Sprite |
Autor |
Wiadomość |
vers44
Praktyk


Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 23 Skąd: South-East
|
Wysłany: Sro 09 Maj, 2007 08:36 Sprite
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczow.
Mam wielka prosbe i jesli ktos mi wytlumaczy - bede naprawde bardzo wdzieczny.
Jestem na etapie tworzenia stronki (calkowicie w Swish-u) i utknalem w martwym punkcie. Wlasciwie - dosyc dokladny schemat funkcjonalny strony juz opracowalem (co, gdzie, w jakiej kolejnosci...). Jednakze mam "maly-wielki" problem.....
W zwiazku z tym moja prosba o pomoc: czy i jesli - to jak - spowodowac uruchamianie sie spritow wylacznie na efekt zdarzenia (np. przyciski myszy). Jak wywolac uruchomienie duszka - to juz wiem, jednakze - w momencie uruchomienia sceny - duszki sie uruchamiaja samoczynnie - a chcialbym, zeby nie byly na poczatku widoczne - a dzialaly dopiero po okreslonym zdarzeniu.
Moze to jest dla zaawansowanych banal - ale ja nawet w ksiazce p. Zimka - nie moglem tego znalezc.
Moze nie wyrazilem sie jasno - chcialbym utworzyc jakas tam ilosc duszkow w scenie - i wywowlywac je dopiero i wylacznie w przypadku wystapienia okreslonego zdarzenia (np. 5 duszkow tych samych rozmiarow, w tym samym miejscu panela... - uruchamianych np. z przyciskow Menu). Jednakze chcialbym, aby przy pierwszym uruchomieniu sceny - nie byly one jeszcze widoczne, nie dzialaly........
Czy to jet technicznie mozliwe I jesli - jak to wykombinowac
Pozdrawiam i z gory dziekuje. Poczatkujacy. |
_________________ kNOWleDGe aBoVE All |
|
|
|
 |
nugatt


Pomógł: 75 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1389 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro 09 Maj, 2007 08:38
|
|
|
moze daj w nich na 1 klatce stop + remove dla elementów a w drugiej place. |
_________________ tomekf /// swishmaxxx |
|
|
|
 |
webmes
Znawca


Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 86 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sro 09 Maj, 2007 14:41
Moje WWW: www.webmes-portfolio.za.pl |
|
|
Witam,
więc jeśli chcesz uzyskać taki efekt opóźnienia startu sprita powinieneś zrobić tak. Wydaje mi się że moje rozwiązanie będzie troszkę odmienne. Mając określoną scenę Twojej animacji ustaw na lini czasu miejsce "place" dla danego sprita a to automatycznie spowoduje że jeśli postęp czasu nie minie jeszcze miejsca z place dla tego sprita to jego zawartośc nie będzie widoczna. Myślę że to w pełni powinno zadziałać, oczywiście jeśli dobrze zrozumiałem problem:)
Jeśli to co napisałem nie będzie dla Ciebie jasne to pisz zrobię na szybko jakiś przykład.
Pozdrawiam,
Marek. |
|
|
|
 |
vers44
Praktyk


Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 23 Skąd: South-East
|
Wysłany: Sro 09 Maj, 2007 20:00
|
|
|
Dziekuje za pomoc. zalapalem... Pozdrawiam. |
_________________ kNOWleDGe aBoVE All |
|
|
|
 |
|