SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sztuczna Inteligencja
Autor Wiadomość
Radjon 
Doradca


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 66
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 30 Cze, 2006 12:54   Sztuczna Inteligencja

Cześć,
Piszę teraz grę "kółko i krzyżyk"
Na dzień dzisiejszy mam :
- planszę, na której po naciśnięciu myszką pokazują się "X"
- komputer, który odpowiada na nasze ruchy "O" (na razie losowo)
- zakończenie - program wykrywa czy ułożono 3 X lub O w linii poziomej, pionowej lub skośnej
No wszystko jest super i w ogóle da się już grać (czasem nawet komputer wygra !)
ale ...
brakuje mi jeszcze sztucznej inteligencji ( tak na marginesie tej wrodzonej też :D )
chodzi mi o to by "nauczyć" komputer ataku i obrony ...
W sumie to mam pomysł jak to zrobić ale zapowiada się długieeeeeeeee pisanie więc wolę uprzednio zapytać:
Bawił się ktoś już w coś takiego ?

PS
a tak na marginesie to szukam testerów do gry: Hanoi
tak więc jeśli ktoś ma czas to zapraszam ... polecam zwłaszcza wersję "Ciekawią" :wink:

[ Dodano: Pią 30 Cze, 2006 12:48 ]

No i udało mi się :)
Nie powiem, że było łatwo ...
Kosztowało mnie to sporo czasu i nerwów ale teraz program potrafi się uczyć !
a ciekawe ruchy zapisuje do matrycy zdarzeń zlokalizowanej na serwerze

Zapraszam do testowania: OiX
Jeśli komuś uda się wygrać z komputerem to proszę dać mi znać ... plus oczywiście info jak tego dokonał !

Teraz piszę wersję k&o max
Zabawa toczy się na kartce papieru w kratkę dzięki czemu obszar nie jest niczym ograniczony.
staramy się ułożyć 5 "x" lub "o" w jednej linii
To dopiero jest wyzwanie !
No ale skoro mam już algorytm AI (artificial intelligence) to będzie to już znacznie prostsze :)

[ Dodano: Pią 30 Cze, 2006 14:37 ]
Program zrobił się strasznie "ostrożny" ... w tej chwili gra tylko na remis - coś będę musiał zrobić aby zmotywować go do większej aktywności :wink:

[ Dodano: Sro 05 Lip, 2006 14:17 ]
Cóż
napisałem tu tyle bzdur i nikt nawet się nad tym nie zająknął ...
czy to ktoś w ogóle czytał ?
 
     
krzyked 
Przyjaciel



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Cze 2005
Posty: 45
Skąd: Sulisławice
Wysłany: Czw 27 Lip, 2006 20:23   

Możesz dać plik swi. Będę wdzięczny.
Coś takiego widziałem tu http://www.crommcruac.com
 
     
stefcio 
Ekspert



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 530
Skąd: wawa
Wysłany: Czw 27 Lip, 2006 22:23   

mam prośbę dasz mi pliki swi?? kolka i krzyzyka i wieży

A moja rada co do KiO max zrob skrypt który będzie stawiał koło postawionego jako pierwszego znaku

Jakby co moj mail to: stefcio@autograf.pl

P.S moja grra jest o wiele prostrza: gra




//Sępy :P - JuRgEn
_________________
Stefan
Kliknij na przycisk Pomógł--jak ci pomogłem:))
Ostatnio zmieniony przez JuRgEn Czw 27 Lip, 2006 22:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
nugatt 



Pomógł: 75 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1389
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 27 Lip, 2006 22:53   

http://stefan11.ovh.org/swf/por2/wyniki.php
oj stefan ugrałem w twoją grę: 666 porów w 60 sekund, to ponad 10 porów na sekunde
_________________
tomekf /// swishmaxxx
 
 
     
stefcio 
Ekspert



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 530
Skąd: wawa
Wysłany: Pią 28 Lip, 2006 08:52   

podalem link do starszej wersji w , której można tyle ugrac:))

[ Dodano: Pią 28 Lip, 2006 09:07 ]
a nugat ty pomylileś cyfry masz 66 pkt a ja mam 666:D

A i jeszcze jedna sprawa ty nugacie znasz sie na php. I czy mogl byś mi pomoc w zrobieniu statystyk?? zalużmy ze do tej gry. Z pliku swf mam wysylane 2 zmienne imie i wynik. Chce zeby te zmienne byly dopisywane od największego do naj mniejszego wyniku
_________________
Stefan
Kliknij na przycisk Pomógł--jak ci pomogłem:))
 
 
     
Radjon 
Doradca


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 66
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 28 Lip, 2006 11:14   

Sorry,
- ale jestem po "padzie hdd " tak więc oix w wersji swi opuścił nas już na zawsze :cry:
(jednak poszukam starszej wersji)
- jeżeli chodzi o hanoi to plik swi udostępniłem już na forum – szukaj tematu "wieża hanoi"

PS
Cytat:
A moja rada co do KiO max zrob skrypt który będzie stawiał koło postawionego jako pierwszego znaku

Tego nie rozumiem a naprawdę chciałbym –> jeśli mi to wytłumaczysz to będę miał większą motywację aby przeglądać moje archiwalne CD w poszukiwaniu źródła oix'a :wink:

[ Dodano: Pią 28 Lip, 2006 11:22 ]
Przed "padem hdd" zacząłem robić puzzle ...
ale takie prawdziwe ! Kładziesz klocki w odpowiednie miejsce a także możesz je obracać (skok o 90 stopni)
jedyny problem polegał na tym, że całość dość sporo ważyła bo zdjęcie było dobrej jakości :(
Naprawdę, szło mi całkiem nieźle - no ale niestety nigdzie już nie dojdę ...
 
     
nugatt 



Pomógł: 75 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1389
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 28 Lip, 2006 15:16   

stefcio napisał/a:
A i jeszcze jedna sprawa ty nugacie znasz sie na php.
nie znam się. coś tam czaję. umiem zrobić licznik, pozmieniać trochę księgę gości. jakieś tam zczytywanie numeru IP. nic więcej.
Radjon napisał/a:
jestem po "padzie hdd
ja byłem rok temu. coś mnie tknelo 2 dni wcześniej i zrobiłem back-up ważnych plików na innym kompie, więc tylko 400 zł w plecy.
_________________
tomekf /// swishmaxxx
 
 
     
Radjon 
Doradca


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 66
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 28 Lip, 2006 19:51   

Ja mam stale dwa dyski wiec dane przegrywam na bieżąco
dodatkowo raz na miesiąc lub dwa wypalam płyty ...

W sumie to nic (naprawdę) wartościowego nie straciłem

Ja po prostu nie uznałem tego za ważne :)
 
     
stefcio 
Ekspert



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 530
Skąd: wawa
Wysłany: Pią 28 Lip, 2006 22:28   

a mozesz mniejwięcej wytlumaczyć zasade XiO?? jak wygląda skrypt który sprawdza czy 3 znaki są kolo siebie??praktycznie nic bym nie umial zrobic:((

A co do mojej rady: proponuje zrobienie skryptu który stawia znak ( jako ruch komputera) kolo znaku postawionego przez przeciwnika , a jak komputer zaczyna to stawia gdzieś w obrębie srodka.
Taką gre znajdziesz pod adresem: http://www.startgames.com...&room=1501&rs=1

[ Dodano: Pią 28 Lip, 2006 22:29 ]
a jeszcze jedno jak niechce ci sie logować do podam ci swoje haslo i usera:)) dla mnie to nic waznego
_________________
Stefan
Kliknij na przycisk Pomógł--jak ci pomogłem:))
 
 
     
Radjon 
Doradca


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 66
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 29 Lip, 2006 07:03   

Aby zrozumieć skrypt narysuj sobie na kartce papieru kratki i oznacz je
a1,a2,a3
b1,b2,b3
c1,c2,c3
mając ten rysunek przed nosem łatwiej będzie ci zrozumieć o co chodzi w skrypcie :)

to jest wersja wczesna - rak jest ataku,
stworzyć go nie będzie jednak trudno.

Ja zrobiłem to kopiując scenę "obrona" i wklejając jako nawa o nazwie "atak"
Zmieniłem skrypt "ataku" tak by komputer pierwszy zaczynał
oraz dopisałem nowe warunki specjalne ... bo jednak gra obronna różni się trochę od gry ofensywnej
przełączeniem jest naciśnięcie klawisza restart

Powodzenia
 
     
stefcio 
Ekspert



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 530
Skąd: wawa
Wysłany: Sob 29 Lip, 2006 12:14   

dzięki Rajdon pobawie sie:)) ale nie teraz skupiam sie na mojej nowej grze:D
_________________
Stefan
Kliknij na przycisk Pomógł--jak ci pomogłem:))
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

SWiSH - Create Flash animaton the easy way

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 11