SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z action scriptem
Autor Wiadomość
czestmir
Doradca


Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 71
Wysłany: Pon 22 Sty, 2007 15:41   problem z action scriptem

Problem jest złożony.
1. plik tekstowy z "linkami" , tz z nazwami linków np. 1=galeria2006 2=galeria2007 itd...
2. plik ten jest załadowywany do swisha , tak ze tworza sie linki , buttony czy jakos tak
3. a.po kliknieciu na link ładowany jest do spritea(GALERIE) swf o nazwie galerie.swf
b.gdy klikniemy na dany link to ładuje sie rzeczony swf(galerie.swf) ale jednoczesnie zostaje przekazana zmienna do tego swf-a, zmienna typu 1_tresc.txt 2_tresc.swf ( w zaleznosci od linku)

chodzi mi o to jak zrobic takie linki??linki te to nie text -kod html, bo po kliknieciu na nie ma sie zaladowac sprite z przekazaną zmienną. Chyba nalezaloby tu wykorzystac jakas tablicę??




PS.znalzłem taka funkcję:
Example
The following example creates a text field with a width of 300, a height of 100, an x coordinate of
100, a y coordinate of 100, no border, red, and underlined text:
this.createTextField("my_txt", 1, 100, 100, 300, 100);
my_txt.multiline = true;
my_txt.wordWrap = true;
var my_fmt:TextFormat = new TextFormat();
my_fmt.color = 0xFF0000;
my_fmt.underline = true;
my_txt.text = "This is my first test field object text.";
my_txt.setTextFormat(my_fmt);
 
     
nugatt 



Pomógł: 75 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1389
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 22 Sty, 2007 17:33   

czestmir napisał/a:
PS.znalzłem taka funkcję:
Example
The following example creates a text field with a width of 300, a height of 100, an x coordinate of
100, a y coordinate of 100, no border, red, and underlined text:
this.createTextField("my_txt", 1, 100, 100, 300, 100);
my_txt.multiline = true;
my_txt.wordWrap = true;
var my_fmt:TextFormat = new TextFormat();
my_fmt.color = 0xFF0000;
my_fmt.underline = true;
my_txt.text = "This is my first test field object text.";
my_txt.setTextFormat(my_fmt);
a powiedz gdzie to znalazłeś? to action script z flasha.
czestmir napisał/a:
1=galeria2006 2=galeria2007
tak to nie da rady. nazwą zmiennej nie moze być liczba - np 2. g2 już tak ale chyba 2g nie bardzo. ładujesz sobie zmienne z liku tekstowego w postaci
Kod:
&gi=galeria2006&
&g2=galeria2007&
...
i wykorzystujesz zmienne w guzikach. ale cos mi sie wydaje że chcesz tworzyć dynamicznie te guziki więc powodzenia...
jak załadujesz swf do sprite'a to możesz przekazać tam zmienną po ścieżce np. _root.ścieżka.do.sprite'a.zmienna = "message";
zapraszam do "lektury" http://swish.wodip.opole....ghlight=galeria
_________________
tomekf /// swishmaxxx
 
 
     
czestmir
Doradca


Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 71
Wysłany: Pon 22 Sty, 2007 18:55   

uu ta galeryjka jest skromniutka....
ja zrobilem galerie wyswietlajaca zdjecia z bazy mysql(coppermine gallery) i generujaca panoramy tych zdjec.
na razie roziazalem problem linkow generowaniem <a href..ow w html i java, niestety okienko z panoramą otwiera sie poza flashem.
Chodzi mi o to aby generowac te linki we flashu.. wiem ze sie da w swishu, tylko trezba wiedziec jak.. ja nie wiem
 
     
nugatt 



Pomógł: 75 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1389
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 22 Sty, 2007 21:31   

czestmir napisał/a:
uu ta galeryjka jest skromniutka....
hahaha pokaż swoją i daj kod źródłowy. nie chodziło mi o to żebyś z niej korzystał tylko obczaił jak ładować zmienne z pliku tekstowego i takie tam
załączam załącznik :D
linki sie robią, ich nazwy pobierane z pliku tekstowego. nazwa pliku swf do załadowania też ładowana z pliku tekstowego. a ładowany plik pobiera sobie zmienną z _roota. można to ulepszyć (ale mi sie nie chce). oczywiście jak ładujemy zmienne z pliku tekstowego to trzeba sprawdzić czy sie załadowały (to jest w mojej skromniutkiej galeryjce). i nie rozumiem po co ta cała automatyzacja. no przyznaj się :D
"a" to ilość linków
_________________
tomekf /// swishmaxxx
 
 
     
czestmir
Doradca


Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 71
Wysłany: Wto 23 Sty, 2007 18:51   

dlaczego?? bo robioe to dla jelenia. po prostu wrzuca zdjecia do coppermina, robi tam albumy. Dochodzi do kompresju w bibliotekach GD PHP zdjec (z 1 MB do 100kb) , zmienia sie rozmiar, tworza thumbnaile. Potem generowane sa plki i flash odczytuje je na podstawie zmiennej przesyłanej.

Zrobiles fajny mechanizm generowania linków!!
Bardzo mi sie podoba. Teraz jakbys mi powiedzial jak klikajac np na link: &g3=galeryja numero 3& zawsze ładowac tego samego swf.a (galeria.swf ) ale z przekazana zmienną (np galeryja3.txt).

dziękuję
 
     
nugatt 



Pomógł: 75 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1389
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 23 Sty, 2007 19:38   

czestmir napisał/a:
dlaczego?? bo robioe to dla jelenia.
a nie lepiej żebyś ty to robił i brał dodatkową kasę $$$
a no fakt to moze być zawsze jeden plik, który może szukać np. w root zmiennej, którą zrobi link _root.tazmienna = _root.zmiennazplikutxt;
do tego linku można dodać takie bajery jak zmiana koloru i dzwięki
_________________
tomekf /// swishmaxxx
 
 
     
czestmir
Doradca


Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 71
Wysłany: Wto 23 Sty, 2007 19:57   

to znaczy chodzi mi o coś takiego:

&a=5&
&g1=galeryja numero 1&
&g2=galeryja numero 2&
&g3=galeryja numero 3&
&g4=galeryja numero 4&
&g5=galeryja numero 5&....

swf ładowany zawsze ten sam: galeria.swf ale pobierający zmienną ( na podstawie linku), ta zmienna ma okreslac plik txt, z ktorego beda pobierane informacje o fotkach

&n1=galeryja1.txt
&n2=galeryja2.txt i tak dalej

po prostu do spritea mainload ( w twoim przykładzie) ładowany jest zawsze galeria.swf , ale pobierajacy zmienna np. n1=galeryja1.txt ( to trezba jakos zmodyfikowac skrypt w scene_1)

wiesz jak to zrobic? po prostu jak zmodyfikowac w tym celu twoje swi , ktore podales w przykladach?
 
     
nugatt 



Pomógł: 75 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1389
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 23 Sty, 2007 22:42   

plik galeria ładuje sobie pliki galeria*.txt
skoro to zawsze ma byc plik tekstowy galeria + numer to można to zrobić też na sztywno bez zmiennych t

/ duplicateSprite /
_________________
tomekf /// swishmaxxx
Ostatnio zmieniony przez nugatt Czw 22 Lut, 2007 13:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
czestmir
Doradca


Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 71
Wysłany: Wto 23 Sty, 2007 23:25   

dzięki bardzo , rozwiązałeś mój odwieczny problem

[ Dodano: Sro 24 Sty, 2007 00:11 ]
super jeszce raz dziekuje
mam tylko powazny problem
gdy załaduje loadMovie(main.swf) do głownej mojej strony (index.swf) nie dziala nic, nie pobiera zmiennych z pliku var.txt
jak to rozwiazac?

[ Dodano: Sro 24 Sty, 2007 12:31 ]
hmmm

ładuję main.swf do index.swf (LoadMovie, do spritea Kolekcje), i niestety nie mam linków, main.swf nie odczytuje vars.txt ... No i jeszce do załadowanego main.swf ładuję galeria.swf...tez nic nie ma

Jak to rozwiązać??
czytałem coś o levelach...czy to jest klucz?Czy mozna jakos prościej?

[ Dodano: Sro 24 Sty, 2007 12:49 ]
...pojawia sie komunikat:
LOADING URL (GET) url="main.swf"
window=""
ERROR: Cannot find variable or function 'link_lalala' in statement:
<no event>::<no statment>
Referenced from: "_root.kolekcje.lynk.lynktext"

[ Dodano: Sro 24 Sty, 2007 13:25 ]
problem rozwiazany:

usunięcie _root. sprzed wszystkich zmiennych i funkcji w skrypcie w scene1 w main.swf...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.28 sekundy. Zapytań do SQL: 15