SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeroczystość - duże wymagania
Autor Wiadomość
lomk
Przyjaciel


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 50
Skąd: Włocławek
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008 09:59   Przeroczystość - duże wymagania

Witam, mam takie pytanie, jest animacja i do niej wstawiam jakiegoś shepa np kwadrat, czy jest możliwość ustawienia przezroczystości procentowo dla tego kwadratu?
 
     
Ciechwoj 
Praktyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 39
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008 10:14   

w karcie, gdzie wybierasz sobie kolor kwadratu, jest takie cos jak alpha..
 
 
     
lomk
Przyjaciel


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 50
Skąd: Włocławek
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008 10:24   

OK, dzięki wielkie, a możesz jeszcze powiedzieć jak wywołać sprita po naciśnięciu przycisku, nie chodzi mi tutaj o wczytanie swfa tylko wywołanie sprita ze sceny w której jestem
 
     
Ciechwoj 
Praktyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 39
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008 10:29   

to juz zalezy jak masz wszytko umieszczone w scenie..sposobow pewni ejest kilka..najprostszy "nazwa_sprita(ew.sciezka do niego)".gotoAndPlay();
 
 
     
lomk
Przyjaciel


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 50
Skąd: Włocławek
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008 10:35   

OK, już doszedłem co i jak, ale teraz jak klikam na button wczytuje się sprite jest ok, z tym że klikam na drugi button i ma się wczytywać kolejny sprite i jest też ok tylko że ten pierwszy ma się rozładować próbowałem tak:

Pierwszy przycisk:
about.gotoAndPlay(2);

Drugi przycisk
unloadMovie();
about2.gotoAndPlay(2);

Lecz to niestety nie działa z kolei bez funkcji unload movie wczyta się jeden i drugi i będzie mętlik.
 
     
Ciechwoj 
Praktyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 39
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008 14:13   

przypisz dla akcji drugiego guzika dodatkowo gotoandplay(ostatnia klatka sprita co chcesz wyladowac) a w samym spricie wstaw akcje remove(w klatce do ktorej sie odwolujesz) albo jakis tam efekt, jak wolisz i juz :)
 
 
     
lomk
Przyjaciel


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 50
Skąd: Włocławek
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008 14:53   

Już tak robiłem, nic to nie daje po kliknięciu na button otwierają się oba duszki

Kod:

on (press) {
   
        about2.gotoAndPlay(25); //tu usuwa ducha klatka remove
        about.gotoAndPlay(2);
}


To nie działa ten kod
 
     
Ciechwoj 
Praktyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 39
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008 15:05   

hmm widzialem w drugim poscie opis...a nie pomieszales czasem do ktorego duszka ma sie odnosic ktora akcja? jak ma ladowac drugi a wyladowac pierwszy to na odwrot chyba powinno byc..no chyba, ze masz pokrecona numeracje ;)
 
 
     
lomk
Przyjaciel


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 50
Skąd: Włocławek
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008 15:09   

Numeracja jest ok gdzies indziej jest problem widocznie
 
     
Ciechwoj 
Praktyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 39
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008 15:18   

masz plik...moze znajdziesz swoja odp :)
 
 
     
lomk
Przyjaciel


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 50
Skąd: Włocławek
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008 16:16   

Niestety nie otworzę :( wersja programu za stara
 
     
Ciechwoj 
Praktyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 39
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008 17:01   

sprobuj zrobic po swojemu cos takiego jak w zalaczniku i wstaw na forum..zerkniemy i poprawimy
 
 
     
lomk
Przyjaciel


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 50
Skąd: Włocławek
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008 18:09   

OK zrobiłem po swojemu, nie otworzę żadnego pliku od was możesz napisać co tu poprawić?
 
     
Ciechwoj 
Praktyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 39
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008 18:23   

moze tak bedzie szybciej
 
 
     
lomk
Przyjaciel


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 50
Skąd: Włocławek
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008 18:42   

super o to mi chodziło rozumiem że jak w duszku mam text i shepe i text to do nich tesz w tych klatkach remove, ok już czaje aha i jeszcze mi napisz jak możesz czy release i on press czymś się różnia?
 
     
Ciechwoj 
Praktyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 39
Wysłany: Wto 05 Sie, 2008 18:53   

czasem reakcji :) ..ja wole uzywac release, bo poki nie puszcze przycisku myszki nic sie nie dzieje..a ja lubie czuc wladze ^:-)

mozesz sie pobawic i wstawic srita w sprita ( w ktorym bedzie i text i shape..troche poziomow i zabawy ze sciezkami ale wtedy tylko raz sie bawisz ze stop i remove, albo tez rozbudowujesz sobie cala akcje a dzialanie buttona i tak sie nie zmieni)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.32 sekundy. Zapytań do SQL: 14