|
SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH
|
Przepiękny EFEKT PRZEWIJANIA STRONY |
Autor |
Wiadomość |
Metatron
Początkujący
Dołączył: 23 Mar 2005 Posty: 4 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2005 01:01 Przepiękny EFEKT PRZEWIJANIA STRONY
|
|
|
Ostatnio trafiłem na bardzo ładną stronkę.. I od tego czasu zachodzę w głowę jak zrobiono na niej tak genialnie efekt przewijania strony ?
Spójrzcie sami....
http://marlena.org.pl/
Czy coś takiego można zrobić w programie swishmax
Może kogoś oświeci i mi podpowie jak oni to wyczarowali ? |
|
|
|
|
tofik
Doradca
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Kwi 2005 Posty: 78 Skąd: jestem wszędzie
|
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2005 16:55
|
|
|
Grubsza fera stary ....
tu masz skryp do tego efektu , ale nie wiem czy da sie to zrobić w swishu ...
pewnie tak jak by dobrze pogłówkować...
Kod: | // Action script...
// [Action in Frame 1]
// [Action in Frame 2]
function reset()
{
for (i = 0; i < 4; i++)
{
setPage(i, pw, ph);
} // end of for
pages.flip._visible = false;
pages.mask._visible = false;
pages.pgrad._visible = false;
pages.pgmask._width = pw * 2;
pages.flip.p3mask._width = pw * 2;
pages.pgmask._height = ph;
pages.flip.p3mask._height = ph;
pages.flip.fmask.page.pf._width = pw;
pages.flip.fmask.page.pf._height = ph;
} // End of the function
function setPage(i, w, h)
{
var item = eval("pages.p" + (i + 1));
if (i == 1 || i == 2)
{
item = eval("pages.flip.p" + (i + 1));
} // end if
item.page._x = -w;
item._x = i % 2 == 0 ? (0) : (w);
} // End of the function
function hittest()
{
var x = pages._xmouse;
var y = pages._ymouse;
var pmh = ph / 2;
if (y <= pmh && y >= -pmh && x <= pw && x >= -pw)
{
var r = Math.sqrt(x * x + y * y);
var a = Math.asin(y / r);
var y = Math.tan(a) * pw;
if (y > 0 && y > ph / 2)
{
y = ph / 2;
} // end if
if (y < 0 && y < -ph / 2)
{
y = -ph / 2;
} // end if
oy = sy = y;
r0 = Math.sqrt((sy + ph / 2) * (sy + ph / 2) + pw * pw);
r1 = Math.sqrt((ph / 2 - sy) * (ph / 2 - sy) + pw * pw);
pageN = pages.flip.p2.page;
pageO = pages.flip.p3;
offs = -pw;
pages.flip.fmask._x = pw;
if (x < 0 && page > 1)
{
pages.flip.p3._x = 0;
setPages(page - 2, page - 1, page, page + 1);
return(-1);
} // end if
if (x > 0 && page < maxpage)
{
pages.flip.p3._x = pw;
setPages(page, page + 2, page + 1, page + 3);
return(1);
} // end if
}
else
{
return(0);
} // end if
} // End of the function
function calc(x, y)
{
var _l1 = x;
var _l2 = y;
var rr0 = Math.sqrt((_l2 + ph / 2) * (_l2 + ph / 2) + _l1 * _l1);
var rr1 = Math.sqrt((ph / 2 - _l2) * (ph / 2 - _l2) + _l1 * _l1);
if (rr0 > r0 || rr1 > r1)
{
if (_l2 < sy)
{
var a = Math.asin((ph / 2 - _l2) / rr1);
_l2 = ph / 2 - Math.sin(a) * r1;
_l1 = _l1 < 0 ? (-Math.cos(a) * r1) : (Math.cos(a) * r1);
if (_l2 > sy)
{
if (sx * _l1 > 0)
{
_l2 = sy;
_l1 = sx;
}
else
{
_l2 = sy;
_l1 = -sx;
} // end if
} // end if
}
else
{
var a = Math.asin((_l2 + ph / 2) / rr0);
_l2 = Math.sin(a) * r0 - ph / 2;
_l1 = _l1 < 0 ? (-Math.cos(a) * r0) : (Math.cos(a) * r0);
if (_l2 < sy)
{
if (sx * _l1 > 0)
{
_l2 = sy;
_l1 = sx;
}
else
{
_l2 = sy;
_l1 = -sx;
} // end if
} // end if
} // end if
} // end if
if (sx < 0 && _l1 - sx < 10 || sx > 0 && sx - _l1 < 10)
{
if (sx < 0)
{
_l1 = -pw + 10;
} // end if
if (sx > 0)
{
_l1 = pw - 10;
} // end if
} // end if
pages.flip._visible = true;
pages.pgrad._visible = true;
var vx = _l1 - sx;
var vy = _l2 - sy;
var a1 = vy / vx;
var a2 = -vy / vx;
cx = sx + vx / 2;
cy = sy + vy / 2;
var _l3 = Math.sqrt((sx - _l1) * (sx - _l1) + (sy - _l2) * (sy - _l2));
var a = Math.asin((sy - _l2) / _l3);
if (sx < 0)
{
a = -a;
} // end if
ad = a * 57.295780;
pageN._rotation = ad * 2;
_l3 = Math.sqrt((sx - _l1) * (sx - _l1) + (sy - _l2) * (sy - _l2));
rl = pw * 2;
if (sx > 0)
{
pages.mask._xscale = 100;
nx = cx - Math.tan(a) * (ph / 2 - cy);
ny = ph / 2;
if (nx > pw)
{
nx = pw;
ny = cy + Math.tan(1.570796 + a) * (pw - cx);
} // end if
pageN.pf._x = -(pw - nx);
pages.flip.fgrad._xscale = _l3 / rl / 2 * pw;
pages.pgrad._xscale = -_l3 / rl / 2 * pw;
pages.flip.p3shadow._xscale = _l3 / rl / 2 * pw;
}
else
{
pages.mask._xscale = -100;
nx = cx - Math.tan(a) * (ph / 2 - cy);
ny = ph / 2;
if (nx < -pw)
{
nx = -pw;
ny = cy + Math.tan(1.570796 + a) * (-pw - cx);
} // end if
pageN.pf._x = -(pw - (pw + nx));
pages.flip.fgrad._xscale = -_l3 / rl / 2 * pw;
pages.pgrad._xscale = _l3 / rl / 2 * pw;
pages.flip.p3shadow._xscale = -_l3 / rl / 2 * pw;
} // end if
pages.mask._x = cx;
pages.mask._y = cy;
pages.mask._rotation = ad;
pageN.pf._y = -ny;
pageN._x = nx + offs;
pageN._y = ny;
pages.flip.fgrad._x = cx;
pages.flip.fgrad._y = cy;
pages.flip.fgrad._rotation = ad;
pages.flip.fgrad._alpha = _l3 > rl - 50 ? (100 - (_l3 - (rl - 50)) * 2) : (100);
pages.flip.p3shadow._x = cx;
pages.flip.p3shadow._y = cy;
pages.flip.p3shadow._rotation = ad;
pages.flip.p3shadow._alpha = _l3 > rl - 50 ? (100 - (_l3 - (rl - 50)) * 2) : (100);
pages.pgrad._x = cx;
pages.pgrad._y = cy;
pages.pgrad._rotation = ad + 180;
pages.pgrad._alpha = _l3 > rl - 100 ? (100 - (_l3 - (rl - 100))) : (100);
pages.flip.fmask.page._x = pageN._x;
pages.flip.fmask.page._y = pageN._y;
pages.flip.fmask.page.pf._x = pageN.pf._x;
pages.flip.fmask.page.pf._y = pageN.pf._y;
pages.flip.fmask.page._rotation = pageN._rotation;
_l3 = ;
_l2 = ;
_l1 = ;
} // End of the function
function setPages(p1, p2, p3, p4)
{
_l1 = p4;
_l2 = p3;
_l3 = p2;
if (p1 < 0)
{
p1 = 0;
} // end if
if (_l3 < 0)
{
_l3 = 0;
} // end if
if (_l2 < 0)
{
_l2 = 0;
} // end if
if (_l1 < 0)
{
_l1 = 0;
} // end if
trace("setpages ->" + p1 + "," + _l3 + "," + _l2 + "," + _l1);
pages.p1.page.pf.ph.attachMovie("page" + p1, "pic", 0);
pages.p1.page.pf.ph._y = -ph / 2;
pages.flip.p2.page.pf.ph.attachMovie("page" + _l3, "pic", 0);
pages.flip.p2.page.pf.ph._y = -ph / 2;
pages.flip.p3.page.pf.ph.attachMovie("page" + _l2, "pic", 0);
pages.flip.p3.page.pf.ph._y = -ph / 2;
pages.p4.page.pf.ph.attachMovie("page" + _l1, "pic", 0);
pages.p4.page.pf.ph._y = -ph / 2;
_l3 = _l3;
_l2 = _l2;
_l1 = _l1;
} // End of the function
function resetPages()
{
setPages(page, 0, 0, page + 1);
} // End of the function
pw = 223;
ph = 340;
page = _root.curpage;
trace("page - " + page);
maxpage = 11;
resetPages();
reset();
flip = false;
flipOff = false;
flipOK = false;
sx = sy = 0;
mx = pages._xmouse;
my = pages._ymouse;
mousecontroll = new Object();
mousecontroll.onMouseDown = function ()
{
if (flipOff)
{
flipOff = false;
flip = true;
}
else
{
_l1 = hittest();
if (_l1)
{
s = new Sound();
s.attachSound("page");
s.start(0, 1);
anim._visible = false;
flip = true;
flipOff = false;
ox = sx = _l1 * pw;
pages.flip.setMask(pages.mask);
} // end if
} // end if
_l1 = _l1;
};
mousecontroll.onMouseUp = function ()
{
if (flip)
{
flipOK = false;
if (sx < 0 && pages._xmouse > 0)
{
flipOK = true;
} // end if
if (sx > 0 && pages._xmouse < 0)
{
flipOK = true;
} // end if
trace(flipOK);
flipOff = true;
flip = false;
} // end if
};
Mouse.addListener(mousecontroll);
onEnterFrame = function ()
{
_l1 = pages._xmouse;
_l2 = pages._ymouse;
if (flip)
{
_l1 = ox = ox + (_l1 - ox) / 5;
_l2 = oy = oy + (_l2 - oy) / 5;
calc(_l1, _l2);
} // end if
if (flipOff)
{
if (flipOK)
{
_l1 = ox = ox + (-sx - ox) / 3;
_l2 = oy = oy + (sy - oy) / 3;
calc(_l1, _l2);
if (_l1 / -sx > 0.990000)
{
flip = false;
flipOK = flipOff = false;
pages.flip._visible = false;
pages.pgrad._visible = false;
page = page + (sx < 0 ? (-2) : (2));
setPages(page, 0, 0, page + 1);
} // end if
}
else
{
_l1 = ox = ox + (sx - ox) / 3;
_l2 = oy = oy + (sy - oy) / 3;
calc(_l1, _l2);
if (_l1 / sx > 0.990000)
{
flip = false;
flipOff = false;
pages.flip._visible = false;
pages.pgrad._visible = false;
setPages(page, 0, 0, page + 1);
} // end if
} // end if
} // end if
_l2 = _l2;
_l1 = _l1;
};
stop(); |
//poprawiłem - bulion
Pozdro Tofik |
|
|
|
|
tAboon
Ekspert tAboon
Pomógł: 14 razy Wiek: 40 Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 539 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2005 20:45
Moje WWW: www.skocz.pl/taboon |
|
|
Zgodze sięz bulion'em wrożka do piekła Cię doprowadzi . Nie wierze we wróżki, egzorcyzmy itp itd. ale to nie w tym dziale o tym nam rozmawiać. A w jakim programie może to być zrobione?? hmmm wydaje mi się że nie w SWiSH'u. |
_________________ Pozdrófka
"Student, który się uczy wszytskiego, nigdy nie będzie mądry"
na gg nie pomagam.
Zajrzyj czasem do Regulaminu
Jak mądrze zadawać pytania
Polecenie SZUKAJ to nie boli
SWiSHmax build 09-2004 |
|
|
|
|
Piotr
Ekspert
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 252
|
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2005 20:54
|
|
|
... da się to w SWiSH'u zrobić.
Mam podobnego OpenSourc'a, chociaż działa na klik a nie na przeciąganie.
Pozdrawiam ... |
|
|
|
|
maribt
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 23 Kwi 2005 Posty: 366 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 23 Kwi, 2005 11:02
|
|
|
Ja słyszałęm że w swishu da się zrobić wszystko to co w Macromedia.
Piotr, czy mógłbyś zapodać tego OpenSourc'a
Z góry dzięki |
_________________ http://www.bykom-stop.avx.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|
|
|
|
|
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
| Strona wygenerowana w 0.23 sekundy. Zapytań do SQL: 14 |
|
|