SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Warp? Liquify?
Autor Wiadomość
^shastaan 



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 688
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 06 Wrz, 2010 15:39   Warp? Liquify?

Nie mam pojęcia jak to nazwać więc nazwałem tak chcąc uniknąć tematów typu "jak to zrobić?" =]

Do rzeczy:

Macie pomysł na to co się dzieje z tą kulką?
http://www.templatemonste...ates/28348.html

No i bezczelnie się przypomne ze swoim starym topikiem:
http://swish.wodip.opole....opic.php?t=5086 bo dalej nie mam rozwiązania a zależy mi na nim wielce. Może ktoś akurat dojrzał do rozwikłania ty zagadky :]
_________________
Prowadzę stacjonarne i zdalne szkolenia z grafiki, również ze SWiSH. Program ustalany indywidualnie w zależności od potrzeb klienta. Szczegóły na www.kreopka.pl
 
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Pon 06 Wrz, 2010 18:51   

Tak deformuje się. Prawdopodobnie to efekt zniekształcania podobny do tego:
http://blog.swishzone.com/?p=2175

Co do drugiego tematu to do łba przychodzi mi tylko możliwość połączenia tego co zrobiłeś zewnętrzną otoczką - tak jak zrobiłem to tutaj: http://swish.wodip.opole....p?p=21492#21492

Może pomoże?
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
^shastaan 



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 688
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2010 07:42   

Jeśli chodzi o pierwszy temat to git i dziękuję.

Jeśli chodzi o ten stary to już o tym myślałem ale kłopot jest takim, że te obrysy nie powinny się łączyć na ostro, to musi być coś w stylu 3ds maxowego skin...

Obrys powinien się tworzyć od najbardziej odstającego punktu do odstającego punktu najkrótszą drogą i to z jakąś siłą ciągnącą go do środka... wiem, masakra ale muszę to mieć... nie spocznę...
_________________
Prowadzę stacjonarne i zdalne szkolenia z grafiki, również ze SWiSH. Program ustalany indywidualnie w zależności od potrzeb klienta. Szczegóły na www.kreopka.pl
 
 
     
eden
Ekspert


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 265
Skąd: warsaw
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2010 07:45   

No chlopaki, to tylko DisplacementMapFilter (jest od flaszki 8 ). Do lektury flash.filters.DisplacementMapFilter nooow.
 
     
^shastaan 



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 688
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2010 07:48   

Jeszcze nie wiem czy pomogłeś, eden, ale dzięki :D
_________________
Prowadzę stacjonarne i zdalne szkolenia z grafiki, również ze SWiSH. Program ustalany indywidualnie w zależności od potrzeb klienta. Szczegóły na www.kreopka.pl
 
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2010 08:35   

shastaan, według mnie i kilku innych ludzi to co chcesz uzyskać jest zrobione w AS3.
Cytując:
Cytat:
This is done in Action Script 3 which Swish does not, but is working on, support. The code they sent me is around 3000 lines.


Tak więc dałem soobie spokój. Załączam nieudolną próbę podrobienia efektu przeze mnie - dawwwwwwno temu. Jest to jednocześnie dowód na to, że "prawie robi duuuuużą różnicę".
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
eden
Ekspert


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 265
Skąd: warsaw
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2010 08:37   

Spoko, wierze w Ciebie. DisplacementMap to dosc prosta i efektowna klasa, pytaj w razie watpliwosci.
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2010 09:12   

Cytat:
Spoko, wierze w Ciebie. DisplacementMap to dosc prosta i efektowna klasa, pytaj w razie watpliwosci.

Ja mam pytanie:)
Czy skoro to dosyć proste to czy byłbyć łaskaw uzupełnić/pozamieniać załączony plik tak aby przejścia były płynne? Innymi słowy proszę o to abyć podrobil efekt, o którym pisał shastaan.
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
eden
Ekspert


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 265
Skąd: warsaw
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2010 09:58   

Klasa jest prosta, ale nie spodziewaj sie, ze zrobie efekt ze storny sevenedge.com skoro ich klientem jest nawet ubisoft. Ten efekt przypuszczalnie jest wykonany za pomoca animowanych map przeksztalcen. Niewykluczone tez ze uzyto tam papervision3d. Jak wroce z pracy to sprubujemy cos osiagnac w tej sprawie.

Co do Twojego zalacznika, to jako bitmapy przeksztalcen urzyles szumu perlinNoise, dlatego znieksztalcenia sa chaotyczne. Poeksperymentuj z gradientami.
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2010 10:01   

Miałem nadzieję, że zechcesz zrobić to: http://www.templatemonste...ates/28348.html
Dziękuję za podpowiedź.
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
^shastaan 



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 688
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2010 11:24   

Z każdym krokiem i godziną utwierdzam się tylko w przekonaniu, że mnie ten efekt z sevenedge przerasta :]

[ Dodano: Wto 07 Wrz, 2010 12:21 ]
eden, jeśli jesteś w stanie taki efekt zrobić to daj mi znać za ile i na kiedy.
Inni chętni też mile widziani. :]
_________________
Prowadzę stacjonarne i zdalne szkolenia z grafiki, również ze SWiSH. Program ustalany indywidualnie w zależności od potrzeb klienta. Szczegóły na www.kreopka.pl
 
 
     
eden
Ekspert


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 265
Skąd: warsaw
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2010 13:15   

Prawde mowiac to nic mi sie nie chce. Mam za duzo pracy narazie. Efekt z template monster jest nieco prostrzy. Nieodtworze go idealnie tak samo gdyz wymaga to czasu by odkryc jakiej mapy pixeli uzyli do przestawiania.

Przyklad jak to dziala z inna mapa: http://www.4eden.net/displacmentfun.swf

Zasada jest zawsze ta sama:

// offset filtra
offset = new flash.geom.Point(0, 0);

// blur na mape (nie jest konieczny, tutaj zastosowany tylko dla efektu)
displacementMapBlur = new flash.filters.BlurFilter(10, 10, 8 );
displacementMap_mc.filters = [displacementMapBlur];

// Tworzymy obiekt mapy jako bitmapa
displacementMapBitmap = new flash.display.BitmapData(displacementMap_mc._width, displacementMap_mc._height, true, false);
displacementMapBitmap.draw(displacementMap_mc);

// Tworzymy wreszcie obiekt filtra ktory za pomoca podanej mapy bedzie przestawial pixele
displacementMap = new flash.filters.DisplacementMapFilter(displacementMapBitmap, offset, xChannel, yChannel, xMulti, yMulti, mode);

// nakladamy filtr ktory stworyzlismy
JakisMovieclip.filters = [displacementMap];

Niebede omawial poszczegolnych parametrow tych funkcji (jak offset, xChannel, yChannel, xMulti, yMulti itd ...) wszystkie sa opisane w dokmentacji do ktorej podalem linka.

najwazniejsze w tym to sprytna mapa pixeli ( w tym przypadku jest to klip displacementMap_mc)

Sam sposob w jaki odbywa sie przesuniecie pixeli tez jest opisany w linku. Jak macie jakies konkretne pytania to piszcie.


Nad efektem z sevenedge trzeba by podumac glebiej. Mysle ze tam tez uzyto tej klasy, z tym ze skomplikowanosc mapy jaka zastosowano jest wysoka (mozliwe ze jakies algorytmiczne wyliczanie i generowanie wielu roznych map podczas ruchu myszka)
 
     
^Januszr 



Pomógł: 216 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 1854
Skąd: Stolyca od urodzenia
Wysłany: Nie 12 Wrz, 2010 09:46   

KOMPONENT.
_________________
Niestety używam nieoficjalnych wersji Swish, które można zassać z forums.swishzone.com - jest na szczycie listy w BugsForum.
 
     
^shastaan 



Pomógł: 72 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 688
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 12 Wrz, 2010 19:09   

Procożerne ale bardzo smaczne. =]

Moja drobna sugestia to użycie dodatkowej maski i "spadów" w grafice objętej efektem. To eliminuje nieprzyjemny efekt na brzegach.
_________________
Prowadzę stacjonarne i zdalne szkolenia z grafiki, również ze SWiSH. Program ustalany indywidualnie w zależności od potrzeb klienta. Szczegóły na www.kreopka.pl
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 10