roland
Site Admin Roland Zimek
Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy Wiek: 58 Dołączył: 21 Sty 2005 Posty: 424 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 18 Sie, 2005 12:02 Temat 5. Zmienne
|
|
|
Jednym z podstawowych pojęć w językach programowania jest zmienna. Zmienna należy traktować jako element posiadający swoją nazwę i mogący przechowywać dowolne wartości, zarówno liczbowe, jak i tekstowe.
Nazwa zmiennej może składać się z małych liter a…z, dużych liter A…Z, cyfr 0…9, a także znaku podkreślenia _.
W jeżyku skryptowym SWiSHmax nie ma potrzeby wcześniejszego deklarowania zmiennych, choć jest to możliwe. My na razie nie będziemy deklarować zmiennych.
Przykładowy skrypt:
Kod: | onLoad () {
x=5;
trace(x);
} |
powoduje przypisanie zmiennej x, wartości 5. Podstawienie zawsze odbywa się przy pomocy znaku równości (=). Kolejny wiersz skryptu jest już znany, gdyż powoduje wyświetlenie komunikatu w oknie Debug. Tym razem wyświetla on zawartość zmiennej x.
W jednym skrypcie można użyć wielu zmiennych, za każdym razem nadając im jedynak inne nazwy:
Kod: | onLoad () {
x=5;
y=10;
z=x+y;
trace(z);
} |
Jak widać w powyższym przykładzie można także wykonywać dowolne działania matematyczne na zmiennych. |
|