Klawisze i obiekt |
Autor |
Wiadomość |
vanioch
Przyjaciel
Wiek: 37 Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 49 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 19 Gru, 2011 18:40 Klawisze i obiekt
|
|
|
Witam, jak wykonać efekt że powiedzmy mamy pewną drogę oraz kulkę. Kulka możemy sterować klawiaturą (strzałkami) ale kulka nie może wyjść poza tą drogę (reaguję na kolizję ze ścianą drogi) odbija się od niej. |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Pon 19 Gru, 2011 19:36
|
|
|
Kiedyś zrobiłem 10 poziomowy labirynt (tak Mielu i Shastan - nudziło mi się), gdzie kolizje realizowałem poprzez:
Kod: | onSelfEvent (enterFrame) {
if (_parent.JaKis_obiekt.hitTest(this)) {
//tutaj to co ma zrobić, np nextSceneAndPlay()
}
}
|
^^to do obiektu.
A ruch? no to chyba najzwyklej - tu na tym forum już o tym powinno być:
Kod: | onSelfEvent (enterFrame) {
if (Key.isDown(Key.right)) {
JaKis_obiekt._x += 0.5;
}
if (Key.isDown(Key.left)) {
JaKis_obiekt._x -= 0.5;
}
if (Key.isDown(Key.down)) {
JaKis_obiekt._y += 0.5;
}
if (Key.isDown(Key.up)) {
JaKis_obiekt._y -= 0.5;
}
}
|
^^ to do sceny
Tyle, że jak masz jakąś krzywą to raczej trzeba by to pociąć na setki elementów i każdemu przypisać taki sam skrypt. Ja zrobiłem labirynt z "cegiełk". No i jak do teraz nie potrafię go do końca przejść |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
espe1
Profesjonalista
Pomógł: 16 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 175 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Pon 19 Gru, 2011 19:43
|
|
|
a prościej:
Kod: |
on (keyPress("<UP>")) {
_root.ball._y -= 2;
if (ball.hitTest(_root.pgorna)) {
_root.ball._y += 2;
}
}
on (keyPress("<DOWN>")) {
_root.ball._y += 2;
if (ball.hitTest(_root.pdolna)) {
_root.ball._y -= 2;
}
}
on (keyPress("<LEFT>")) {
_root.ball._x -= 2;
if (ball.hitTest(_root.plewa)) {
_root.ball._x += 2;
}
}
on (keyPress("<RIGHT>")) {
_root.ball._x += 2;
if (ball.hitTest(_root.pprawa)) {
_root.ball._x += 2;
}
} |
trzeba dodać 5 obiektów:
ball - piłka
pdolna - przeszkoda dolna itd:
pgorna
pprawa
plewa |
|
|
|
|
vanioch
Przyjaciel
Wiek: 37 Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 49 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 19 Gru, 2011 20:49
|
|
|
espe1 a jak będzie więcej ścian nie tylko 4? Np przeszkoda składać się bedzie z 20 takich ścianek to rozumiem 20 ifów? |
|
|
|
|
|