Zoom sprit'a wzgl. srodka sceny bez wzgl. na jego polozenie? |
Autor |
Wiadomość |
chyrus
Bywalec

Dołączył: 22 Cze 2006 Posty: 19 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Czw 22 Cze, 2006 20:34 Zoom sprit'a wzgl. srodka sceny bez wzgl. na jego polozenie?
|
|
|
Witajcie.
Dlubie w Swishu juz jakis czas, probuje zrobic interaktywna mape. Mam problem.
Gdy zoomuje (_xsize, _ysize podpiete do batona) sprite'a, to wiadomo, odbywa sie to wzgledem punktu "anchor" ( u mnie lezy on w centrum sprite'a). W zwiazku, ze ma to byc mapa, to uzywam drag do przesuwania mapy i teraz zaczynaja sie schody. Mianowicie, jesli przesune mape (sprite'a z mapa), to zmienia sie polozenie anchora i centrum zoomowani jest gdzies np. poza scena. jednym slowem do bani. Jak zrobic, aby zoom zawsze byl wzgledem srodka sceny bez wzgledu na polozenie (przesuniecie) mapy? |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
^buber

Pomógł: 18 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Sty 2006 Posty: 116 Skąd: LOL
|
Wysłany: Pią 23 Cze, 2006 08:50
|
|
|
zapodaj plik swi
cya |
|
|
|
 |
chyrus
Bywalec

Dołączył: 22 Cze 2006 Posty: 19 Skąd: Jelenia Góra
|
|
|
|
 |
^buber

Pomógł: 18 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Sty 2006 Posty: 116 Skąd: LOL
|
Wysłany: Sob 24 Cze, 2006 09:47
|
|
|
chyrus niestety zadanie mnie przeroslo dzisiaj jeszcze powalcze ale widze to w ciemnych barwach;) |
|
|
|
 |
chyrus
Bywalec

Dołączył: 22 Cze 2006 Posty: 19 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Sob 24 Cze, 2006 15:09
|
|
|
Zrobilem, juz dziala Ale analiz matematycznych, kombinacji zapisanych kartek wyszla cala masa w efekcie wyszedl malusi wzorek |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
MBabelek
Profesjonalista


Pomógł: 14 razy Dołączył: 27 Sty 2005 Posty: 175 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 25 Cze, 2006 09:22
|
|
|
Jak zrobiłeś i działa, to sie podziel z innymi, bo za chwile nowy - inny user będzie szukał rozwiązania i załozy podobny temat. |
_________________ Nie dziękuj - wystarczy, że klikniesz na Pomógł |
|
|
|
 |
chyrus
Bywalec

Dołączył: 22 Cze 2006 Posty: 19 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Nie 25 Cze, 2006 10:45
|
|
|
Dziala zoom in, teraz walcze z zoom out. Inne wzory :/ |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
tom3103
Początkujący

Dołączył: 10 Gru 2005 Posty: 8
|
Wysłany: Wto 25 Lip, 2006 16:46
|
|
|
chyrus możesz się podzielić tym co zrobiłeś? |
|
|
|
 |
chyrus
Bywalec

Dołączył: 22 Cze 2006 Posty: 19 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Wto 01 Sie, 2006 16:37
|
|
|
No więc tak:
if (mc._xscale == 300) {
mc._x = (mc._x - xscene/2)/2 + mc._x;
mc._y = (mc._y - yscene/2)/2 + mc._y;
}
if (mc._xscale == 400) {
mc._x = (mc._x - xscene/2)/3 + mc._x;
mc._y = (mc._y - yscene/2)/3 + mc._y;
}
i tak dla 500 będzie /4, dla 600 będzie /5 itd.
xscene, yscene są to zmienne zawierające dł. i szer. mojej sceny mc jest moim spritem, którego początkowa skala wynosi 100 (100%) i jego długość i szer. są równe scenie
kum?:) |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
stefcio
Ekspert


Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 530 Skąd: wawa
|
Wysłany: Wto 01 Sie, 2006 21:16
|
|
|
nawet nie podejrzewalem , że mogą być takie opcje jak xscene:))
to moze jest jeszcze xuser i yuser ) |
_________________ Stefan
Kliknij na przycisk Pomógł--jak ci pomogłem:)) |
|
|
|
 |
chyrus
Bywalec

Dołączył: 22 Cze 2006 Posty: 19 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Wto 01 Sie, 2006 23:02
|
|
|
xscene i yscene, to są moje zmienne :>
np:
xscene = 400;
yscene = 300;
Tworzę na początku zmienne, aby nie powtarzać wartości. Zmienię rozmiar sceny i co, wszystko do poprawki by było.
:> |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jaqb
Początkujący

Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 3 Skąd: Poland
|
Wysłany: Pią 13 Kwi, 2007 10:18
|
|
|
A czy nie lepiej jest użyć:
Stage.width dla x
Stage.height dla y?
I pytanko: jak doszedłeś do tego wzoru? Zmieniłem troche go i tak:
mc._x = (mc._x - Stage.width/2)/((mc._xscale/100) - 1) + mc._x;
mc._y = (mc._y - Stage.height/2)/((mc._yscale/100) - 1) + mc._y;
i wszystko jest okej ale tylko dla skalowania 100, 200, 300... Niestety rozjeżdża się przy innych wartościach np. 150.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|