Konstrukcja z operatorem if |
Autor |
Wiadomość |
5uck
Praktyk


Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2007 Posty: 32 Skąd: tu się wziełeś?
|
Wysłany: Nie 09 Wrz, 2007 15:31 Konstrukcja z operatorem if
|
|
|
Jeśli osoba odwiedzająca naszą stronę kliknie przykładowo button "o nas" uruchamia sie mechanizm który wyrzuca kartkę na pulpit, kolejno osoba odwiedzajaca klika button "kontakt", znowu mechanizm wyrzuca kartke.
Jak napisać skrypt, dzięki któremu mechanizm wyrzucający kartki nie uruchomi się ponownie, bo już wie że kartka jest wyrzucona, a jedynie pokarze inny txt.
After press "kontakt"
IF kartka wyrzucona DO pokarz tekst ELSE wyrzuć kartkę.
To może bardzie pomorze w zrozumieniu ^^
Co prawda mam 4 w indexie z C++ ale nie wiem jak to napisac w swishu.
Bardzo będę wdzięczny za pomoc!
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
mielu

Pomógł: 131 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 1177 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 09 Wrz, 2007 20:04
|
|
|
Kod: |
if (_root.x==1) {
to coś zrób }
else if (_root.x==2) {
to coś zrób }
|
a na guzikach
Kod: |
// guzik np do kontaktu
on (release) {
_root.x=1;
} |
|
|
|
|
 |
5uck
Praktyk


Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2007 Posty: 32 Skąd: tu się wziełeś?
|
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2007 16:54
|
|
|
dzięki za pomoc ! |
|
|
|
 |
syber
Początkujący

Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 25 Paź, 2007 12:19
|
|
|
Witam!
Jestem zupełnie zielony w ActionScript stąd też może pytanie banalne...
Chcę zrobić przycisk, który będzie zmieniał język tekstu i odnosił się będzie do kilku duszków. Sądzę, że trzeba to zrobić właśnie ze zmiennymi, ale jak?
Pod przycisk podpiąłem
Cytat: | on (press) {
jezyk=1;
}
| a w scenie głównej coś takiego: Cytat: |
onFrame (1) {
if (_root.tak.jezyk==1) {_root.a.gotoandplay(1);}
}
| Jak odpalę animację, to wyskakuje mi taki błąd: Cytat: |
ERROR: Cannot find variable or function 'jezyk' in statement:
Scene_1::onFrame (1):: 2: if (_root.tak.jezyk==1)
Referenced from: "_root" |
Wie ktoś może czemu nie znajduje zmiennej? |
|
|
|
 |
mielu

Pomógł: 131 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 1177 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 25 Paź, 2007 13:21
|
|
|
tak ponieważ nie masz zdeklarowanej początkowej wartości zmiennej jezyk
Kod: |
onLoad () {
_root.tak.jezyk=0;//wartość początkowa zmiennej jezyk
}
onFrame (1) {
if (_root.tak.jezyk==1) {_root.a.gotoandplay(1);}
}
|
|
|
|
|
 |
syber
Początkujący

Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 25 Paź, 2007 13:46
|
|
|
Dodałem coś takiego do sceny i nie wywala teraz komunikatu z błędem, ale się nic nie dzieje...
Kod: |
onLoad () {
_root.tak.jezyk=0;
}
onFrame (1) {
if (_root.tak.jezyk==1) {_root.a.gotoandplay(1);}
}
| pod przyciskiem mam coś takiego:
Kod: | on (press) {
trace(jezyk=1);
}
|
|
|
|
|
 |
mielu

Pomógł: 131 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 1177 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 25 Paź, 2007 13:52
|
|
|
trace(jezyk=1);
zamiast tego daj to:
_root.tak.jezyk=1 |
|
|
|
 |
syber
Początkujący

Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 25 Paź, 2007 13:59
|
|
|
Nic to nie zmieniło, nadal brak reakcji... Może coś trzeba odhaczyć przy właściwościach duszka, czy co?
plik na http:www.zakonsokolnikow.com.pl/Movie1.swi
Dzięki za wszelką pomoc! |
|
|
|
 |
mielu

Pomógł: 131 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 1177 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 25 Paź, 2007 19:23
|
|
|
kila rzeczy trzeba było pozmieniać i dziala |
|
|
|
 |
syber
Początkujący

Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 25 Paź, 2007 21:06
|
|
|
Dzięki ^mielu jesteś WIELKI! |
|
|
|
 |
|