Przegląd nowości w SWiSH Max4 |
Autor |
Wiadomość |
roland
Site Admin Roland Zimek
Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy Wiek: 58 Dołączył: 21 Sty 2005 Posty: 424 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pią 21 Sty, 2011 09:56 Przegląd nowości w SWiSH Max4
|
|
|
Kliknij na poniższym linku:
WIDEO > Przegląd nowości w SWiSH Max4 |
_________________ Pozdrawiam
Roland Zimek
--- Nie udzielam porad dotyczących SWiSH na PW --- |
|
|
|
|
^shastaan
Pomógł: 72 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 688 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 21 Sty, 2011 13:05
|
|
|
O większości nie wiedziałem
Wypas. |
_________________ Prowadzę stacjonarne i zdalne szkolenia z grafiki, również ze SWiSH. Program ustalany indywidualnie w zależności od potrzeb klienta. Szczegóły na www.kreopka.pl
|
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Pią 21 Sty, 2011 16:34
|
|
|
A ja wiedziałem, dlatego u Mikołaja zamówiłem czwartą wersję. Niestety SapeMorphing nie jest zbyt bardzo dopracowany. Albo umknęło mi coś. Kilka razy stanąłem przed następującym problemem: jak powrócić do kształtu pierwotnego? Czyli robimy sobie kwadrat, efekt move, zaznaczamy morph, zmieniamy kształt na trójkąt i ok. Ale czy jest jakaś prosta droga (wyłączając cofanie skryptem animacji) na powrót do kształtu kwadratu? |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
^shastaan
Pomógł: 72 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 688 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 21 Sty, 2011 19:52
|
|
|
Robisz dwa efekty move, zaznaczasz morphing w obu i modyfikację wprowadzasz tylko w pierwszy. Drugi wróci do kształtu pierwotnego. Działa. Tutek jest na www.swishzone.com. |
_________________ Prowadzę stacjonarne i zdalne szkolenia z grafiki, również ze SWiSH. Program ustalany indywidualnie w zależności od potrzeb klienta. Szczegóły na www.kreopka.pl
|
|
|
|
|
roland
Site Admin Roland Zimek
Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy Wiek: 58 Dołączył: 21 Sty 2005 Posty: 424 Skąd: Opole
|
Wysłany: Sob 22 Sty, 2011 07:40
|
|
|
Odnośnie morfingu - trzy uwagi. Morfing można stosować także dla tekstu, ale musi być wcześniej przekształcony w krzywe. Po drugie - nie można dodawać nowych węzłów dla końcowego kształtu morfingu, musimy wstawić więc odpowiednią liczbę węzłów już dla początkowego kształtu. Nie można niestety zaznaczyć dwóch różnych obiektów i zastosować dla nich morfingu. |
_________________ Pozdrawiam
Roland Zimek
--- Nie udzielam porad dotyczących SWiSH na PW --- |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Sob 22 Sty, 2011 15:17
|
|
|
shastaan bardzo dziękuję za przypomnienie, że swishzone.com jest także skarbnicą wiedzy i tam także można znaleźć informacje
Jaki cudem to morfowanie powoduje przesuwanie obiektu? |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
^shastaan
Pomógł: 72 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 688 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 22 Sty, 2011 23:29
|
|
|
Nie powoduje.
Problem polega na tym, że jeśli używasz efektu move (któremu zaznaczasz opcję morphing) to musisz uważać, żeby nie przeciągnąć obiektu bo połączy morfing z ruchem ;]
Jak zrobisz to samo jeszcze raz modyfikując tylko pozycję vertexów to przesunięcia nie będzie. |
_________________ Prowadzę stacjonarne i zdalne szkolenia z grafiki, również ze SWiSH. Program ustalany indywidualnie w zależności od potrzeb klienta. Szczegóły na www.kreopka.pl
|
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011 07:59
|
|
|
Otóż nie bardzo ta porada się sprawdza w moim przypadku. Przesuwam tylko i wyłącznie vertexy a ruch obiektu dodaje się sam w jakiś zupełnie niezrozumiały i magiczny dla mnie sposób. Kolejny przykład w załączeniu.
Dodatkowo, wstawienie dwa razy MOVE inaczej niż poprzez "insert keyframe" nie umożliwia "zapętlenia" animacji morfingu. |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
roland
Site Admin Roland Zimek
Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy Wiek: 58 Dołączył: 21 Sty 2005 Posty: 424 Skąd: Opole
|
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011 10:10
|
|
|
Ciekawe. Twój przykład powoduje u mnie przesuwanie obiektu. Ale jak rysuję coś samodzielnie, to nic takiego się nie dzieje. A masz najnowszą wersję, może to jakiś błąd wcześniejszego builda? |
_________________ Pozdrawiam
Roland Zimek
--- Nie udzielam porad dotyczących SWiSH na PW --- |
|
|
|
|
^Januszr
Pomógł: 216 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 1854 Skąd: Stolyca od urodzenia
|
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011 10:35
|
|
|
Tia... nie poczytałem w bugforum. Roland, masz rację. Jak wół stoi, że naprawiono:
Cytat: | 213763 22 Nov 2010 BUG: Easing with Morphing |
Cóż, trzeba używać wersji nieoficjalnych.
Dzięki |
_________________ Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
|
|
|
|
|
|