SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ciągłe odtwarzanie się efektu- jak to zrobić?
Autor Wiadomość
ryybol
Początkujący


Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 7
Wysłany: Pią 17 Mar, 2006 09:09   ciągłe odtwarzanie się efektu- jak to zrobić?

Szanowni forumowicze jestem w trakcie robienia mojego pierwszego banera w swith-u i mam w związku z tym pytanie.

Jak mogę zapętlić odtwarzanie się jednego efektu niezależnie od pozostałej animacji?
Chodzi konkretnie o to, że na końcu 3-ej sceny ładuje się/ wjeżdża napis "kliknij tu" z efektem "Come in - Hello Hello" i chciałbym żeby ten efekt i tylko ten odtwarzał się do momentu kliknięcia na napis (pozostała część animacji została zakończona i nie chcę żeby się ponownie ładowała, chyba, że strona zostanie odświeżona).

Proszę o potraktowanie mnie jak laika i w sposób łopatologiczny przedstawienie rozwiązania problemu.

Dodam, że korzystam ze spolszczonej wersji SWITHa:
Build Date: 2004.02.03
Spolszczenie: 24.06.2004

Dziękuję i pozdrawiam
 
     
erbe 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 527
Skąd: Poznań / Londyn
Wysłany: Pią 17 Mar, 2006 09:36   

zgrupuj tą animację do Sprite'a i zwróć uwage aby nie bylo zaznaczone Stop playing at end of sprite.
_________________
erbe
http://www.d-t-h.prv.pl
 
     
ryybol
Początkujący


Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 7
Wysłany: Pią 17 Mar, 2006 10:10   

No tak ale masz na myśli wszystkie sceny oprócz "kliknij tu" ?
Proszę o szczegóły.
Pamietaj że jestem naprawdę początkujący :)
 
     
erbe 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 527
Skąd: Poznań / Londyn
Wysłany: Pią 17 Mar, 2006 10:28   

- zgrupuj napis "kliknij tu" z efektem "Come in - Hello Hello" do Sprite
- zwróć uwage aby nie bylo zaznaczone Stop playing at end of sprite

;)
_________________
erbe
http://www.d-t-h.prv.pl
 
     
ryybol
Początkujący


Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 7
Wysłany: Pią 17 Mar, 2006 10:49   

tak zrobiłem ale po tym zgrupowaniu napis wogóle się nie wyświetla wczasie przegladania całej animacji.
 
     
erbe 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 527
Skąd: Poznań / Londyn
Wysłany: Pią 17 Mar, 2006 11:01   

sprawdz w tym spricie w ktorej klatce wyswietla sie ten efekt i przesun do przodu.
_________________
erbe
http://www.d-t-h.prv.pl
 
     
ryybol
Początkujący


Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 7
Wysłany: Pią 17 Mar, 2006 16:25   

wiesz co niestety nie wychodzi mi to :(
siaradym
Ostatnio zmieniony przez ryybol Pią 17 Mar, 2006 19:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kosecki
Bywalec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 13
Wysłany: Pią 17 Mar, 2006 18:27   

Mozesz uzyc takie triku.

w sprajcie napisac w script:

powiedzmy ze chcemy aby sprite odgrywal sie przez 20klatek i znowu zaczynal od 1

onFrame (20,afterPlacedObjectEvents) {
gotoAndPlay(1);
}

no i bedzie zapetlony

Pozdro.
 
     
erbe 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 527
Skąd: Poznań / Londyn
Wysłany: Pią 17 Mar, 2006 19:22   

ryybol napisał/a:
wiesz co niestety nie wychodzi mi to :(
siaradym

nie siaradym tylko ćwicz, ćwicz, ćwicz... kombinuj na wyszystkie sposoby, rób kopie zapasowe pliku i eksperymentuj ;)
ryybol napisał/a:
Mam do Ciebie prośbę żebyś mi to zrobił w tym pliku z załącznika i podesłal mi te rozwiązanie na ryybol@konto.pl

pomagam tylko na forum.
_________________
erbe
http://www.d-t-h.prv.pl
 
     
ryybol
Początkujący


Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 7
Wysłany: Pią 17 Mar, 2006 20:32   

Panowie udało sie!!!!! :)
Zastosowałem ten skrypcki i jest OK.
Napiszę tylko kilka uwag dla potomnych co by nie pocili sie tak jak ja :)
W/w skrypcik przez "kosecki" w moim przypadku zadziałał po kilku przeróbkach- dostasowałem go do potrzeb mojej animacji (konkretnie zmieniłem czas/ilość klatek pętli)
Jednak duszek nie przyjmował ode mnie skrypu po konwersji napisu "xxxxxx" z jakimś tam efektem ponieważ istniał tam skrypt definiujący odbicie do linku:
on (release) {
getURL("jakistamlink.html");
}
Zrobiłem więc tak:
usunąłem napis z duszkiem i animacją i zacząłem od początku...
wstawiłem duszka > wstawiłem tekst > wstawiłem efekt 1 > wstawiłem efekt 2 > wpisałem zmieniony skrypt do duszka podany przez "kosecki" > wstawiłem skrypt do duszka z odbiciem do linku
I wsio...

Jeszcze raz bardzo Wam dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam

[ Dodano: Pią 17 Mar, 2006 21:39 ]
Erbe podając swoje rozwiązanie, które oczywiście dziala na 100% miał na myśli:
>>>treść z pw<<<
- zaznaczasz tekst "xxx" robisz "copy" i "paste in place"
- grupujesz jeden z tekstów "xxx" do "sprite"
- w "sprite" usuwasz efekt 1 np. "Slide In From Left" a efekt 2 np. "Come in - Hello Hello" przesuwasz do pierwszej klatki w "sprite"
- w Scene_X (jakaś tam scena) za efektami dla tekstu "xxx" "Slide In From Left" i "Come in - Hello Hello" wstawiasz efekt "Remove". W tej samej klatce np. 206 dla zgrupowanego "sprite" dajesz efekt "Place"
I wszystko gra
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 10