SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
zasada działania _aalpha i _valpha
Autor Wiadomość
piano 
Początkujący


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 8
Skąd: Poznan
Wysłany: Pon 05 Sty, 2009 23:24   zasada działania _aalpha i _valpha

Witam. :!:
Chciałby z poziomu skyptu napisać efekt którym po najechaniu na kwadrat myszką zwiększa się jego współczynik _alpha.

Wszystko fajnie, ale zależy mi na stopniowym zwiększnaiu tego. :?:

W książce znalazłem, iż służy temu właściwość _aalpha ale nie znalazłem nigdzie (również na forum) jak to się używa.

Czy ktoś napisze 2 zdania na ten temat, albo chociaż podrzuci jakiś przykład...?

Dzięki. :!:
 
     
roland 
Site Admin
Roland Zimek



Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy
Wiek: 58
Dołączył: 21 Sty 2005
Posty: 424
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 06 Sty, 2009 13:59   

Zerknij tutaj:
http://swish.wodip.opole....hlight=fizyczne
 
     
piano 
Początkujący


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 8
Skąd: Poznan
Wysłany: Wto 06 Sty, 2009 20:46   

Dzięki Amigo. !!
Wyszukiwarka na zwrot _aalpha pokazywała brak wyników.

Kod na poście wygląda nieco inaczej niż w załączonym skrypcie (no i ten z posta mi nie działał), ale nie ma lepszej nauki jak szukanie i analiza przyczyn... :wink:
Pozdrawiam.

PS.
Ruszyłem z miejsca i wałkuje ten temat dalej, ale jakbyś miał jakieś dodatkowe informacje to ślij. Zawsze może się czegoś nauczyć.
Thx
 
     
sinner 
Początkujący


Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 3
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 19 Cze, 2009 10:45   
   Moje WWW: www.sinner.com.pl


Przepraszam ze rozgrzebuje ale Twoje rozwiazanie to jest prawie to czego szukałem, wreszcie zrozumialem jak uzywac tych komend ale chodzi mi np. o przesuwnie obiektów i ich zatrzymanie, czyli jak mamy np. kwadracik w pozycji y=0 i dajemy:

onEnterFrame(includingFirstFrame) {

this._ay += 5;


}

ładnie przyśpiesza...ale chciałbym zeby akcja przesuwania zatrzymała się powiedzmy w momencie osiągnięcia pozycji y=200.

Słabo mi idzie z pewnym logicznym mysleniem odnosnie skryptowania, ale kombinuje i kombinuje i nie idzie....jestem przekonany ze jest to mega proste ;]]

onEnterFrame(includingFirstFrame) {
this._ay += 5;
if (this._y == 200) {
stop();
}
}

///moje bzdury

z góry dziękuje mocno za odpowiedz bo bedzie mi to mocno sluzyc
_________________
// www.sinner.com.pl - strony internetowe
 
 
     
roland 
Site Admin
Roland Zimek



Wersja SWiSH: Max4
Pomógł: 31 razy
Wiek: 58
Dołączył: 21 Sty 2005
Posty: 424
Skąd: Opole
Wysłany: Sro 24 Cze, 2009 08:31   

Napisałem odpowiedź na Twój post w osobnym wątku:
http://swish.wodip.opole....p?p=19547#19547

...a i jeszcze jedno:
if (this._y == 200)
Nie tak. Nigdy nie będzie 200, ale na przykład 200.0001. SWiSH przechowuje wartości niecałkowite i podczas przeliczeń prawie nigdy nie trafi idealnie w 200.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

SWiSH - Create Flash animaton the easy way

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13