skok w timeline |
Autor |
Wiadomość |
mobby
Specjalista

Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 129 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18 Gru, 2007 22:23 skok w timeline
|
|
|
witam,
zrobilem baner ktory w time line ma swoje efekty i jest dosc dlugi czasowo. chcialbym zastosowac mozliwosc skoku do danej wartosci w timeline zeby po prostu nie czekac az dana animacji sie pojawi, oczywiscie na zasadzie button'a. skokow ma byc 5 do przodu jak i do tylu. jak najrozsadniej napisac taki kod?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Qiub
Doradca

Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Mar 2005 Posty: 77
|
Wysłany: Wto 18 Gru, 2007 23:50
|
|
|
on (press)
{
obiekt_do ktorego ma skoczyc.gotoAndPlay(1);
} |
_________________ R35P3kT
un macho con cojones de ferro yeah baby;) |
|
|
|
 |
mobby
Specjalista

Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 129 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro 19 Gru, 2007 10:14
|
|
|
no tak ale to chyba nie o to chodzilo. obiekt do ktorego ma skoczyc to ani sprite czy grupa tylko poprostu w timeline leca sobie animacje ktore przygotowalem, texty, move'y i cala reszta, wiec chcialbym zeby za kazdym kliknieciem na np znaczek strzalki skoczylo mi o kolejne wartosci w timeline a nie skoczylo np do obiektu (sprite) i startowalo od pozycji 1, mowa tu o Twoim przykladzie. |
|
|
|
 |
7pepo7
Początkujący

Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 5 Skąd: Zielona
|
Wysłany: Sro 19 Gru, 2007 11:14
|
|
|
No to właśnie tak ja Qiub pisze. Tylko może napisał tak nie do końca jasno.
Kod: | on(press) {
obiekt_dla_ktorego_lini_czasu_ma_to_zadzialac.gotoAndPlay(numer_klatki);
} |
Jeżeli wszystkie twoje animacje robione są odrazu na scenie (obiekty animowane nie są grupowane) to muszisz gotoAndPlay wywołać dla sceny głównej (_root), czyli np.
Kod: | on(press) {
_root.gotoAndPlay(60);
} |
Jeżeli całą animację zgrupowałeś np w duszku o nazwie "animacja" to musisz odniesc się do jego lini czasu, np.
Kod: | on(press) {
_root.animacja.gotoAndPlay(60);
} | Teraz jeszcze rozwine twoj problem. Chodzi o to ze mozesz to zrobic na dwa sposoby.
1. Dzielisz sobie animacje na np. 5 scen i wstawiasz 5 przyciskow i w każdym skok do konkretnej klatki
2. Znowu dzielisz na 5 scen ale wstawiasz tylko 2 przyciski - poprzedni i nastepny, wtedy przy kliknieciu zanim skoczysz do klatki musisz sprawdzic w której jesteś aktualnie klatce i wybrać, w przypadku przycisku następny, najblizszą następną scenę animacji, a w przypadku przycisku poprzedni, najbliższą poprzednią scenę animacji. Np, dla animacji 80 klatkowej z 4 scenami (nie scenami swishmaxa tylko podziałami animacji).:
w obiekcie animacji (zakladamy ze glowna scena):
Kod: | onFrame (1) {
scena = 1;
}
onFrame (20) {
scena = 2;
}
onFrame (40) {
scena = 3;
}
onFrame (60) {
scena = 4;
} |
w przycisku wstecz:
Kod: | on (press) {
if (_root.scena == 1) {
_root.gotoAndPlay(60);
}
else if (_root.scena == 2) {
_root.gotoAndPlay(1);
}
else if (_root.scena == 3) {
_root.gotoAndPlay(20);
}
else if (_root.scena == 4) {
_root.gotoAndPlay(40);
}
} |
a w przycisku dalej:
Kod: | on (press) {
if (_root.scena == 1) {
_root.gotoAndPlay(20);
}
else if (_root.scena == 2) {
_root.gotoAndPlay(40);
}
else if (_root.scena == 3) {
_root.gotoAndPlay(60);
}
else if (_root.scena == 4) {
_root.gotoAndPlay(1);
}
} |
|
|
|
|
 |
|