Przenoszenie animacji wektorowej. |
Autor |
Wiadomość |
bboyy0
Bywalec
Wiek: 34 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 16 Skąd: Hell
|
Wysłany: Czw 16 Sty, 2014 17:40 Przenoszenie animacji wektorowej.
|
|
|
Witam. Mam pytanie odnośnie przeniesienia animacji do SWISHa.
Dla przykładu podam, że na niejakim bazarze obiektów flash (activeden.net) jest mnóstwo animacji, które ważą bardzo mało ponieważ są przeniesione do wektora. Moje pytanie więc czy mogę po prostu sekwencje plików PNG z kanałem alpha zmienić za pośrednictwem jakiegoś programu np. Corel DRAW i jak muszą być skonwertowane ew. z jakim szczegółem, żeby SWiSH nie wywalił błędu? Podejrzewam, że ktoś już musiał to robić ew. czy tędy droga bo mało informacji jest na ten temat a jeżeli chodzi o wyszukanie tematu na forum mam dziwne wrażenie, że "Szukaj" uległo awarii. |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Pią 17 Sty, 2014 15:18
|
|
|
Do animacji flash 3d warto rozważyć zakup swift http://www.erain.com/. Animacja png za png to nie wektor. Nie ma na rynku dobrego programu do zamiany rastra na wektory. Jakby był to pewnie ja miałbym mniej roboty Są za to ludzie, którzy za odpowiednią cenę przerysowywują rastry do plików wektorowych (np. ja) ale w zależności od złożenia grafiki jest to dosyć kosztowne.
Ponadto z tego powodu, że animacja swf jest niewielka (megabajtowo) jest dosyć kosztowna.
Macromedia Flash 5 miała opcję zamiany bitmapy na wektory.
Corel Trace może także to robić.
Są także narzędzia online - wpisz w wyszukiwarkę "bmp to vector". |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
^shastaan
Pomógł: 72 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 688 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 17 Sty, 2014 17:11
|
|
|
Nie wydaje mi się również aby zamiana sekwencji png na wektory, czyli poklatkowa animacja na wektorach miała jakieś solidne uzasadnienie. http://webmastera.republika.pl/wirtualny.html Lepiej skorzystać z Tweena czy morphingu. |
_________________ Prowadzę stacjonarne i zdalne szkolenia z grafiki, również ze SWiSH. Program ustalany indywidualnie w zależności od potrzeb klienta. Szczegóły na www.kreopka.pl
|
Ostatnio zmieniony przez shastaan Wto 24 Maj, 2016 13:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Pią 17 Sty, 2014 17:23
|
|
|
shastaan - tak to robi SWIFT
[ Dodano: Pią 17 Sty, 2014 17:33 ]
Aaaa i ja też tak czasami robię, gdy zbyt skomplikowane jest robienie takich rzeczy w sposób ciągły. |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
bboyy0
Bywalec
Wiek: 34 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 16 Skąd: Hell
|
Wysłany: Czw 20 Lut, 2014 23:09
|
|
|
COREL idealnie sobie radzi ale niestety nie ma funkcji wsadowego przekształcenia.
Uważam, że program który przekształcił by sekwencję PNG do WEKTORA miał by duże szanse.
Znalazłem niskobudżetowy program, który zamienia proste i bardziej skomplikowane sekwencje PNG do wektora dzięki czemu zamiast 3 Mb animacja waży teraz 26,5 KB. |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014 07:37
|
|
|
Cytat: | Znalazłem niskobudżetowy program, który zamienia proste i bardziej skomplikowane sekwencje PNG do wektora dzięki czemu zamiast 3 Mb animacja waży teraz 26,5 KB. | no to super, tylko, że nic ta informacja nie wnosi bez podania linku albo/i nazwy programu.... |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
|