SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z action scriptem
Autor Wiadomość
czestmir
Doradca


Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 71
Wysłany: Pon 22 Sty, 2007 15:41   problem z action scriptem

Problem jest złożony.
1. plik tekstowy z "linkami" , tz z nazwami linków np. 1=galeria2006 2=galeria2007 itd...
2. plik ten jest załadowywany do swisha , tak ze tworza sie linki , buttony czy jakos tak
3. a.po kliknieciu na link ładowany jest do spritea(GALERIE) swf o nazwie galerie.swf
b.gdy klikniemy na dany link to ładuje sie rzeczony swf(galerie.swf) ale jednoczesnie zostaje przekazana zmienna do tego swf-a, zmienna typu 1_tresc.txt 2_tresc.swf ( w zaleznosci od linku)

chodzi mi o to jak zrobic takie linki??linki te to nie text -kod html, bo po kliknieciu na nie ma sie zaladowac sprite z przekazaną zmienną. Chyba nalezaloby tu wykorzystac jakas tablicę??




PS.znalzłem taka funkcję:
Example
The following example creates a text field with a width of 300, a height of 100, an x coordinate of
100, a y coordinate of 100, no border, red, and underlined text:
this.createTextField("my_txt", 1, 100, 100, 300, 100);
my_txt.multiline = true;
my_txt.wordWrap = true;
var my_fmt:TextFormat = new TextFormat();
my_fmt.color = 0xFF0000;
my_fmt.underline = true;
my_txt.text = "This is my first test field object text.";
my_txt.setTextFormat(my_fmt);
 
     
nugatt 



Pomógł: 75 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1389
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 22 Sty, 2007 17:33   

czestmir napisał/a:
PS.znalzłem taka funkcję:
Example
The following example creates a text field with a width of 300, a height of 100, an x coordinate of
100, a y coordinate of 100, no border, red, and underlined text:
this.createTextField("my_txt", 1, 100, 100, 300, 100);
my_txt.multiline = true;
my_txt.wordWrap = true;
var my_fmt:TextFormat = new TextFormat();
my_fmt.color = 0xFF0000;
my_fmt.underline = true;
my_txt.text = "This is my first test field object text.";
my_txt.setTextFormat(my_fmt);
a powiedz gdzie to znalazłeś? to action script z flasha.
czestmir napisał/a:
1=galeria2006 2=galeria2007
tak to nie da rady. nazwą zmiennej nie moze być liczba - np 2. g2 już tak ale chyba 2g nie bardzo. ładujesz sobie zmienne z liku tekstowego w postaci
Kod:
&gi=galeria2006&
&g2=galeria2007&
...
i wykorzystujesz zmienne w guzikach. ale cos mi sie wydaje że chcesz tworzyć dynamicznie te guziki więc powodzenia...
jak załadujesz swf do sprite'a to możesz przekazać tam zmienną po ścieżce np. _root.ścieżka.do.sprite'a.zmienna = "message";
zapraszam do "lektury" http://swish.wodip.opole....ghlight=galeria
_________________
tomekf /// swishmaxxx
 
 
     
czestmir
Doradca


Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 71
Wysłany: Pon 22 Sty, 2007 18:55   

uu ta galeryjka jest skromniutka....
ja zrobilem galerie wyswietlajaca zdjecia z bazy mysql(coppermine gallery) i generujaca panoramy tych zdjec.
na razie roziazalem problem linkow generowaniem <a href..ow w html i java, niestety okienko z panoramą otwiera sie poza flashem.
Chodzi mi o to aby generowac te linki we flashu.. wiem ze sie da w swishu, tylko trezba wiedziec jak.. ja nie wiem
 
     
nugatt 



Pomógł: 75 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1389
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 22 Sty, 2007 21:31   

czestmir napisał/a:
uu ta galeryjka jest skromniutka....
hahaha pokaż swoją i daj kod źródłowy. nie chodziło mi o to żebyś z niej korzystał tylko obczaił jak ładować zmienne z pliku tekstowego i takie tam
załączam załącznik :D
linki sie robią, ich nazwy pobierane z pliku tekstowego. nazwa pliku swf do załadowania też ładowana z pliku tekstowego. a ładowany plik pobiera sobie zmienną z _roota. można to ulepszyć (ale mi sie nie chce). oczywiście jak ładujemy zmienne z pliku tekstowego to trzeba sprawdzić czy sie załadowały (to jest w mojej skromniutkiej galeryjce). i nie rozumiem po co ta cała automatyzacja. no przyznaj się :D
"a" to ilość linków
_________________
tomekf /// swishmaxxx
 
 
     
czestmir
Doradca


Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 71
Wysłany: Wto 23 Sty, 2007 18:51   

dlaczego?? bo robioe to dla jelenia. po prostu wrzuca zdjecia do coppermina, robi tam albumy. Dochodzi do kompresju w bibliotekach GD PHP zdjec (z 1 MB do 100kb) , zmienia sie rozmiar, tworza thumbnaile. Potem generowane sa plki i flash odczytuje je na podstawie zmiennej przesyłanej.

Zrobiles fajny mechanizm generowania linków!!
Bardzo mi sie podoba. Teraz jakbys mi powiedzial jak klikajac np na link: &g3=galeryja numero 3& zawsze ładowac tego samego swf.a (galeria.swf ) ale z przekazana zmienną (np galeryja3.txt).

dziękuję
 
     
nugatt 



Pomógł: 75 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1389
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 23 Sty, 2007 19:38   

czestmir napisał/a:
dlaczego?? bo robioe to dla jelenia.
a nie lepiej żebyś ty to robił i brał dodatkową kasę $$$
a no fakt to moze być zawsze jeden plik, który może szukać np. w root zmiennej, którą zrobi link _root.tazmienna = _root.zmiennazplikutxt;
do tego linku można dodać takie bajery jak zmiana koloru i dzwięki
_________________
tomekf /// swishmaxxx
 
 
     
czestmir
Doradca


Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 71
Wysłany: Wto 23 Sty, 2007 19:57   

to znaczy chodzi mi o coś takiego:

&a=5&
&g1=galeryja numero 1&
&g2=galeryja numero 2&
&g3=galeryja numero 3&
&g4=galeryja numero 4&
&g5=galeryja numero 5&....

swf ładowany zawsze ten sam: galeria.swf ale pobierający zmienną ( na podstawie linku), ta zmienna ma okreslac plik txt, z ktorego beda pobierane informacje o fotkach

&n1=galeryja1.txt
&n2=galeryja2.txt i tak dalej

po prostu do spritea mainload ( w twoim przykładzie) ładowany jest zawsze galeria.swf , ale pobierajacy zmienna np. n1=galeryja1.txt ( to trezba jakos zmodyfikowac skrypt w scene_1)

wiesz jak to zrobic? po prostu jak zmodyfikowac w tym celu twoje swi , ktore podales w przykladach?
 
     
nugatt 



Pomógł: 75 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1389
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 23 Sty, 2007 22:42   

plik galeria ładuje sobie pliki galeria*.txt
skoro to zawsze ma byc plik tekstowy galeria + numer to można to zrobić też na sztywno bez zmiennych t

/ duplicateSprite /
_________________
tomekf /// swishmaxxx
Ostatnio zmieniony przez nugatt Czw 22 Lut, 2007 13:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
czestmir
Doradca


Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 71
Wysłany: Wto 23 Sty, 2007 23:25   

dzięki bardzo , rozwiązałeś mój odwieczny problem

[ Dodano: Sro 24 Sty, 2007 00:11 ]
super jeszce raz dziekuje
mam tylko powazny problem
gdy załaduje loadMovie(main.swf) do głownej mojej strony (index.swf) nie dziala nic, nie pobiera zmiennych z pliku var.txt
jak to rozwiazac?

[ Dodano: Sro 24 Sty, 2007 12:31 ]
hmmm

ładuję main.swf do index.swf (LoadMovie, do spritea Kolekcje), i niestety nie mam linków, main.swf nie odczytuje vars.txt ... No i jeszce do załadowanego main.swf ładuję galeria.swf...tez nic nie ma

Jak to rozwiązać??
czytałem coś o levelach...czy to jest klucz?Czy mozna jakos prościej?

[ Dodano: Sro 24 Sty, 2007 12:49 ]
...pojawia sie komunikat:
LOADING URL (GET) url="main.swf"
window=""
ERROR: Cannot find variable or function 'link_lalala' in statement:
<no event>::<no statment>
Referenced from: "_root.kolekcje.lynk.lynktext"

[ Dodano: Sro 24 Sty, 2007 13:25 ]
problem rozwiazany:

usunięcie _root. sprzed wszystkich zmiennych i funkcji w skrypcie w scene1 w main.swf...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
 

ABC CorelDRAW X6 PL

ABC CorelDRAW X6 PL
Roland Zimek

Cena: 39.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

CorelDRAW X6 PL. �wiczenia praktyczne

CorelDRAW X6 PL. �wiczenia praktyczne
Roland Zimek

Cena: 24.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

Corel PaintShop Pro X4. Obr�bka zdj�� cyfrowych. �wiczenia praktyczne

Corel PaintShop Pro X4. Obr�bka zdj�� cyfrowych. �wiczenia praktyczne
Roland Zimek

Cena: 34.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

PowerPoint 2010 PL. �wiczenia

PowerPoint 2010 PL. �wiczenia
Roland Zimek

Cena: 21.90 z�

dodaj do koszyka
zobacz opis

 

Automatyzacja nudnych zadań z Pythonem. Nauka programowania. Wydanie II

Automatyzacja nudnych zadań z Pythonem. Nauka programowania. Wydanie II
Al Sweigart

Cena: 54.50 zł
zobacz opis

Strona wygenerowana w 0.26 sekundy. Zapytań do SQL: 14