SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Efekt ruchu wody
Autor Wiadomość
happyjacky 
Bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 18
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 10 Sie, 2005 21:07   Efekt ruchu wody

Przedstawiam jeden z kilku sposobów na ruch wody stosując tylko i wyłacznie program Swish. Zaletami tej metody są : mały ciężar pliku i prostota tworzenia owego efektu.
Do zrobienia tego efektu potrzebujemy zdjęcia (rzeki, stawu itp.) można pobrać stąd :TUTAJ
A więc jeśli pobrałeś zdjęcie lecimy z tematem.
1. Otwieramy nowy dokument w SwishMax FILE/NEW lub ctrl+N o wymiarach 400 na 300 pixels.

2. Wklejamy pobrane zdjęcie INSERT/IMAGE... lub klikając na ikonie

3. Kopiujemy zdjęcie ctrl+C lub klikamy na zdjęcie prawym przyciskiem myszy i wybieramy opcje COPY OBJECT po czym następnie wklejamy klikając na zdjęciu prawym przyciskiem myszy wybierając opcje PASTE IN PLACE

4. Rysujemy prostokąt wybierając z paska narzędzi ikonkę RECTANGLE opcja fill SOLID umiejscawiajc go na całej linii lustra wody.

teraz za pomocą RESHAPE dokładnie obrysowujemy lustro wody.

5. Teraz wstawiamy text o dowolnej czcionce


6. Teraz bardzo ważne jest zachowanie kolejności obiektów , grupujemy zdjęcie wraz z textem jako sprite (prawy przycisk myszy GROUPING/GROUP AS SPRITE), następnie najeżdżamy na sprite i klikając prawym przyciskiem myszy zaznaczamy opcje MASKED.

7. Otwieramy sprite i na obiekcie text klikamy prawym przyciskiem myszy wybierając EFFECT/MOVE o długości 50 klatek , następnie ustawiamy znacznik na 50 klatkę, i przesuwamy obiekt text pod kątem w dół, teraz pozostaje nam wpisanie w SCRIPT w trybie EXPERT :
onFrame (50,afterPlacedObjectEvents) {
gotoAndPlay(1);
}


8. Podobnie jak w pkt. 6 grupujemy ponownie z zachowaniem kolejności i nadajemy nazwę ruch_1 i klikając prawym przyciskiem myszy na spricie ruch_1 wybieramy opcje MASKED.


9. Najeżdżamy myszą na obiekt sprite o nazwie ruch_1 i w narzdziach zakładce TRANSFORM zmieniamy położenie ruch_1 w proporcjach jak na rysunkach poniżej.
Z NA
10. Kopiujemy i wklejamy ruch_1 identycznie jak w pkt.3 , nadajemy mu nową nazwę ruch_2 patrz pkt.8 zdjęcie 2. Otwieramy obiekt ruch_2 i usuwamy ze sprite obiekt text wraz z ruchem move, w jego miejscu wstawiamy prostokąt długi i wąski, klikamy prawym przyciskiem myszy wybierając EFFECT/MOVE o długości 50 klatek , następnie ustawiamy znacznik na 50 klatkę, i przesuwamy prostokąt pod kątem w dół, zmieniamy szerokość na nieco większą. teraz pozostaje nam wpisanie w SCRIPT w trybie EXPERT :
onFrame (50,afterPlacedObjectEvents) {
gotoAndPlay(1);
}

11. Teraz kopiujemy ruch_2 i nadajemy nazwę ruch_3 , z tym że zmieniamy długość MOVE na 100 klatek, przesuwająć z 50 klatek na 100 wraz ze skryptem.

12. Dla poprawienia efektu , można jeszcze dodać podobny ruch wzdłuż płynącej rzeki, kopiujemy ruch_3 nadajemy nową nazwę ruch_4, usuwamy stary prostokąt wraz z ruchem MOVE , rysujemy nowy pod kątem i tworzymy analogicznie jak w pkt. 10 teraz kopiujemy ruch_4 wklejamy i nadajemy mu nazwę ruch_5 postepujemy jak w pkt.11.

13. Końcowa faza polega na ukruciu i zamaskowaniu występujących drobnych błedów wynikających z przesunięcia. Robimy kopie naszego zdjęcia jak w pkt.3 przesuwamy je na samą górę , rysujemy prostokąt jak pkt.4 z tym ze ustawiamy go nad lustrem wody. prostokąt wraz ze zdjęciem grupujemy w sprite i maskujemy patrz pkt.6 nadając nazwe maska. I to wszystko.


To by było na tyle odnośnie tej metody, jak kiedyś znajde czas opisze jeszcze kilka innych.
Próbujcie wykorzystywać ją do różnych zdjęć z wodą: stawów, rzek, jezior, wodospadów itp. Na bazie tej metody zrobiona jest rónież fontanna którą wykonałem do pobrania w dziale download:
http://swish.wodip.opole....tion=file&id=17
Miłej Zabawy :-D=

Tutorial w całości wykonany przez HAPPYJACKY
 
     
JuRgEn 
Ekspert



Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Kwi 2005
Posty: 395
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 11 Sie, 2005 18:48   
   Moje WWW: www.wojas.org


Moze i wlozyles jakis tam trud w to ale efekt twojej pracy jest mizerny...widac jakies kostki i ukosne kreski przebiegajace przez obszar wody - nie przypomina falowania.
Słabo....
A co do twojego "fountain" moze Cie to zaskoczy ale podoba mi sie... :!: ?-)
_________________
http://66.249.93.104
 
 
     
happyjacky 
Bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 18
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 11 Sie, 2005 20:39   

hehe niektórym to dogodzić , może za bardzo jest przesunięty ruch , zmiejsz i dostosuj do swoich potrzeb , przecież to tylko opisana metoda, nie musi być az tak przesunięty. W każdym razie dzieki za komentarz. Co prawda widziałem, Twoje tutki , ale wiedząc ile pracy kosztuje zrobienie tutoriala powstrzymam sie od komentarza.
 
     
Chopin
Przyjaciel


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 50
Wysłany: Wto 23 Sie, 2005 19:16   

Swietny materiał :D jestem zajarany - więcej takich motywów :D
_________________
MASZ JAKIEŚ PYTANIA - PISZ BRAMKA MAILOWA DO MNIE
 
     
Mariusz
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Paź, 2005 22:26   

Przydatne :)
 
     
Soosa 
Początkujący


Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 6
Skąd: xxx
Wysłany: Pią 25 Lis, 2005 23:26   
   Moje WWW: xxx


tak myślę, moze użycie innej litery do tego zagęszczenie linijek tekstu + zmniejszenie czcionki polepszyłoby efekt... a tak ogólnie, czy są inne metody na uzyskanie podobnego efektu? tak by można było animować też np, ogień w kominku, liscie na wietrze (na drzewach), poruszający sie dym...?
 
     
no_name 
Początkujący


Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 3
Wysłany: Sob 03 Gru, 2005 21:42   

Fajna sprawa, dzięki za tutorial i włożoną pracę w przygotowanie...
Pozdrawiam
 
     
Ula 
Początkujący



Wiek: 68
Dołączyła: 24 Lip 2006
Posty: 1
Skąd: Z Mazur
Wysłany: Pią 04 Sie, 2006 18:13   
   Moje WWW: http://naszeradosci.nazwa.pl/blogi


Tak może to i proste, kto obeznany jest z SWISHmaxa ja dopiero się uczę ((:-( a ten efek wody chciała bym wykożystac na stronie domowej mojej córki,którą robie.
Ale jesze z 10 razy tu będę zaglądać i napewno w końcu pojmę te wszystkie kolejności.
:D
Pozdrawiam :)
 
 
     
jerzykovsky 
Początkujący


Wiek: 39
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro 04 Mar, 2009 16:46   

Witam. Mam nstepujcy klopot: gdy wpisuje onFrame (50,afterPlacedObjectEvents) {
gotoAndPlay(1);
}


w oknie debug pojwia mi sie komunikat:



Cannot have a 'onFrame' event in Scene_1.Sprite.D37 : Scene_1.Sprite.D37

onFrame (50,afterPlacedObjectEvents) {
gotoAndPlay(1);


W czym tkwi kłopot?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.17 sekundy. Zapytań do SQL: 15