[Sprite SWISHmax] - jeden sprite w wielu scenach |
Autor |
Wiadomość |
Tomaszek_001
Początkujący

Dołączył: 29 Sty 2006 Posty: 3
|
Wysłany: Sob 12 Sie, 2006 22:29 [Sprite SWISHmax] - jeden sprite w wielu scenach
|
|
|
Witam. Mam sprite w którym jest animacja zdjęć. Moje pytanie brzmi, jak można zrobić aby ten sprite działał nieprzerywanie podczas przejść na inne sceny?Aby cały czas działał bez względu na przemieszczanie sie pomiędzy scenami w prezentacji?
Początkujący ze mnie człeczyna, i niestety moj brak umiejętności się właśnie ujawnił;)
Z góry wielkie podziękowania za pomoc! |
|
|
|
 |
SPIDER
Specjalista

Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: Nie 13 Sie, 2006 09:31
Moje WWW: www.kniec.pl |
|
|
jesli masz film na wielu scenach to musisz kopiwac za kazdym razem ten sprite ,staraj sie robic film na 1-2 scenach przy czym pierwsza to preloader a w drugiej masz caly film (pomoze ci Place i Remove ,wzglednie FadeIn i FadeOut) |
_________________ "Jeśli myślisz,że jesteś zbyt mały by coś zmienić ,spróbuj zasnąć z komarem latającym nad uchem" |
|
|
|
 |
nugatt


Pomógł: 75 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1389 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13 Sie, 2006 11:00
|
|
|
SPIDER napisał/a: | jesli masz film na wielu scenach to musisz kopiwac za kazdym razem ten sprite | np. w postaci 'instance'
Tomaszek_001 napisał/a: | Witam. Mam sprite w którym jest animacja zdjęć. Moje pytanie brzmi, jak można zrobić aby ten sprite działał nieprzerywanie podczas przejść na inne sceny? | jak będziesz miał parę scen i ten sam animowany sprite w każdej to po prostu się nie da (albo nikłe szanse), że będzie to płynne. Tak jak napisał SPIDER. W jednej scenie preloader, a w 2 reszta. |
_________________ tomekf /// swishmaxxx |
|
|
|
 |
maru
Przyjaciel

Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 45 Skąd: 3M
|
Wysłany: Czw 08 Mar, 2007 18:43
|
|
|
da sie to zrobic:) mam plan jak:)
uzyj komendy na zapamietywanie klatki w ktorej aktualnie sie znajdujesz:) zapisz ta klatke i odczytaj w kolejnej scenie zeby sprajte sie na taj samej klatce odpalil na ktorej skonczyl w poprzedniej scenie. pikuś;)
robisz stary zmienna "klatka" na _roocie
po kliknieciu guzika (czy tam innej akcji) ktora przenosi cie do kolejnej sceny wpisz (przed skryptem przenoszenia do nastepnej sceny) skrypt ktory zapamietuje w ktorej klatce aktualnie znajduje sie sprite i zapamietaj go w zmiennej "klatka".
wpisz ze on load (czyli na poczatku pierwszej sceny) zmienna "klatka" = 1. a on load albo w pierszej klatce wpisz: go to frame (_root.klatka). czyli sprajt po zaladowaniu bedzie ladowal w pierwszej scenie klatke 1 a w kolejnych bedzie ladowal klatke zapamietana z poprzedniego. z tym ze w kolejnej scenie musisz wpisac ze no load zmienna "klatka" = zmienna klatka ze sceny pierwszej. a sprajta kopjujesz nowego do kazdej sceny.
sory ze nie pisze kodem tylko tak ale zakladam ze jak napisalem ci ze jest skrypt na zapamietywanie aktualnej klatki filmu to sam sobie i tak poradzisz bo skoro pytasz to znaczy ze ambicje masz:)
kod na zapamietywanie klatki znajdziesz w helpie. warto zebys przeczytal caly help - dzieki temu ja wiem o istnieniu takiego czegos:) sa tam tez inne fajne rzeczy:) |
|
|
|
 |
|