drag vertexu? |
Autor |
Wiadomość |
^shastaan


Pomógł: 72 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 688 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 21 Lip, 2009 12:32 drag vertexu?
|
|
|
Czołem,
Na www.beksinski.pl natrafiłem na coś co potrzebuję rozpracować - te linie które zmieniają kształt w zależności od położenia myszki.
Mi chodzi o efekt nieco prostszy bo potrzebuję, żeby tylko końcówka linii poruszała się wraz z pewnym obiektem.
Pozwolę sobie to porównać do słonecznika, przykładowo, który sterczy sobie z ziemi (jeden koniec łodygi cały czas w tym samym miejscu) ale wiatr porusza jego kwiatem więc porusza się tez górny koniec łodygi.
Ma ktoś na to pomysł? Od czego zacząć? Co poczytać? Gdzie poszperać? |
_________________ Prowadzę stacjonarne i zdalne szkolenia z grafiki, również ze SWiSH. Program ustalany indywidualnie w zależności od potrzeb klienta. Szczegóły na www.kreopka.pl
|
|
|
|
 |
^sl01k


Pomógł: 42 razy Wiek: 28 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 355 Skąd: Trójmiasto
|
|
|
|
 |
^shastaan


Pomógł: 72 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 688 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 23 Lip, 2009 20:34
|
|
|
Tydzień spędze na sprawdzaniu co można odjąć żeby działało dalej. Potem tydzień na tym, żeby zrozumieć jak działa.
A do tego wszystkiego będę mógł się zabrać dopiero za tydzień. x]
Niemniej jednak to dobry punkt wyjścia. =] Bardzo dziękuje, sl01k.
Jak ktoś ma coś prostszego (albo chętniej bardziej trafnego) to poproszę. |
_________________ Prowadzę stacjonarne i zdalne szkolenia z grafiki, również ze SWiSH. Program ustalany indywidualnie w zależności od potrzeb klienta. Szczegóły na www.kreopka.pl
|
|
|
|
 |
^sl01k


Pomógł: 42 razy Wiek: 28 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 355 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Czw 23 Lip, 2009 20:52
Moje WWW: cześć prac w stopce :) |
|
|
wiem ze to nie jest do konca to co jest ci potrzebne ale skrypt jest bardzo prosty
wszytsko dzieje sie w MC "nav" Kod: | onFrame (1) {
duplicateMovieClip("line", "newLine1", 1);
newLine1._x = p1._x + p1.kp._x;
newLine1._y = p1._y + p1.kp._y;
newLine1._xscale = p2._x + p2.kp._x - (p1._x + p1.kp._x);
newLine1._yscale = p2._y + p2.kp._y - (p1._y + p1.kp._y);
duplicateMovieClip("line", "newLine2", 2);
newLine2._x = p2._x + p2.kp._x;
newLine2._y = p2._y + p2.kp._y;
newLine2._xscale = p3._x + p3.kp._x - (p2._x + p2.kp._x);
newLine2._yscale = p3._y + p3.kp._y - (p2._y + p2.kp._y);
duplicateMovieClip("line", "newLine3", 3);
newLine3._x = p3._x + p3.kp._x;
newLine3._y = p3._y + p3.kp._y;
newLine3._xscale = p4._x + p4.kp._x - (p3._x + p3.kp._x);
newLine3._yscale = p4._y + p4.kp._y - (p3._y + p3.kp._y);
duplicateMovieClip("line", "newLine4", 4);
newLine4._x = p4._x + p4.kp._x;
newLine4._y = p4._y + p4.kp._y;
newLine4._xscale = p5._x + p5.kp._x - (p4._x + p4.kp._x);
newLine4._yscale = p5._y + p5.kp._y - (p4._y + p4.kp._y);
} | tutaj sa tworzone linie ... przeciez widac jak na dloni ...
jezeli chodzi o zagięcie linie w gładnie łuki... to wydaje mi sie ze w SM2 jest to niewykonalne i musial bys to zrobic w flashu ... ... wiec tego co chcesz raczej nie osiagniesz... |
_________________ mam 12 lat i dopiero się uczę
http://sl01k.cal.pl/portfolio/
http://fachowo.co |
|
|
|
 |
^shastaan


Pomógł: 72 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 688 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 23 Lip, 2009 23:00
|
|
|
Myśle, że to wystarczy w zupełności. Raz jeszcze dzięki. |
_________________ Prowadzę stacjonarne i zdalne szkolenia z grafiki, również ze SWiSH. Program ustalany indywidualnie w zależności od potrzeb klienta. Szczegóły na www.kreopka.pl
|
|
|
|
 |
|