Ruch postaci |
Autor |
Wiadomość |
Szymciosek
Ekspert

Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 248 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Pon 23 Lut, 2009 14:57 Ruch postaci
|
|
|
Jak zrobić w swishmax 2
Tak się zastanawiam, ruch rąk, nóg, itp itd.
Może ma ktoś jakiś sposób na to ?
Od czego zacząć ?
[ Dodano: Sro 25 Lut, 2009 19:54 ]
Naprawdę nikt nie wie ? A może ktoś mnie nakieruje czego szukać, a może jakiś tutorial? |
|
|
|
 |
^shastaan


Pomógł: 72 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 688 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2009 11:12
|
|
|
Pytanie jest chyba zbyt mało sprecyzowane.
Na pewno możesz zrobić animację poklatkową (tak jak na www.maciejkostecki.com - tu nie ma ruchu obiektów prawie, po prostu widzisz serię obrazków które dają złudzenie ruchu).
Są też inne sposoby ale to czy da się ich użyć zależy od tego jak wygląda postać, którą chcesz animować, jak jest przygotowana i co ma umieć zrobić.
Poza tym, wydaje mi się, że skoro da się studiować animację postaci to trudno na to pytanie odpowiedzieć w poście na forum :]
A tutka o tym znaleźć łatwo w googlu (może być z flasha - w swishmaxie bedą się narzędzia nazywać inaczej ale filozofia ta sama) |
_________________ Prowadzę stacjonarne i zdalne szkolenia z grafiki, również ze SWiSH. Program ustalany indywidualnie w zależności od potrzeb klienta. Szczegóły na www.kreopka.pl
|
|
|
|
 |
Szymciosek
Ekspert

Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 248 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2009 18:39
|
|
|
Na początek chciałbym spróbować nie specjalnie jakiś trudnych animacji, może coś w stylu włatcy móch, a może lepsze .
Powiedz mi jeszcze jak robi się taką animację ? Muszę zaprojektować postać, a co z ruchami |
|
|
|
 |
torm
Bywalec

Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 13 Skąd: gostyń
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2009 20:00
|
|
|
Włatcy much to banał... robisz postać na wektorach... dajesz je do SWiSH'a albo robisz w SWiSHu... no i później poszczególne elementy postaci (ręka noga... mózg na ścianie) animujesz przy pomocy Move.. i nadajesz parametry "rotate, move to position, scale" itd. |
|
|
|
 |
^shastaan


Pomógł: 72 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 688 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2009 20:35
|
|
|
Jeśli chodzi o animacje w stylu wlatców (a w tym przypadku raczej south parku) to zobacz załącznik.
Co do poklatkowej animacji to to taka jaką robił Disney. Każda klatka to osobny obrazek. Duzo rysowania ale możliwości nieograniczone. Tylko swf wychodzi ciężki. |
|
|
|
 |
Szymciosek
Ekspert

Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 248 Skąd: Świdnica
|
|
|
|
 |
^shastaan


Pomógł: 72 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 688 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2009 20:39
|
|
|
Tak samo jak w załączniku do poprzedniego posta tylko łatwiej ;] |
_________________ Prowadzę stacjonarne i zdalne szkolenia z grafiki, również ze SWiSH. Program ustalany indywidualnie w zależności od potrzeb klienta. Szczegóły na www.kreopka.pl
|
|
|
|
 |
Szymciosek
Ekspert

Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 248 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2009 20:42
|
|
|
A jak zrobione jest we włatcy móch jak idzie któraś osoba i tło się przesuwa ? Czy to nie jest na zasadzie MOVE i SCALE
Jak ktoś oglądał to wie co mam na myśli.
Aaa i mógłby ktoś podać dobry przykład ruchu postaci która idzie Zawsze miałem z tym problem, już nawet chciałem nagrywać siebie jak idę i wzorować się jakoś na tym.
I czy da się zrobić oś obrotu (np umieszczam taką oś w miejscu zgięcia łokcia i tylko przesuwam sobie odcinek ręki, a tamto się nie rusza) |
|
|
|
 |
zozio
Specjalista

Dołączył: 25 Sty 2005 Posty: 134 Skąd: Sztum
|
|
|
|
 |
|