak kwadrat znajdzie się w miejscu w którym nie powinien, to jego pozycja zmieni się na taką, w której chcesz aby pojawiał się. W załączonym przykładzie jest tak, że:
jeżeli pozycja obiektu a będzie bliska pozycji obiektu b1 to pozycja a wynosi pozycję b1. |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 |
|
|
|
 |
|