Efekt ruchu wody |
Autor |
Wiadomość |
happyjacky
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 18 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sro 10 Sie, 2005 21:07 Efekt ruchu wody
|
|
|
Przedstawiam jeden z kilku sposobów na ruch wody stosując tylko i wyłacznie program Swish. Zaletami tej metody są : mały ciężar pliku i prostota tworzenia owego efektu.
Do zrobienia tego efektu potrzebujemy zdjęcia (rzeki, stawu itp.) można pobrać stąd :TUTAJ
A więc jeśli pobrałeś zdjęcie lecimy z tematem.
1. Otwieramy nowy dokument w SwishMax FILE/NEW lub ctrl+N o wymiarach 400 na 300 pixels.
2. Wklejamy pobrane zdjęcie INSERT/IMAGE... lub klikając na ikonie
3. Kopiujemy zdjęcie ctrl+C lub klikamy na zdjęcie prawym przyciskiem myszy i wybieramy opcje COPY OBJECT po czym następnie wklejamy klikając na zdjęciu prawym przyciskiem myszy wybierając opcje PASTE IN PLACE
4. Rysujemy prostokąt wybierając z paska narzędzi ikonkę RECTANGLE opcja fill SOLID umiejscawiajc go na całej linii lustra wody.
teraz za pomocą RESHAPE dokładnie obrysowujemy lustro wody.
5. Teraz wstawiamy text o dowolnej czcionce
6. Teraz bardzo ważne jest zachowanie kolejności obiektów , grupujemy zdjęcie wraz z textem jako sprite (prawy przycisk myszy GROUPING/GROUP AS SPRITE), następnie najeżdżamy na sprite i klikając prawym przyciskiem myszy zaznaczamy opcje MASKED.
7. Otwieramy sprite i na obiekcie text klikamy prawym przyciskiem myszy wybierając EFFECT/MOVE o długości 50 klatek , następnie ustawiamy znacznik na 50 klatkę, i przesuwamy obiekt text pod kątem w dół, teraz pozostaje nam wpisanie w SCRIPT w trybie EXPERT :
onFrame (50,afterPlacedObjectEvents) {
gotoAndPlay(1);
}
8. Podobnie jak w pkt. 6 grupujemy ponownie z zachowaniem kolejności i nadajemy nazwę ruch_1 i klikając prawym przyciskiem myszy na spricie ruch_1 wybieramy opcje MASKED.
9. Najeżdżamy myszą na obiekt sprite o nazwie ruch_1 i w narzdziach zakładce TRANSFORM zmieniamy położenie ruch_1 w proporcjach jak na rysunkach poniżej.
Z NA
10. Kopiujemy i wklejamy ruch_1 identycznie jak w pkt.3 , nadajemy mu nową nazwę ruch_2 patrz pkt.8 zdjęcie 2. Otwieramy obiekt ruch_2 i usuwamy ze sprite obiekt text wraz z ruchem move, w jego miejscu wstawiamy prostokąt długi i wąski, klikamy prawym przyciskiem myszy wybierając EFFECT/MOVE o długości 50 klatek , następnie ustawiamy znacznik na 50 klatkę, i przesuwamy prostokąt pod kątem w dół, zmieniamy szerokość na nieco większą. teraz pozostaje nam wpisanie w SCRIPT w trybie EXPERT :
onFrame (50,afterPlacedObjectEvents) {
gotoAndPlay(1);
}
11. Teraz kopiujemy ruch_2 i nadajemy nazwę ruch_3 , z tym że zmieniamy długość MOVE na 100 klatek, przesuwająć z 50 klatek na 100 wraz ze skryptem.
12. Dla poprawienia efektu , można jeszcze dodać podobny ruch wzdłuż płynącej rzeki, kopiujemy ruch_3 nadajemy nową nazwę ruch_4, usuwamy stary prostokąt wraz z ruchem MOVE , rysujemy nowy pod kątem i tworzymy analogicznie jak w pkt. 10 teraz kopiujemy ruch_4 wklejamy i nadajemy mu nazwę ruch_5 postepujemy jak w pkt.11.
13. Końcowa faza polega na ukruciu i zamaskowaniu występujących drobnych błedów wynikających z przesunięcia. Robimy kopie naszego zdjęcia jak w pkt.3 przesuwamy je na samą górę , rysujemy prostokąt jak pkt.4 z tym ze ustawiamy go nad lustrem wody. prostokąt wraz ze zdjęciem grupujemy w sprite i maskujemy patrz pkt.6 nadając nazwe maska. I to wszystko.
To by było na tyle odnośnie tej metody, jak kiedyś znajde czas opisze jeszcze kilka innych.
Próbujcie wykorzystywać ją do różnych zdjęć z wodą: stawów, rzek, jezior, wodospadów itp. Na bazie tej metody zrobiona jest rónież fontanna którą wykonałem do pobrania w dziale download:
http://swish.wodip.opole....tion=file&id=17
Miłej Zabawy
Tutorial w całości wykonany przez HAPPYJACKY |
|
|
|
|
JuRgEn
Ekspert
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Kwi 2005 Posty: 395 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2005 18:48
Moje WWW: www.wojas.org |
|
|
Moze i wlozyles jakis tam trud w to ale efekt twojej pracy jest mizerny...widac jakies kostki i ukosne kreski przebiegajace przez obszar wody - nie przypomina falowania.
Słabo....
A co do twojego "fountain" moze Cie to zaskoczy ale podoba mi sie... ?-) |
_________________ http://66.249.93.104 |
|
|
|
|
happyjacky
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 18 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2005 20:39
|
|
|
hehe niektórym to dogodzić , może za bardzo jest przesunięty ruch , zmiejsz i dostosuj do swoich potrzeb , przecież to tylko opisana metoda, nie musi być az tak przesunięty. W każdym razie dzieki za komentarz. Co prawda widziałem, Twoje tutki , ale wiedząc ile pracy kosztuje zrobienie tutoriala powstrzymam sie od komentarza. |
|
|
|
|
Chopin
Przyjaciel
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2005 Posty: 50
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2005 19:16
|
|
|
Swietny materiał jestem zajarany - więcej takich motywów |
_________________ MASZ JAKIEŚ PYTANIA - PISZ BRAMKA MAILOWA DO MNIE |
|
|
|
|
Mariusz [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 07 Paź, 2005 22:26
|
|
|
Przydatne |
|
|
|
|
Soosa
Początkujący
Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 6 Skąd: xxx
|
Wysłany: Pią 25 Lis, 2005 23:26
Moje WWW: xxx |
|
|
tak myślę, moze użycie innej litery do tego zagęszczenie linijek tekstu + zmniejszenie czcionki polepszyłoby efekt... a tak ogólnie, czy są inne metody na uzyskanie podobnego efektu? tak by można było animować też np, ogień w kominku, liscie na wietrze (na drzewach), poruszający sie dym...? |
|
|
|
|
no_name
Początkujący
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 3
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2005 21:42
|
|
|
Fajna sprawa, dzięki za tutorial i włożoną pracę w przygotowanie...
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Ula
Początkujący
Wiek: 68 Dołączyła: 24 Lip 2006 Posty: 1 Skąd: Z Mazur
|
Wysłany: Pią 04 Sie, 2006 18:13
Moje WWW: http://naszeradosci.nazwa.pl/blogi |
|
|
Tak może to i proste, kto obeznany jest z SWISHmaxa ja dopiero się uczę a ten efek wody chciała bym wykożystac na stronie domowej mojej córki,którą robie.
Ale jesze z 10 razy tu będę zaglądać i napewno w końcu pojmę te wszystkie kolejności.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
jerzykovsky
Początkujący
Wiek: 39 Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Sro 04 Mar, 2009 16:46
|
|
|
Witam. Mam nstepujcy klopot: gdy wpisuje onFrame (50,afterPlacedObjectEvents) {
gotoAndPlay(1);
}
w oknie debug pojwia mi sie komunikat:
Cannot have a 'onFrame' event in Scene_1.Sprite.D37 : Scene_1.Sprite.D37
onFrame (50,afterPlacedObjectEvents) {
gotoAndPlay(1);
W czym tkwi kłopot? |
|
|
|
|
|