SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekcja 12. Uproszczony zapis
Autor Wiadomość
roland 
Site Admin
Roland Zimek



Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy
Wiek: 58
Dołączył: 21 Sty 2005
Posty: 424
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 22 Sie, 2005 10:58   Lekcja 12. Uproszczony zapis

Na chwilę zatrzymajmy się w poznawaniu nowych możliwości języka skryptowego i powiedzmy sobie o możliwościach uproszczenia niektórych złożonych zapisów.

Przykładowo zapis:
x = x+1
możemy uprościć zapisując:
x += 1;

Aby to przetestować, wprowadź poniższy kod w Scene_1:
Kod:
onLoad () {
    x=10;
    x+=1;
    trace(x);
}

W wyniku działania skryptu, w oknie karty Debug zostanie wyświetlona wartość 11.

W podobny też sposób działają zapisy:
x –= 1;
x *= 2;
x /= 2;

Trochę więcej kłopotów może przysporzyć używanie podwójnego znaku dodawania (++). Powoduje ono zwiększenie wartości zmiennej przy której zostało użyte o 1. Przykład:
Kod:
onLoad () {
    y = 1;
    x = ++y;
    trace(x);
    trace(y);
}

spowoduje dwukrotne wyświetlenie wartości 2.

Jeżeli jednak podwójny plus umieścimy za nazwą zmiennej:
Kod:
onLoad () {
    y = 1;
    x = y++;
    trace(x);
    trace(y);
}

to otrzymamy 1 (dla zmiennej x) i 2 (dla zmiennej y).

Zwróć uwagę, że przed podstawieniem, wartość zmiennej y wynosiła 1. Jeżeli przy podstawieniu wartości zmiennej y pod zmienną x, użyliśmy ++ na początku, spowodowało to zwiększenie wartości zmiennej y o 1 przed wykorzystaniem jej w podstawieniu.

Tak więc działa to w następujący sposób:
    • x = ++y; – wartość zmiennej y jest zwiększana o 1, a następnie wynik ten jest podstawiany pod zmienną x,
    • x = y++; – wartość zmiennej y jest najpierw podstawiana pod zmienną x, a dopiero później zostaje ona zwiększona o 1.
W podobny sposób działa także podwójny znak odejmowania (––). Nie ma natomiast możliwości użycia innych znaków, jak na przykład podwójnego znaku mnożenia czy też dzielenia.

Możemy oczywiście używać takich zapisów w odniesieniu do właściwości obiektów (wpisujemy ten skrypt po uprzednim wybraniu obiektu Prostokat na karcie Outline):
Kod:
on (press) {
    Prostokat._x += 10;
}

spowoduje po każdym kliknięciu na obiekcie o nazwie Prostokat, przesunięcie go o 10 punktów w prawo.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 13