dlaczego to nie działa?! isNearTarget |
Autor |
Wiadomość |
m21
Początkujący
Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 5 Skąd: aaa
|
Wysłany: Sob 24 Mar, 2012 15:31 dlaczego to nie działa?! isNearTarget
|
|
|
mam taki kod:
Kod: | onSelfEvent (enterFrame) {
if (_root.obiekt1.isNearTarget(_root.obiekt2._target)) {
_root.obiekt2._y += -10;
}
} |
chciałem żeby obiekt1 po zderzeniu z obiektem2 przesunął się o 10
ale nie działa
od razu po włączeniu animacji obiekt2 leci w górę |
|
|
|
|
espe1
Profesjonalista
Pomógł: 16 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 175 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Sob 24 Mar, 2012 20:56
|
|
|
u mnie działa, ciężko stwierdzić co spierdzieliłeś bo wrzuciłeś tylko fragment kodu
trzeba wrzucać pliki swi, nie wiem czemu wszyscy boją się wrzucać pliki, robicie projekty dla Pentagonu, czy co? |
|
|
|
|
m21
Początkujący
Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 5 Skąd: aaa
|
Wysłany: Sob 24 Mar, 2012 21:05
|
|
|
to mógłbyś zobaczyć, czemu u mnie to nie działa? obiekt 1 to "auto1", obiekt2 - "kolo" |
|
|
|
|
espe1
Profesjonalista
Pomógł: 16 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 175 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Sob 24 Mar, 2012 21:43
|
|
|
dlatego, że ruch na twojej scenie to efekty move
i chcesz robić kolizję skryptową z efektami move
albo wszystko za pomocą skrytów: np. ruch samochodu to:
auto._x +=3 //im więcej tym szybciej
albo za pomocą efektów move
jak auto dojedzie do opony np. na 31 klatce efektu move to przesuwasz równocześnie oponę za pomocą efektu move o 10 do góry
radzę zrobić wszystko za pomoca move i wywalić .isNearTarget, bo nie będzie działało |
|
|
|
|
m21
Początkujący
Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 5 Skąd: aaa
|
Wysłany: Sob 24 Mar, 2012 21:54
|
|
|
ok dzięki, ale jak w takim razie zrobić, żeby jeśli jeden samochód poruszający się za pomocą efektu move zderzy się z drugim, który też się porusza, to np. odtworzyć scenę od nowa
[ Dodano: Sob 24 Mar, 2012 23:26 ]
poradziłem sobie zamiast isNearTarget wystarczyło użyć hitTest i wszystko działa |
|
|
|
|
|