problem z action scriptem |
Autor |
Wiadomość |
czestmir
Doradca

Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 71
|
Wysłany: Pon 22 Sty, 2007 15:41 problem z action scriptem
|
|
|
Problem jest złożony.
1. plik tekstowy z "linkami" , tz z nazwami linków np. 1=galeria2006 2=galeria2007 itd...
2. plik ten jest załadowywany do swisha , tak ze tworza sie linki , buttony czy jakos tak
3. a.po kliknieciu na link ładowany jest do spritea(GALERIE) swf o nazwie galerie.swf
b.gdy klikniemy na dany link to ładuje sie rzeczony swf(galerie.swf) ale jednoczesnie zostaje przekazana zmienna do tego swf-a, zmienna typu 1_tresc.txt 2_tresc.swf ( w zaleznosci od linku)
chodzi mi o to jak zrobic takie linki??linki te to nie text -kod html, bo po kliknieciu na nie ma sie zaladowac sprite z przekazaną zmienną. Chyba nalezaloby tu wykorzystac jakas tablicę??
PS.znalzłem taka funkcję:
Example
The following example creates a text field with a width of 300, a height of 100, an x coordinate of
100, a y coordinate of 100, no border, red, and underlined text:
this.createTextField("my_txt", 1, 100, 100, 300, 100);
my_txt.multiline = true;
my_txt.wordWrap = true;
var my_fmt:TextFormat = new TextFormat();
my_fmt.color = 0xFF0000;
my_fmt.underline = true;
my_txt.text = "This is my first test field object text.";
my_txt.setTextFormat(my_fmt); |
|
|
|
 |
nugatt


Pomógł: 75 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1389 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22 Sty, 2007 17:33
|
|
|
czestmir napisał/a: | PS.znalzłem taka funkcję:
Example
The following example creates a text field with a width of 300, a height of 100, an x coordinate of
100, a y coordinate of 100, no border, red, and underlined text:
this.createTextField("my_txt", 1, 100, 100, 300, 100);
my_txt.multiline = true;
my_txt.wordWrap = true;
var my_fmt:TextFormat = new TextFormat();
my_fmt.color = 0xFF0000;
my_fmt.underline = true;
my_txt.text = "This is my first test field object text.";
my_txt.setTextFormat(my_fmt); | a powiedz gdzie to znalazłeś? to action script z flasha. czestmir napisał/a: | 1=galeria2006 2=galeria2007 | tak to nie da rady. nazwą zmiennej nie moze być liczba - np 2. g2 już tak ale chyba 2g nie bardzo. ładujesz sobie zmienne z liku tekstowego w postaci Kod: | &gi=galeria2006&
&g2=galeria2007&
... | i wykorzystujesz zmienne w guzikach. ale cos mi sie wydaje że chcesz tworzyć dynamicznie te guziki więc powodzenia...
jak załadujesz swf do sprite'a to możesz przekazać tam zmienną po ścieżce np. _root.ścieżka.do.sprite'a.zmienna = "message";
zapraszam do "lektury" http://swish.wodip.opole....ghlight=galeria |
_________________ tomekf /// swishmaxxx |
|
|
|
 |
czestmir
Doradca

Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 71
|
Wysłany: Pon 22 Sty, 2007 18:55
|
|
|
uu ta galeryjka jest skromniutka....
ja zrobilem galerie wyswietlajaca zdjecia z bazy mysql(coppermine gallery) i generujaca panoramy tych zdjec.
na razie roziazalem problem linkow generowaniem <a href..ow w html i java, niestety okienko z panoramą otwiera sie poza flashem.
Chodzi mi o to aby generowac te linki we flashu.. wiem ze sie da w swishu, tylko trezba wiedziec jak.. ja nie wiem |
|
|
|
 |
nugatt


Pomógł: 75 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1389 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22 Sty, 2007 21:31
|
|
|
czestmir napisał/a: | uu ta galeryjka jest skromniutka.... | hahaha pokaż swoją i daj kod źródłowy. nie chodziło mi o to żebyś z niej korzystał tylko obczaił jak ładować zmienne z pliku tekstowego i takie tam
załączam załącznik
linki sie robią, ich nazwy pobierane z pliku tekstowego. nazwa pliku swf do załadowania też ładowana z pliku tekstowego. a ładowany plik pobiera sobie zmienną z _roota. można to ulepszyć (ale mi sie nie chce). oczywiście jak ładujemy zmienne z pliku tekstowego to trzeba sprawdzić czy sie załadowały (to jest w mojej skromniutkiej galeryjce). i nie rozumiem po co ta cała automatyzacja. no przyznaj się
"a" to ilość linków |
_________________ tomekf /// swishmaxxx |
|
|
|
 |
czestmir
Doradca

Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 71
|
Wysłany: Wto 23 Sty, 2007 18:51
|
|
|
dlaczego?? bo robioe to dla jelenia. po prostu wrzuca zdjecia do coppermina, robi tam albumy. Dochodzi do kompresju w bibliotekach GD PHP zdjec (z 1 MB do 100kb) , zmienia sie rozmiar, tworza thumbnaile. Potem generowane sa plki i flash odczytuje je na podstawie zmiennej przesyłanej.
Zrobiles fajny mechanizm generowania linków!!
Bardzo mi sie podoba. Teraz jakbys mi powiedzial jak klikajac np na link: &g3=galeryja numero 3& zawsze ładowac tego samego swf.a (galeria.swf ) ale z przekazana zmienną (np galeryja3.txt).
dziękuję |
|
|
|
 |
nugatt


Pomógł: 75 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1389 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23 Sty, 2007 19:38
|
|
|
czestmir napisał/a: | dlaczego?? bo robioe to dla jelenia. | a nie lepiej żebyś ty to robił i brał dodatkową kasę $$$
a no fakt to moze być zawsze jeden plik, który może szukać np. w root zmiennej, którą zrobi link _root.tazmienna = _root.zmiennazplikutxt;
do tego linku można dodać takie bajery jak zmiana koloru i dzwięki |
_________________ tomekf /// swishmaxxx |
|
|
|
 |
czestmir
Doradca

Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 71
|
Wysłany: Wto 23 Sty, 2007 19:57
|
|
|
to znaczy chodzi mi o coś takiego:
&a=5&
&g1=galeryja numero 1&
&g2=galeryja numero 2&
&g3=galeryja numero 3&
&g4=galeryja numero 4&
&g5=galeryja numero 5&....
swf ładowany zawsze ten sam: galeria.swf ale pobierający zmienną ( na podstawie linku), ta zmienna ma okreslac plik txt, z ktorego beda pobierane informacje o fotkach
&n1=galeryja1.txt
&n2=galeryja2.txt i tak dalej
po prostu do spritea mainload ( w twoim przykładzie) ładowany jest zawsze galeria.swf , ale pobierajacy zmienna np. n1=galeryja1.txt ( to trezba jakos zmodyfikowac skrypt w scene_1)
wiesz jak to zrobic? po prostu jak zmodyfikowac w tym celu twoje swi , ktore podales w przykladach? |
|
|
|
 |
nugatt


Pomógł: 75 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1389 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23 Sty, 2007 22:42
|
|
|
plik galeria ładuje sobie pliki galeria*.txt
skoro to zawsze ma byc plik tekstowy galeria + numer to można to zrobić też na sztywno bez zmiennych t
/ duplicateSprite / |
_________________ tomekf /// swishmaxxx |
Ostatnio zmieniony przez nugatt Czw 22 Lut, 2007 13:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
czestmir
Doradca

Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 71
|
Wysłany: Wto 23 Sty, 2007 23:25
|
|
|
dzięki bardzo , rozwiązałeś mój odwieczny problem
[ Dodano: Sro 24 Sty, 2007 00:11 ]
super jeszce raz dziekuje
mam tylko powazny problem
gdy załaduje loadMovie(main.swf) do głownej mojej strony (index.swf) nie dziala nic, nie pobiera zmiennych z pliku var.txt
jak to rozwiazac?
[ Dodano: Sro 24 Sty, 2007 12:31 ]
hmmm
ładuję main.swf do index.swf (LoadMovie, do spritea Kolekcje), i niestety nie mam linków, main.swf nie odczytuje vars.txt ... No i jeszce do załadowanego main.swf ładuję galeria.swf...tez nic nie ma
Jak to rozwiązać??
czytałem coś o levelach...czy to jest klucz?Czy mozna jakos prościej?
[ Dodano: Sro 24 Sty, 2007 12:49 ]
...pojawia sie komunikat:
LOADING URL (GET) url="main.swf"
window=""
ERROR: Cannot find variable or function 'link_lalala' in statement:
<no event>::<no statment>
Referenced from: "_root.kolekcje.lynk.lynktext"
[ Dodano: Sro 24 Sty, 2007 13:25 ]
problem rozwiazany:
usunięcie _root. sprzed wszystkich zmiennych i funkcji w skrypcie w scene1 w main.swf... |
|
|
|
 |
|