swishscript |
Autor |
Wiadomość |
ymplozer
Początkujący

Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 3 Skąd: przestrzeń
|
Wysłany: Sob 26 Gru, 2009 19:08 swishscript
|
|
|
Jest ksiazka pana Zimka, i sporo informajci w internecie, ale wszystkie sprowadzaja sie do obslugi "klockow", ktore w tym programie mozna ukladac. A jak nauczyc sie jezyka skryptowego zawartego w SwishMaxie? Skad wziac jakis kurs swishscript? Pytam, bo nigdzie nie znalazlem niczego takiego. |
|
|
|
 |
mielu

Pomógł: 131 razy Wiek: 48 Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 1177 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
ymplozer
Początkujący

Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 3 Skąd: przestrzeń
|
Wysłany: Sob 26 Gru, 2009 23:06
|
|
|
Dzieki
Slyszalem, ze SS jest w zasadzie tym samym co AS1.0... to prawda? |
|
|
|
 |
eden
Ekspert

Pomógł: 35 razy Dołączył: 04 Sty 2008 Posty: 265 Skąd: warsaw
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2009 18:22
|
|
|
Prawde mowiac dlamnie niema roznic pomiedzy SS a AS2. Owszem gdzieniegdzie zmienili nazwe czegos w SS ale to sporadyczne przypadki (np. zamiast AS StartDrag(), swish pomyslal ze da startDragUnlocked() - co swego czasu bylo problemowe jesli pisales cos pod platforme mdmzinc. Oczywiscie jesli takie roznice wyspepuja w kodzie, to po rozlozeniu pliku swf na czesci, itak ujzysz nazwy funkcji zgodne z AS. Czasem jest tez w druga strone - SS ma cos czego AS2 niema (np. klasa Math w swishu ma funkcje aproach a AS2 nie (w rzeczywistosci aproach to tez porazka) Najbardziej zauwazalne roznice to nazwy eventow (onLoad i inne takie) reszta kodu to to samo. Warto tez wspomniec ze w swishu dziala wiele rzeczy ktorych czasem nieudokumentowano: wlasne klasy, ich obiekty, prototypy - wszystko to wlasciwosci obiektowego as2 ktory w 99% dziala rowniez i w swishu. Jesli chodzi o sam kod to projektujac cos w swish pisze tak by wystarczylo pozniej zrobic crtl+c i ctrl+v do flash. Oczywiscie AS3 to calkiem inna bajka. |
|
|
|
 |
|