SWiSH Forum Strona Główna SWiSH Forum
Forum użytkowników programów SWiSH

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Obiekt "na wierzch" - jak zrobić?
Autor Wiadomość
Becik 
Początkujący


Dołączyła: 30 Kwi 2007
Posty: 2
Skąd: Białystok
Wysłany: Pon 30 Kwi, 2007 19:05   Obiekt "na wierzch" - jak zrobić?

Witam, mam pytanie. Może to nie jest miejsce na zadawanie pytań, jednak nie mam pomysłu na inne :) więc wpisuję je tutaj:

Mam obiekty nałożone jeden na drugi.
Jak zrobić coś takiego, by po najechaniu kursorem myszki na obiekt "wydostawał" się on przed inne, czyli na pierwszy plan, a po jej usunięciu "cofał" się do tyłu.

Z góry dziękuję za porady i jeszcze raz przepraszam, jeśli ktoś się poczuł urażony faktem, iż tutaj zamieściłam banalne pewnie dla Was pytanie.
Pozdrowienia,Becik
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 30 Kwi, 2007 19:18   

Kod:


on (rollOver) {

nazwa-sprite.swapDepths(1);
}




[ Dodano: Pon 30 Kwi, 2007 21:20 ]
oczywiście na tym obiekcie, który ma być na wierzchu
 
     
Becik 
Początkujący


Dołączyła: 30 Kwi 2007
Posty: 2
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto 01 Maj, 2007 07:41   

hmmm.... spróbowałam i jakoś nie działa :( pewnie coś robię nie tak, ale co?
Bo właściwie to u mnie są obrazki przekształcone na buttony. Czy to może mieć jakieś znaczenie?
Becik
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 01 Maj, 2007 08:14   

zobacz przykład
 
     
javier90
Praktyk


Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 05 Maj, 2007 10:29   

Mielu! Expercie! Jesteś wielki...

Ja również kiedyś tego szukałem i dopiero po zarejestrowaniu na tym forum sie tego doszukałem...

Wielkie THK ;)
 
     
ohmin 
Mistrz
Kriss_kross



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 142
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: Pon 21 Maj, 2007 08:29   niezle

niezle
 
 
     
Qiub
Doradca


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Mar 2005
Posty: 77
Wysłany: Czw 18 Paź, 2007 17:51   

mielu, !spox dałbym Ci "POMÓGŁ" ale nie widze tego :|
_________________
R35P3kT

un macho con cojones de ferro :) yeah baby;)
 
     
miki-miks
Początkujący


Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 1
Skąd: Łomża
Wysłany: Wto 22 Sty, 2008 00:05   

tak tak tak MIELU jesteś wielki :|-D


a help jest mało czytelny :?
 
     
sulas 
Początkujący


Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 22 Sty, 2008 20:42   

mielu napisał/a:
zobacz przykład


Witam,

Jestem totalnym świeżakiem w temacie. Mam prośbę o delikatną podpowiedź: jak dołożyć kolejny "ruchomy" element. Siedziałem nad tym plikiem, próbowałem różnych sposobów, ale nic z tego nie wyszło ;(

Pozdrawiam Piotr
 
     
stefcio 
Ekspert



Pomógł: 24 razy
Wiek: 32
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 530
Skąd: wawa
Wysłany: Wto 22 Sty, 2008 21:19   

Ja radze najpierw oswoić się z AS, a potem to z górki:)
_________________
Stefan
Kliknij na przycisk Pomógł--jak ci pomogłem:))
 
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 22 Sty, 2008 21:39   

ja będę bardziej łaskawy od stefcia, przyznam się, że jak to zobaczyłem ten plikpo kilku miesiącach to się przestraszyłem strasznie tego tam dużo i niekoniecznie wszystko potrzebne :)
Bardzo ważny w tym przykładzie jest sprite run on odpowiada za wielkość i pozycje elementów, są tam if'y które odpowiadają poszczególnym sprit'om a, b, c..... i teraz musisz sobie dodać kolejny element i dopisać kod w SwishScript
 
     
sulas 
Początkujący


Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 23 Sty, 2008 04:57   

Wielkie dzięki.
Widzę, że daleką drogę mam do przebycia.

Pozdrawiam Piotr
 
     
koszyk
Początkujący


Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 2
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 07 Lis, 2009 11:16   

No rzeczywiście świetny przykład !! Niemniej mógłby ktoś ten fragment

Kod:
onSelfEvent (enterFrame) {
    if (!jump) {
        _root.run.sX = Number(_root.run.sX * _root.run.multiplikator) + Number((xskal -_xscale) * _root.run.ratio);
        _root.run.sY = Number(_root.run.sY * _root.run.multiplikator) + Number((yskal - _yscale) * _root.run.ratio);
        _root.a._xscale = _root.a._xscale + _root.run.sX;
        _root.a._yscale = _root.a._yscale + _root.run.sY;
    }
}


Przełozyć na "prostszy język" ;) Byłbym wdzięczny !
 
     
mielu 


Pomógł: 131 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 1177
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 07 Lis, 2009 16:18   

if (!jump) - warunek
Number(_root.run.sX * _root.run.multiplikator) - przemnóż zmienne i zmień na liczę
 
     
koszyk
Początkujący


Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 2
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 07 Lis, 2009 17:41   

oo super :D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

SWiSH - Create Flash animaton the easy way

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.19 sekundy. Zapytań do SQL: 14