roland
Site Admin Roland Zimek
Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy Wiek: 58 Dołączył: 21 Sty 2005 Posty: 424 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pon 22 Sie, 2005 09:18 Lekcja 9. Obiekt reagujący na kliknięcie
|
|
|
Do tej pory jedynym zdarzeniem, jakie poznaliśmy było OnLoad (), które zachodzi w momencie uruchomienia animacji. Jednak chyba najczęściej wykorzystywanym zdarzeniem jest klikanie. Oczywiście takie zdarzenie także jest zdefiniowane i nazywa się ono on (press).
Chcąc przykładowo obrócić obiekt o 60 stopni, ale dopiero po kliknięciu na nim, należy wpisać właściwy skrypt dla odpowiedniego obiektu. Obiekt wybierasz na karcie Outline, widocznej z lewej strony ekranu.
Przykładowo chcąc obrócić obiekt o nazwie Prostokat o 60 stopni, odszukaj jego nazwę na karcie Outline i kliknij na niej, a następnie wprowadź poniższy skrypt (uwaga, jeżeli wprowadziłeś do animacji skrypt z poprzedniej lekcji to powinieneś go wcześniej usunąć):
Kod: | on (press) {
Prostokat._rotation = 60;
} |
Po uruchomieniu animacji, zobaczysz, że przesunięcie kursora myszy nad obiekt spowoduje pojawienie się „łapki”. Klikając teraz na obiekcie obrócisz go. Kliknij jednak na obiekcie ponownie, obiekt dalej pozostanie obrócony o 60 stopni. Co zrobić, aby za każdym razem gdy klikniemy na obiekcie, obrócił się on o kolejne 60 stopni? Rozwiązaniem jest poniższy skrypt:
Kod: | on (press) {
Prostokat._rotation = Prostokat._rotation+60;
} |
|
|