SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekcja 19. Reakcja animacji na klawiaturę
Autor Wiadomość
roland 
Site Admin
Roland Zimek



Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy
Wiek: 58
Dołączył: 21 Sty 2005
Posty: 424
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 05 Wrz, 2005 12:07   Lekcja 19. Reakcja animacji na klawiaturę

Określony skrypt może zostać wykonany przy okazji takiego zdarzenia, jak wciśnięcie określonego klawisza na klawiaturze. Służy do tego polecenie on (keyPress()).

Spróbujmy utworzyć skrypt pozwalający przesuwać obiekt o nazwie Prostokat w obszarze animacji, przypisując mu następujący skrypt:
Kod:
on (keyPress("<Right>")) {
    Prostokat._x += 1;
}
on (keyPress("<Left>")) {
    Prostokat._x -= 1;
}


Na jakie klawisze animacja może reagować? Mogą to być wszystkie znaki drukowalne oraz:
    • "<Space>" – spacja
    • "<Left>" – strzałka w lewo
    • "<Right>" – strzałka w prawo
    • "<Up>" – strzałka w górę
    • "<Down>" – strzałka w dół
    • "<Home>" – klawisz Home
    • "<End>" – klawisz End
    • "<PageUp>" – klawisz Page Up
    • "<PageDown>" – klawisz Page Down
    • "<Insert>" – klawisz Insert
    • "<Delete>" – klawisz Del / Delete
    • "<Backspace>" – klawisz Backspace
    • "<Tab>" – klawisz tabulatora
    • "<Enter>" – Enter
    • "<Escape>" – klawisz Esc


Rozróżniane są małe i wielkie znaki. I tak następujący skrypt:
Kod:
on (keyPress("A")) {
    Prostokat._alpha += 1;
}
on (keyPress("a")) {
    Prostokat._alpha -= 1;
}

pozwoli zmieniać przezroczystość obiektu. Wciskając wielką literę „A” zmniejszamy przezroczystość, a małą literą „a” zwiększamy przezroczystość.

Spróbuj samodzielnie przypisać określonym klawiszom skrypty pozwalające przesunąć obiekt w górę i dół, obrócić obiekt w prawo oraz lewo.
 
     


Wysłany: Nie 17 Wrz, 2006 18:39   

Oczekuje na akceptację
 
 
roland 
Site Admin
Roland Zimek



Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy
Wiek: 58
Dołączył: 21 Sty 2005
Posty: 424
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2006 06:17   

Jak :swishmax ma reagować na klawisze opisałem właśnie pod koniec tej lekcji, natomiast jak ma reagować na ciągi znaków?
A kiedy :swishmax ma wiedzieć czy wpisując "1" ma już wykonać jakąś akcję, czy też czekać, bo być może będzie wciśnięte jeszcze jedno "1"? Należałoby wtedy wprowadzić umowny znak, po którym dopiero realizowana by była określona funkcja. Na przykład wpisujemy cały czas cyfry, a :swishmax dodaje je ciągle na końcu poprzednio zapamietanych znaków, aż zostanie naciśnięty np. "Enter" i dopiero wtedy wykonywana by była określona funkcja. Wymaga to już jednak trochę bardziej rozbudowanego kodu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13