 |
SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH
|
Ruch paska |
Autor |
Wiadomość |
Krzychu
Praktyk

Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 23 Paź, 2005 18:09 Ruch paska
Moje WWW: @ work :) |
|
|
Witam
moj problem wyglada nastepujaco, chce zrobic cos takiego jak na stronie www.dudson.pl tzn ze poszczeglone dzialy sa na pasku ktory sie przesuwa, cos tam w wolnej chwili grzebalem jednak nigdy nie moglo wyjsc mi tak zeby dzialalo to elastycznie, tzn ze gdy wcisne przycisk np 5 to przesunie sie to o 5 dzialow, jak przycisk 3 to wroci te dwa dzialy, cos mi sie tam blokowalo i juz nie mialem do tego ani sily ani checi :/
moze ktos wie jak to zrobic? i przedstawilby mi krotki przyklad na jedno przesuniecie, dalej sobie poradze.. |
|
|
|
 |
lemondude
Praktyk

Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 25
|
Wysłany: Pon 24 Paź, 2005 09:09
|
|
|
Witka,
Sprawa jest dość prosta. Podstawą jest złożenie paska czy też innego obiektu który będzie przewijany i określenie dla każdej pozycji finalnej współrzędnych x i y. Oczywiście, ponieważ pokazywana ma być tylko część całosci, ograniczasz pasek z lewej i prawej strony (lub poprostu tworzysz okienko) poprzez maskowanie, lub nałożenie obiektów przykrywających marginesy (w tym wypadku poprostu obiekty te powinny być nad "paskiem" w polu outline, tzn. na wyższej warstwie).
Następnie tworzysz jakiś pusty sprite, nie zawierający żadnego obiektu. I wklepujesz skrypt:
Kod: |
onFrame (1,afterPlacedObjectEvents) {
stop();
}
onFrame (2,afterPlacedObjectEvents) {
tellTarget (pasek) {
_x -= x1;
_x *= 0.6;
_x += x1;
_y -= y1;
_y *= 0.6;
_y += y1;
}
}
|
Następnie powielasz ten kod na innych klatkach (3-4,5-6,7-8 etc.) dla innych wartości x i y, gdzie każda z nich to okreslona wcześniej współżędna końcowego położenia paska.
Parametr określony tu przeze mnie jako 0,6 to nic innego jak easing, tzn. jak szybko wykonany bedzie ruch oraz jak gwałtownie będzie przyspieszał i hamował.
Skrypt ten to poprostu zdefiniowanie ruchu z dowolnej współrzędnej na określoną przez xn,yn pozycję. Po ukończeniu definiowania ruchów i pozycji paska, podpinasz pod buttony ten sprite. Tzn. odpalasz odpowiednią klatkę na naciśnięcie buttona. Sprite zapętla się wykonując ruch.
Dlaczego nie narysować tego ruchu na timeline? Ponieważ na timeline musiałbyś napisać ruch z każdej współrzędnej na każdą. Czyli przy 4 pozycjach miał byś chyba 16 ruchów (nigdy nie byłem dobry z kombinatoryki).
Pozdrawiam,
Lemon |
|
|
|
 |
Krzychu
Praktyk

Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 24 Paź, 2005 13:36
Moje WWW: @ work :) |
|
|
wlasnie ja probowalem to zrobic na timeline i chyba nie rozwiazalem wszystkich mozliwosci dlatego sie blokowalo..
kurcze ja wszystko rozumiem tylko generalnie swisha nie mam rozgryznietego, moglbys zalaczyc plik z przykladem? to mi wiele pomoze |
|
|
|
 |
lemondude
Praktyk

Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 25
|
Wysłany: Sro 26 Paź, 2005 22:46
|
|
|
Witka,
Pasek w załączniku.
Pozdr,
Lemon |
|
|
|
 |
Krzychu
Praktyk

Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 27 Paź, 2005 15:12
Moje WWW: @ work :) |
|
|
dziekuje bardzo |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|
|
|
|
|
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
| Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 10 |
|
|