SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekcja 6. Przygotowanie obiektów
Autor Wiadomość
roland 
Site Admin
Roland Zimek



Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy
Wiek: 58
Dołączył: 21 Sty 2005
Posty: 424
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 22 Sie, 2005 08:25   Lekcja 6. Przygotowanie obiektów

Najwyższa pora zabrać się za to co najważniejsze w języku skryptowym SWiSHmax, a mianowicie za wpływanie na przebieg i wygląd animacji. Spróbujemy więc zmienić wybrane właściwości obiektów.

Jeżeli jeszcze nie masz narysowanego żadnego obiektu, to nadeszła na to pora. Aby jednak móc wpływać na właściwości takiego obiektu, musi on posiadać swoją własną unikalną nazwę. W tym celu musisz przejść do zakładki Shape z prawej strony ekranu i wpisać nazwę obiektu w polu Name. Wpisując nazwę, ogranicz się jedynie to takiego samego zestawu znaków, jaki jest dozwolony dla nazw zmiennych.



Jeżeli zakładka Shape będzie niewidoczna, musisz ją wyświetlić, korzystając z górnego menu programu:
    • kliknij na menu Panels,
    • kliknij na poleceniu Object.


Wpisanie nazwy dla obiektu to jeszcze nie wszystko. Obok pola Name, zobaczysz pole Target, które należy zaznaczyć. Dzięki temu wpisana przez Ciebie nazwa będzie także rozpoznawana przez język skryptowy i rozpoznawana jako narysowany obiekt, na właściwości którego można wpływać.

W kolejnych lekcjach języka skryptowego, może istnieć konieczność wykonania pewnej operacji na obiekcie. W takim przypadku, zawsze będę zakładał, że został on już narysowany, nazwany i zaznaczony jako Target.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13