|
SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH
|
Lekcja 19. Reakcja animacji na klawiaturę |
Autor |
Wiadomość |
roland
Site Admin Roland Zimek
Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy Wiek: 58 Dołączył: 21 Sty 2005 Posty: 424 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pon 05 Wrz, 2005 12:07 Lekcja 19. Reakcja animacji na klawiaturę
|
|
|
Określony skrypt może zostać wykonany przy okazji takiego zdarzenia, jak wciśnięcie określonego klawisza na klawiaturze. Służy do tego polecenie on (keyPress()).
Spróbujmy utworzyć skrypt pozwalający przesuwać obiekt o nazwie Prostokat w obszarze animacji, przypisując mu następujący skrypt:
Kod: | on (keyPress("<Right>")) {
Prostokat._x += 1;
}
on (keyPress("<Left>")) {
Prostokat._x -= 1;
} |
Na jakie klawisze animacja może reagować? Mogą to być wszystkie znaki drukowalne oraz:
• "<Space>" – spacja
• "<Left>" – strzałka w lewo
• "<Right>" – strzałka w prawo
• "<Up>" – strzałka w górę
• "<Down>" – strzałka w dół
• "<Home>" – klawisz Home
• "<End>" – klawisz End
• "<PageUp>" – klawisz Page Up
• "<PageDown>" – klawisz Page Down
• "<Insert>" – klawisz Insert
• "<Delete>" – klawisz Del / Delete
• "<Backspace>" – klawisz Backspace
• "<Tab>" – klawisz tabulatora
• "<Enter>" – Enter
• "<Escape>" – klawisz Esc
Rozróżniane są małe i wielkie znaki. I tak następujący skrypt:
Kod: | on (keyPress("A")) {
Prostokat._alpha += 1;
}
on (keyPress("a")) {
Prostokat._alpha -= 1;
} |
pozwoli zmieniać przezroczystość obiektu. Wciskając wielką literę „A” zmniejszamy przezroczystość, a małą literą „a” zwiększamy przezroczystość.
Spróbuj samodzielnie przypisać określonym klawiszom skrypty pozwalające przesunąć obiekt w górę i dół, obrócić obiekt w prawo oraz lewo. |
|
|
|
|
|
Wysłany: Nie 17 Wrz, 2006 18:39
|
|
|
Oczekuje na akceptację |
|
|
|
|
roland
Site Admin Roland Zimek
Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy Wiek: 58 Dołączył: 21 Sty 2005 Posty: 424 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2006 06:17
|
|
|
Jak ma reagować na klawisze opisałem właśnie pod koniec tej lekcji, natomiast jak ma reagować na ciągi znaków?
A kiedy ma wiedzieć czy wpisując "1" ma już wykonać jakąś akcję, czy też czekać, bo być może będzie wciśnięte jeszcze jedno "1"? Należałoby wtedy wprowadzić umowny znak, po którym dopiero realizowana by była określona funkcja. Na przykład wpisujemy cały czas cyfry, a dodaje je ciągle na końcu poprzednio zapamietanych znaków, aż zostanie naciśnięty np. "Enter" i dopiero wtedy wykonywana by była określona funkcja. Wymaga to już jednak trochę bardziej rozbudowanego kodu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|
|
|
|
|
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
| Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13 |
|
|